Samppasport  Futurez

850 T5-R "Paha Karma" 440hv/579nm

  • 120 Vastauksia
  • 68908 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa don

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 104
  • Ja siitä se ajatus sitten lähti
    • doninmaailma
Vs: 850 T5-R "Paha Karma" 440hv/579nm
« Vastaus #90 : 08.07.2011, 11:06:09 »
Auto on saatu vihdoinkin leimattua eli ajossa on.

Poissa skebazu

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1178
Vs: 850 T5-R "Paha Karma" 440hv/579nm
« Vastaus #91 : 08.07.2011, 17:09:02 »
onneksi olkohon !

Poissa Carcha

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 208
  • B5254T2
Vs: 850 T5-R "Paha Karma" 440hv/579nm
« Vastaus #92 : 08.07.2011, 18:25:33 »
Onnitteluja täältäkin. Tullu seurattua sivusta jonkin aikaa näitä topiceja. :hello:

XC70 2.5T -05, V50 2.4 -07

Poissa don

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 104
  • Ja siitä se ajatus sitten lähti
    • doninmaailma
Vs: 850 T5-R "Paha Karma" 440hv/579nm
« Vastaus #93 : 09.07.2011, 00:09:52 »
Seuraavaa on siis laitettu paikoilleen/korjattu kevään/alkukesän mittaan:
- progressiivinen vesiruutta
- konetilaan toinen bensapumppu Bosch -044
- bensalinjasto: tulo AN8 letkulla+liittimillä/paluu AN6 letkulla+liittimillä
- Airmotiven säädettävä bensanpaineen säädin mittarilla
- erillinen öljynjäähdyttäjä
- huohotuskierto palautettu alkuperäiseen tapaan, lisätty tyhjennettävä säiliö väliin
- lisämittareita + vaihtovalo
- IPD Phenolic intake manifold gasket (imusarjan "erikoistiiviste")

korjattu:
- ahdin
- kannenpäälle tuleva öljyvuoto
- imusarja

Osat ja ratkaisut ovat hyvinpitkälle samoja kun ZuluR:n autoon on tehty eli jos kuvat vaikuttaa tutuilta. Muutama kuva aikaansaannoksista:


Vesiruutan telinen by Heikki. Koneeseen ruiskutetaan 50%vettä/50%metanolia. Ruutan säätötaulu sijoitettiin tuhkakuppiin eli ohjaamosta voidaan säätää sumutuksen alkuraja (ahtopaine) ja missä ahtopaineessa ruutta sumuttaan täysillä.


Tankin pumpun kehikko AN liittimiä varten By Heikki


Konetilan bensapumpun sijoituspaikka sekä bensanpaineensäätimensijoituspaikka.


Laatikon kylkeen pultattiin teline+tyhjättävä huohotinsäiliö


A-pilarin mallikohtainen 3 mittarin teline. Tolpassa ylhältä: öljynpaine-, seos/pakokaasulämpö-, ahtomittari sekä vaihtovalo. Alkuperäiseen lisävaruste puhelintelineeseen laitettiin öljynlämpömittari sekä puhelinteline (kun on sen verran seniili, että sekin piti laittaa).


Lähiaikoina ruuvataan paikalleen: Vanhemman malliset alumiiniset alatukivarret vaihdettavalla pallonivelellä ja uretaanipuslilla.

Ulkoasua tullaan suurella todennäköisyydellä muovaamaan kesän/syksyn mittaan  :idiot2:

« Viimeksi muokattu: 09.07.2011, 00:12:00 kirjoittanut don »

Poissa don

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 104
  • Ja siitä se ajatus sitten lähti
    • doninmaailma
Vs: 850 T5-R "Paha Karma" 440hv/579nm
« Vastaus #94 : 09.07.2011, 10:19:00 »
Saiskos tästä otettua mittaripornoa esim. 100-150 taikka 100-200km/h välin niin näkis miten tollanen pirteä 5mukinen menee?
Onnea leimasta. :)

Jossain vaiheessa  ;), velipojalta löytyy luotettava kiihtyvyysmittari.

Todennäköisesti custom-lastua pitää hienosäätää ensin. Lastun ongelmat: sytyttää moottorinohjauksen vikavalon toistuvasti eli kun vika on kuitattu ensimmäisellä käynnistyskerralla --> vikavalo ei syty. Seuraavalla käynnistyskerralla vikavalo jo sitten palaakin. Tyhjäkäynti ja kylmäkäynnistys ongelmat: Tyhjäkäyntimoottori on rikki eli tyhjäkjäynti seilaa--> seokset heittelee (onneksi rikkaan puolelle). Ehjä tyhjäkäyntimoottori kuitenkin korjasi tämän ongelman lähes kokonaan. Ehjä tyhjäkäyntimoottori on lainassa ZuluR:ltä. Tosin kun autolla on ajettu noin 100km tyhjäkäynti nousee 1000-1500 ringin väliin --> vikavalon kuittaus ja moottorinohjauksen sulake irti hetkeksi --> taas kaikki on hyvin noin 100km. Pitäisi laittaa @-postia lastun tekijälle ja varmistaa, että millä bensanpaineella ohjelma tehtiin kun paineensäädin on vaihdettu --> jos se auttaa vikavaloon. Koska vikavalon palaminen ottaa jonkin verran päähän niin asensimme (by tappi) vikavalolle katkaisijan eli valon voi sammuttaa mittaritaulusta...vika ei kuitenkaan kuittaannu sillä, mutta eipähän vikavalo häiritse :idiot2:. Toistaiseksi muita vikoja ei ole ilmaantunut auton itsediagnoosiin.

