Samppasport  Futurez

850 T5-R "Paha Karma" 440hv/579nm

  • 120 Vastauksia
  • 68905 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa ZuluR

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 583
  • Suomen Yhteyshenkilö NordicR.com
    • http://v-tuning.fi
Vs: 850 T5-R "Paha Karma" 440hv/579nm
« Vastaus #105 : 02.08.2011, 13:11:59 »
No ei, mutta kait näissäkin tuo bensasumu jonkinmoisena pyörteenä ja jollain ajoituksella sinne ammutaan... Tai sitten ei.  :)

Onhan siinä ajoitus ja "aukioloaika" jolla tuo sumu säädetään. Ja molemmat tapahtuu silloin kun ventiili on auki/aukeeamassa :D

Tärkein imupuolelle on että ilmassa on jotain "turbulenssia" joka auttaa että bensa ja ilma sekoituu sumuksi.

Ei tuo niin älyttömän tarkkaa ole, eikä tuo karvan verran paksumpi tiiiviste niin paljoa suutinta taakse päin tuo, että se haittaisi. Tuolla asialla alkaa olla merkitystä varmaan siinä vaiheessa jos suuttimet siirretään oikeasti kauas tai jos ne osoittavat aivan väärään suuntaan.

Alkuperäinen tiiviste on noin millin paksuinen.
tuo uusi on 1cm + 1mm... eli +11mm paksuutta lisää... eli kuinkna paksu se hiuskarva olikaan? :D

Ite olen miettiny niin että bensa+ilma ehtisi sekoittua paremmin kun kanavan pituus kasvaa.

Poissa Hurm0s

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2137
  • R = Refinement
Vs: 850 T5-R "Paha Karma" 440hv/579nm
« Vastaus #106 : 02.08.2011, 16:59:52 »
Monet vehkeethän suihkuttaa sopan imukanavaan kun venttiili on vielä kiinni, lopullisesti seos sitten sekoittuu sylinterissä pyörteillessään...
Eli ei se nyt niin tarkkaa ole niiden suuttimien sijainnin kanssa.
Ei niitä tietenkään voi minnekään ilmanputsarikoteloonkaan laittaa ::)
V90 T8 -19  /  V70 D5 Summum -14  /  V50 D5 Summum -08  /  164 Automatic -70

Poissa don

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 104
  • Ja siitä se ajatus sitten lähti
    • doninmaailma
Vs: 850 T5-R "Paha Karma" 440hv/579nm
« Vastaus #107 : 02.08.2011, 23:41:50 »
Mistäs öljy tuli kannen päälle?

Ylin kannen osa eli joka painaa nokat alas (mikä lienee sen virallinen nimi) --> kolmessa pultissa (tulpanreiän ympärillä) oli kierteet hieman korkanneet ja öljyä kerääntyi siihen kannen päälle--> mikäli sitä ei jatkuvasti kuivannut öljystä niin sitä valui ärsyttävästi pakosarjan päälle. Kierteet korjattiin helicoilla ja pultti korvattiin pinnapultilla/mutterilla.

Kaikki toimii niinku pitääkin? :)

Suurin piirtein  :tickedoff: ... vikavalo syttyy sitkeästi /kylmäkäynnistys nostaa kierrokset aika korkealle/ tyhjäkäynti yli tonnissa --> lastua pitää hienosäätää ... coolerin yläputki pullahtelee irti --> korjaus työnalla ... pakoputki vuotaa ensimmäisestä liitossaumasta

Mutta kaikesta huolimatta ajaminen on suurta nautintoa (talvi auton jälkeen). Sillä vaan on pirun vaikea ajaa rauhassa, vaikka mun ikäisen seniilin pitäisi sekin taito jo osata. Tehot ja koneen aiheuttama äänimaailma miellyttää suuresti (tosin muijaa häiritsee ylim. bensapumpun ääni/putken äänet/filtterin ja dumpin puhinat...mutsi motkottaa, että aina tuota romua pitää korjata eli paaliin pitäisi viedä ja ostaa vaikka urheiluauto tilalle ;D)

Poissa Tonskulii

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1430
Vs: 850 T5-R "Paha Karma" 440hv/579nm
« Vastaus #108 : 03.08.2011, 00:27:37 »
Nooh, jotkut on ikinuoria :D

Oma äitee huitelee neljääkymmentä ja on niin onnessa kun saa tuon Coupen pian itelleen, perusteli sillä että tämä on nyt se neljänkympin villitys että saa hurjastella ja saa vähän päitä kääntymään.. :D

Jos heppoja on yli 400 ja vääntöä yli 500 niin eikös se oo about laki että sillä ei ajeta kovin kiltisti? :D

Satuitko muuten huomaamaan mua silloin kun motarilla ajelit? Siinä periaatteessa lentokentän kohdassa, sen "kiviseinän" jälkeen.. :D

Mutta ai että tämä oli nätti kun sen ehti vilaukselta näkemään S* Tulee niin ikävä taas omaa autoa kun makaa telakalla, vaikka show- tai kulkupuoli ei ole mitään tähän verrattuna..
EX: 850 2.5 10V -95 10/09 - 7/10
EX: C70 2.5T -99 7/10 - 10/10
NYK: 855 2.0 T-5 10/10 -->

Poissa don

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 104
  • Ja siitä se ajatus sitten lähti
    • doninmaailma
Vs: 850 T5-R "Paha Karma" 440hv/579nm
« Vastaus #109 : 22.09.2011, 13:59:38 »
Pitkästä aikaa...

