Autoni (bensa, automaatti, ei turboa, vm. 1999) on alkanut pölläyttää isoa savupilveä aamukäynnistyksessä, taikka muuten seisottuaan pidemmän aikaa. Keväällä alkanut savupilvi on alkanut kasvaa. Käynnistyttyään auto ei enää savuta, eikä öljyä kulu.
Sylinterikansi kunnostettiin joulukuussa 2012 moottorikoneistamossa Keravalla (koneistukset, sekä venttiilien, että stefojen on vaihdot). Autolla on ajettu venttiilirempan jälkeen vasta n. 82000 km.
Mikä muu savun tuprahduksen voisi aiheuttaa, kuin vuotavat venttiilinvarren tiivisteet?
Puristuksia en ole vielä mitannut, mutta siihen ryhdyn, kun tältä forumilta hyviä vinkkejä saan.
Onko näillä Volvofoorumi-sivuilla jossakin käsitelty stefojen vaihtoa sylinterinkantta irroittamatta?
Tai tietäisikö joku jotakin esim.- amerikkalaista videota jossa stefoja tällä tavoin vaihdetaan?
Tiedustelee PeePee2 eli entinen PeePee
Jk: Olisiko stefat voineet vaurioitua puolison käynnistettyä auton kaaspoljin pohjassa?