Carcom Oy  Elekma

Volvo siirtyy 2019 pelkästään hybrideihin tai täys sähköön

  • 88 Vastauksia
  • 20531 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa gubbe

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 416
”Håkan Samuelsson luottaa, että alhaisin sähköistämistaso, mildhybridi, tulee olemaan suurin myynniltään muutoksen alkuvaiheessa. Volvo Cars tulee jatkamaan nykyisten mallien valmistusta jotka ainoastaan käy bensalla tai dieselillä vielä monta vuotta.

Sähkösatsaus koskee vain malleja jotka lanseerataan 2019 jälkeen, mitään päätöstä ei ole tehty koska viimeinen polttomoottorilla varustettu auto kulkee valmistuslinjan läpi.”


http://www.gp.se/nyheter/ekonomi/volvo-ska-bara-tillverka-elbilar-1.4413878
« Viimeksi muokattu: 08.07.2017, 08:52:49 kirjoittanut gubbe »

Poissa Ristus

  • Puheenjohtaja - Tossavainen - Teiden ritari
  • Administrator
  • Polestar
  • *
  • Viestejä: 14959
  • "I reject your reality and substitute my own"
    • Kotisivut
itseäni kiinnostaisi sellainen kuin on esim Toyotan jenkki maasturit, moottorin ja laatikon välissä on moottori ja oikee cardaani menee takapyörille.

XC90 T8 on varmana hyvä systeemi mutta jotenkin uskoisin että tuollainen "kova" neliveto olisi pidempi ikäinen, akkujen sijoittelu vain kusee tässä konseptissa eli silloin menis tilaa muualta akuille kun nyt ne on kartaani tunnelissa.
S40 Racing -99 man, (855 2.5 10V -96 man),V70 XC 2.4T AWD Aut -01, V70 2.4T -02 man, V70 2.4T -02 aut, V70 2.5T AWD aut -07, V70 2.5FT man -08 ja XC90 T8 -16 Ristus Garage jos oli muita autoja en muista, osa on lapsien imissä ja päin vastoin.
YouTube

Poissa TOK

  • Hallituksen jäsen - Rahastonhoitaja - Prinssi Rohkea
  • Administrator
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 9520
  • Kartanoita kartano täynnä
Onko siis nyt hybridien kasari? Eli noin 2047 ei käytännössä enää myydä muita kuin hybridejä?

Varmasti änkyrä-holdoutteja riittää niin kauan kuin laki sallii ja vähän siitä yli, mutta ei se sitä tarkoita että millekään valmistajalle on järkevä strategia odotella junan viimeisen vaunun ohittavan aseman. Pelkillä polttomoottoreilla pötkytteleville valmistajille käy detroitit aika nopeasti.

Lyhyellä tähtäimellä juuri nyt Volvoa tuskin edes haittaisi vaikka sähköisempi mallisto pikkusen karkottaisi ostajia. Tehtaat käy täysillä eikä sekään riitä vaan odotteluajat venyy. Vähän vähemmän jonottajia = lyhyemmät jonot = tyytyväisemmät asiakkaat ja silti 100% käyntiaste. Joskin veikkaan kyllä että tuo sähköistys lähinnä lisää haluajia, mutta onhan tässä vähän aikaa lisätä kapasiteettiakin.
765 B280 -85,  MB EQC -22

Poissa völvöxc60

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4141
  • www.vrcf.fi
Kyllä tuollainen Priuksen kaltainen hybridi kiinnostaa esim. tuossa 40 sarjalaisen kohilla :P
Sähköistä autoilua vuodesta 2020

Poissa TOK

  • Hallituksen jäsen - Rahastonhoitaja - Prinssi Rohkea
  • Administrator
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 9520
  • Kartanoita kartano täynnä
itseäni kiinnostaisi sellainen kuin on esim Toyotan jenkki maasturit, moottorin ja laatikon välissä on moottori ja oikee cardaani menee takapyörille.

XC90 T8 on varmana hyvä systeemi mutta jotenkin uskoisin että tuollainen "kova" neliveto olisi pidempi ikäinen, akkujen sijoittelu vain kusee tässä konseptissa eli silloin menis tilaa muualta akuille kun nyt ne on kartaani tunnelissa.

Miksi ihmeessä raskas pyörivä nivelletty tanko kun sähköjohto riittää. Keskellä pohjassa on ideaalipaikka painolle ja jos sen kardaanin vaan pystyy jättämään pois niin heihei tärinät ja väljät nivelet. Akusto painaa saman oli siinä autossa kardaania tai ei, kardaanin poisjättäminen on aika iso painonsäästö.