Poissa usu

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 633
Vs: 850 T5-R "Paha Karma" 440hv/579nm
« Vastaus #95 : 10.07.2011, 18:03:34 »
Kuka tähän tekee softaa?

Poissa don

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 104
  • Ja siitä se ajatus sitten lähti
    • doninmaailma
Vs: 850 T5-R "Paha Karma" 440hv/579nm
« Vastaus #96 : 11.07.2011, 15:08:17 »
Kuka tähän tekee softaa?

MoTest/Jyväskylä. Imusarjan hajoaminen "esti" hienosäädön teon viimesyksynä. Imusarja korjattiin kunnolla vasta talven aikana eli sillä on ajettu noin 1kk softan teon jälkeen ja nyt tänä vuonna vajaan viikon. Tarkoitus on viedä se hienosäätöön, kunhan aika antaa myöden ja coolerin putket saadaan pysymään paikallaan. Yläputki ampuu irti toistuvasti erinäisistä toimenpiteistä huolimatta :peetu:. Myös ehjä tyhjäkäyntimoottori pitää saada kotimaankamaralle ennen kun edes varaa aikaa :(.

Poissa Hurm0s

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2137
  • R = Refinement
Vs: 850 T5-R "Paha Karma" 440hv/579nm
« Vastaus #97 : 31.07.2011, 13:36:07 »
Laiskana en jaksa googlata tai selailla iPd:n sivuja, niin kyselempä tyhmiä täällä...

Mikäs hyöty tuosta paksummasta imusarjan tiivisteestä on?
Ite pähkäilin, että eristääkö vaan lämmön johtumisen kannesta imusarjaan?
V90 T8 -19  /  V70 D5 Summum -14  /  V50 D5 Summum -08  /  164 Automatic -70

Poissa don

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 104
  • Ja siitä se ajatus sitten lähti
    • doninmaailma
Vs: 850 T5-R "Paha Karma" 440hv/579nm
« Vastaus #98 : 31.07.2011, 23:30:52 »
Laiskana en jaksa googlata tai selailla iPd:n sivuja, niin kyselempä tyhmiä täällä...

Mikäs hyöty tuosta paksummasta imusarjan tiivisteestä on?
Ite pähkäilin, että eristääkö vaan lämmön johtumisen kannesta imusarjaan?

Pohdinta tuotti oikean lopputuloksen  :juhau:

Poissa Tonskulii

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1430
Vs: 850 T5-R "Paha Karma" 440hv/579nm
« Vastaus #99 : 01.08.2011, 14:26:34 »
Sut on nähty  C:-)

Tunti sitten motarilla, eli siis mitä ilmeisimmin ajossa :D

Kaikki toimii niinku pitääkin? :)
EX: 850 2.5 10V -95 10/09 - 7/10
EX: C70 2.5T -99 7/10 - 10/10
NYK: 855 2.0 T-5 10/10 -->

Poissa Puusilmä

  • Kankea kahvimestari sr.
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 3089
Vs: 850 T5-R "Paha Karma" 440hv/579nm
« Vastaus #100 : 01.08.2011, 15:10:14 »


- kannenpäälle tuleva öljyvuoto


Mistäs öljy tuli kannen päälle?

Poissa TMOS

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 682
Vs: 850 T5-R "Paha Karma" 440hv/579nm
« Vastaus #101 : 01.08.2011, 16:59:23 »
Pohdinta tuotti oikean lopputuloksen  :juhau:

Eikös suuttimet ole nyt sitten kauempana sylinteristä? Haittaakohan niiden sumutusta tuollainen paksu tiiviste...

C70 T5 Showroom
S80 TDi (Isän), C30 T5 (Äidin)
Vikakoodien lukua, Tampere.

Poissa Hurm0s

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2137
  • R = Refinement
Vs: 850 T5-R "Paha Karma" 440hv/579nm
« Vastaus #102 : 01.08.2011, 18:35:13 »
Eikös suuttimet ole nyt sitten kauempana sylinteristä? Haittaakohan niiden sumutusta tuollainen paksu tiiviste...
Eihän tää nyt mikään suorasuihkutuskone sentään ole  :D
V90 T8 -19  /  V70 D5 Summum -14  /  V50 D5 Summum -08  /  164 Automatic -70

Poissa TMOS

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 682
Vs: 850 T5-R "Paha Karma" 440hv/579nm
« Vastaus #103 : 01.08.2011, 20:50:31 »
Eihän tää nyt mikään suorasuihkutuskone sentään ole  :D

No ei, mutta kait näissäkin tuo bensasumu jonkinmoisena pyörteenä ja jollain ajoituksella sinne ammutaan... Tai sitten ei.  :)

C70 T5 Showroom
S80 TDi (Isän), C30 T5 (Äidin)
Vikakoodien lukua, Tampere.

Poissa olli

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 383
  • www.vrcf.fi
Vs: 850 T5-R "Paha Karma" 440hv/579nm
« Vastaus #104 : 02.08.2011, 08:40:29 »
No ei, mutta kait näissäkin tuo bensasumu jonkinmoisena pyörteenä ja jollain ajoituksella sinne ammutaan... Tai sitten ei.  :)

Ei tuo niin älyttömän tarkkaa ole, eikä tuo karvan verran paksumpi tiiiviste niin paljoa suutinta taakse päin tuo, että se haittaisi. Tuolla asialla alkaa olla merkitystä varmaan siinä vaiheessa jos suuttimet siirretään oikeasti kauas tai jos ne osoittavat aivan väärään suuntaan.

 

Futurez  Kulkukoira