Autoa on kiillotettu ja siistitty konetilasta sekä peräluukusta urakalla. Konetila on lähes ennallaan, mutta siistitty. Peräluukun osalta on päädytty race-henkiseen ratkaisuun. Uudet lattialevyt peräluukkuun saatiin juuri verhoilusta, vielä pitää sovittaa ne paikalleen. Lopputulos on nähtävillä X-treme car show:ssa Helsingin messukeskuksessa tulevana viikon loppuna 24.9-25.9, ellei mitään odottamatonta tapahdu. ZuluR:n auto löytyy myös samasta paikasta....Pitää laittaa jossain vaiheessa muutama kuva tehdystä työstä. Poiketkaa rohkeasti puheille, jos pyöritte messuhallissa viikonlopun aikana ja satumme olemaan autojen lähettyvillä.

Poissa porko

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 237
  • Blääh !
Vs: 850 T5-R "Paha Karma" 440hv/579nm
« Vastaus #110 : 24.09.2011, 21:06:23 »
Näin tänään messuilla ekaa kertaa livenä, ja täytyy sanoa että on kyllä panostettu tähän projektiin. Melko asiallista settiä löytyy pellin alta, eikä ulkoasu jää yhtään siitä jälkeen !

Great job indeed, sanotaan lontoossa  -H-
"Anyone who has never made a mistake has never tried anything new."
-Albert Einstein-

Poissa 745 TIC

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 156
  • www.vrcf.fi
Vs: 850 T5-R "Paha Karma" 440hv/579nm
« Vastaus #111 : 26.10.2011, 10:03:17 »
Löytyykö teiltä tallista ylimääräisiä 850:n eturoiskeläppiä?
745 Turbo -88 USA B230FK, M90, SRE -763, LH2.2, Superchips, 16T 0.9bar, midsizeC, S60 T5 suuttimet, finjector FPR 3.8bar, APC

Poissa Hurm0s

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2137
  • R = Refinement
Vs: 850 T5-R "Paha Karma" 440hv/579nm
« Vastaus #112 : 26.10.2011, 12:55:42 »
Löytyykö teiltä tallista ylimääräisiä 850:n eturoiskeläppiä?
http://www.vrcf.fi/foorumi/index.php#c3
V90 T8 -19  /  V70 D5 Summum -14  /  V50 D5 Summum -08  /  164 Automatic -70

Poissa mn64

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 35
  • www.vrcf.fi
Vs: 850 T5-R "Paha Karma" 440hv/579nm
« Vastaus #113 : 06.02.2012, 17:17:50 »
Mitäs tänne kuuluu kun ei o aikoihin päivityksiä tullut?
Onhan näitä volvoja jo muutamat ollu... Ei kait sitä enää muuta osaa ostaakkaan

Poissa Tonskulii

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1430
Vs: 850 T5-R "Paha Karma" 440hv/579nm
« Vastaus #114 : 06.02.2012, 22:20:02 »
Samaa oon aikonu kysellä jo hetken aikaa..

Kaippa sielä don ja ZuluR loihtii 700 hv konehuonetta ja don kertoo meille täälä "Ruuvattiin vähän lisää, 7**hv, täs pari kuvaa". ;D
EX: 850 2.5 10V -95 10/09 - 7/10
EX: C70 2.5T -99 7/10 - 10/10
NYK: 855 2.0 T-5 10/10 -->

Poissa jaagou

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 50
  • www.vrcf.fi
Vs: 850 T5-R "Paha Karma" 440hv/579nm
« Vastaus #115 : 09.02.2012, 14:23:02 »
pressun alla tallissa lämpöisessä, eipä siitä oo edes taidettu akkua ladata.... ::)

eipä siis ole oikeen ollut päiviteltävää: moottori saanee olla tämän talven rauhassa, pientä ulkoista muokkausta ja stereoiden päivitystä mahdollisesti tiedossa.... 8)

taitaapi viedä molemmilta pojjilta talot tällä hetkellä ylimääräisen ajan.... :o
« Viimeksi muokattu: 09.02.2012, 14:28:31 kirjoittanut jaagou »

Poissa don

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 104
  • Ja siitä se ajatus sitten lähti
    • doninmaailma
Vs: 850 T5-R "Paha Karma" 440hv/579nm
« Vastaus #116 : 19.05.2012, 09:14:35 »
Auto on jälleen ajossa  :)

Poissa Tonskulii

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1430
Vs: 850 T5-R "Paha Karma" 440hv/579nm
« Vastaus #117 : 19.05.2012, 12:29:38 »
Auto on jälleen ajossa  :)

Tuliko ulos tallista samannäkösenä kuin viime kesänä? :D
EX: 850 2.5 10V -95 10/09 - 7/10
EX: C70 2.5T -99 7/10 - 10/10
NYK: 855 2.0 T-5 10/10 -->

Poissa don

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 104
  • Ja siitä se ajatus sitten lähti
    • doninmaailma
Vs: 850 T5-R "Paha Karma" 440hv/579nm
« Vastaus #118 : 13.04.2013, 11:31:26 »
Ajoon ottamisen ja katsastuskunnon valmistelut on aloitettu (kiitos Jaagou:n aktiivisuuden). Kesän suunnitelmat :3/4 jättää sen::ohjelmaa pitäisi hienosäätää,  mahdollisesti levikkeiden ja takapuskurin vaihto/ ulkoasun muokkaus, alustalle pitäisi tehdä jotain....

Poissa dometic

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 566
  • V70 D5 --- 240 B???
Vs: 850 T5-R "Paha Karma" 440hv/579nm
« Vastaus #119 : 26.02.2014, 23:41:04 »
Onkos tämä vielä hengissä?
Vikakoodien lukua Torquella Huittisissa.

 

Kulkukoira  Proturbo