Kardaaninelikolla pääsee lähinnä nauttimaan renkaitten kulumisesta asvaltilla. Mikä muu etu sähkövälitteiseen nelikkoon nähden?

T8:sta muuttaisin lähinnä sen, että akkupaketti vois levittäytyä laajemmaksi pohjaan = isompi kapasiteetti. Lisäksi sähköveto eteenkin ja bensakone ja tankki tarpeettomina nevadaan. Silloin siitä vähenis kuluvia osia aika paljon.
765 B280 -85,  MB EQC -22

Poissa Ristus

  • Puheenjohtaja - Tossavainen - Teiden ritari
  • Administrator
  • Polestar
  • *
  • Viestejä: 14959
  • "I reject your reality and substitute my own"
    • Kotisivut
mun ajatukset on siellä +10 vuotiaassa autossa että kuinka se jaksaa toimia se sähkö mosa enää siinä vaiheessa kun on hapettumaa liittimissä jne. Uudessa autossahan tuollainen Teslan kaltainen systeemi olisi täydellinen volvoonkin, eteen yksi iso moottori ja taakse kaksi vähän pienempää ja lopputila täyteen akkuja. XC90 jos ottas maavaraa ~8cm alemmas niin siihen tilaan sais muuten yhden jos toisenkin akun laitettua...
S40 Racing -99 man, (855 2.5 10V -96 man),V70 XC 2.4T AWD Aut -01, V70 2.4T -02 man, V70 2.4T -02 aut, V70 2.5T AWD aut -07, V70 2.5FT man -08 ja XC90 T8 -16 Ristus Garage jos oli muita autoja en muista, osa on lapsien imissä ja päin vastoin.
YouTube

Poissa Wehgi

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1163
  • www.vrcf.fi
mun ajatukset on siellä +10 vuotiaassa autossa että kuinka se jaksaa toimia se sähkö mosa enää siinä vaiheessa kun on hapettumaa liittimissä jne.

Prosessipuolella luvataan sähkömoottorien kestoksi n.100 000h ja siellä olosuhteet ovat aika paljon raaemmat liittimille ja moottoreille kuin kuivassa ulkoilmassa. Prosessipuolella on korroosiolle altis ympäristö lämpöineen sun muine suoloineen ja happoineen. Silti luvataan 100 000h tuntia. Ja käyttö on jatkuvaa. Nuo moottorit ovat varmimmat osat tuossa järjestelmässä.
Volvo S60 -15 T3 R-Design
Ex Volvo S60 -11 T3
Ex Volvo S60 -06 2.5T

Poissa Ribbe

  • Lähes kalsarinsininen
  • VRCF Ry jäsen 2025
  • Polestar
  • **********
  • Viestejä: 12714
mun ajatukset on siellä +10 vuotiaassa autossa että kuinka se jaksaa toimia se sähkö mosa enää siinä vaiheessa kun on hapettumaa liittimissä jne. Uudessa autossahan tuollainen Teslan kaltainen systeemi olisi täydellinen volvoonkin, eteen yksi iso moottori ja taakse kaksi vähän pienempää ja lopputila täyteen akkuja. XC90 jos ottas maavaraa ~8cm alemmas niin siihen tilaan sais muuten yhden jos toisenkin akun laitettua...
Ei ole tainnu hirveästi olla Tojotan ekoissa ongelmia ja niillä on jo ikääkin.

Kyllä tuollainen Priuksen kaltainen hybridi kiinnostaa esim. tuossa 40 sarjalaisen kohilla :P
Uudessa pikkupohjalevyssä on tuommoinen se systeemi. Niissä polttomoottori ja sähkömoottori on etuakselille.
Member of team R-sport
1998 S70 2.5T -> 2006 S60 2.5T -> 2008 S80 D5 AWD -> 2014 S60 D5 AWD -> 2017 S90 D5 AWD - 2021 S90 T8 AWD

Poissa Kaimann

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 37
  • www.vrcf.fi
Varmasti änkyrä-holdoutteja riittää niin kauan kuin laki sallii ja vähän siitä yli, mutta ei se sitä tarkoita että millekään valmistajalle on järkevä strategia odotella junan viimeisen vaunun ohittavan aseman. Pelkillä polttomoottoreilla pötkytteleville valmistajille käy detroitit aika nopeasti.

Lyhyellä tähtäimellä juuri nyt Volvoa tuskin edes haittaisi vaikka sähköisempi mallisto pikkusen karkottaisi ostajia. Tehtaat käy täysillä eikä sekään riitä vaan odotteluajat venyy. Vähän vähemmän jonottajia = lyhyemmät jonot = tyytyväisemmät asiakkaat ja silti 100% käyntiaste. Joskin veikkaan kyllä että tuo sähköistys lähinnä lisää haluajia, mutta onhan tässä vähän aikaa lisätä kapasiteettiakin.
Ei varmasti kannata liikaa jarrutella, varmaan jokainen täällä tietää miten kävi Nokian puhelimien kanssa.
Hybridi kiinnostaisi kun hinta ja tilavuus vain kohtaisivat omat varat. Täyssähkökin kävisi jos toimintasäde ja latausnopeudet pääsisi kohtuulliselle tasolle.


Sent from my iPhone using Tapatalk

Poissa volvesteria

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 22
  • Volvo d5 awd - 12
Mulla on akun lataus jo nyt hankalaa.... 2 h kerrallaan.... Ei hyvältä näytä tulevaisuus sähkön kanssa puljatessa.... Kyllä pitäisi kellot poistaa lämmitystolpista kokonaan....

Poissa Jambo

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2403
  • Vikakoodin lukua iCarsoftilla ja Delphillä
Ite kans miettiny että mitä sanoo meiän sähköverkosto kun kaikki autot muuttuu täyssähköisiksi?
Okei tähän menee vielä aikaa ja paljon, mutta esimerkiksi isommat lämmitystolpalliset parkkipaikat menee monessa paikkaa uusiksi jos niissä aletaan lämmittimien lisäksi vielä autoja lataamaan.
Esim. meillä töissä on talvella nallit kovilla kun porukalla huutaa sisätilan lämppärit ja moottorilämmittimet 2 tuntia ennen kotia lähtöä.

Ja lämmitystolpista tulee tulevaisuudessa poistaa nuo 2h kellot jos niitä aiotaan lataukseen käyttää (kuten varmasti aiotaan)...

Mutta vaikka minäkin lukeudun niihin joillekka oikea auto on takavetoinen, vieläpä mielellään mahdollisimman vanha, niin on tämä tottakai rohkea muutos parempaan huomiseen Volvolta. Kunhan Suomeen ei oteta Ranskan mallia käyttöön vanhoissa autoissa ::)
Käyttiksenä - VW Caddy 1.6TDI '13
Pyhä lehmä - 740 B6284T/M90 '87
Ugly Duckling - 242 B230FT/GS6-37 '80
Winterbeater - 740 B5234T/GS6-37 ' 88 - Myyty

Poissa Kaimann

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 37
  • www.vrcf.fi
Eikös lataus kuitenkin haukkaa paljon vähemmän virtaa kuin lämmitys? Meidän työpaikalla on esim sisätilalämmittimen käyttö kielletty juuri sulakkeiden takia. Ja kellot voi poistaa jos joka asunnolle olis omat tolpat, mutta niin ei taida kovin yleisesti olla.


Sent from my iPhone using Tapatalk

Poissa Jambo

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2403
  • Vikakoodin lukua iCarsoftilla ja Delphillä
Oletan että samanlailla sisätilan lämppäriä moni käyttää jatkossakin noitten kanssa?

Ja mä olen käsittänyt että etenkin noi pikalataukset haukkais aika hyvin virtaa ???
Käyttiksenä - VW Caddy 1.6TDI '13
Pyhä lehmä - 740 B6284T/M90 '87
Ugly Duckling - 242 B230FT/GS6-37 '80
Winterbeater - 740 B5234T/GS6-37 ' 88 - Myyty

Slerbahuuli

  • Vieras
Oletan että samanlailla sisätilan lämppäriä moni käyttää jatkossakin noitten kanssa?

Ja mä olen käsittänyt että etenkin noi pikalataukset haukkais aika hyvin virtaa ???
Pikalataus vaatii oman latauspisteensä. Verkkovirralla ladatessa on aina "hitain mahdollinen".

Poissa Tuke

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 132
  • www.vrcf.fi
Tolppien kellot on pieni huoli, kun moni taloyhtiön joutuu vetää piuhat kokonaan uusiksi ja siihen päälle vielä tolppien ohjaus älykästä latausta varten.

Hybridit on itsellä kumminkin seuraavan auton kohdalla todennäköinen vaihtoehto.

 

Elekma  Autoracing