Ikääntyneen kaasuttimen perusvaivoja:
- koho voi olla "vettynyt", eli ei kellu
- kanavissa voi olla kalkkeumaa/sakkaumaa
- alipainekalvot voivat olla venähtäneitä/kuluneita/puhki
- kaasuläppäakselit voivat takerrella (vaikuttaa varsinkin alipainetoimisella toisiokurkulla oleviin kaasuttimiin)
Eli minun vinkki tähän olisi, kaasutin pöydälle ja palasiksi. Tarkastaa kohon jossain astiassa, kelluuko bensassa. Loppu kaasutin palasiksi ja kaasuttimen runko + suuttimet ultraäänipesuriin (suuttimet yms. puretaan irti kaasuttimesta. kaasuläpät voivat jäädä paikoilleen, mutta tiivisteet ja kumikalvot yms. irti).
Pesurin jälkeen huolellinen paineilmalla kanavien puhaltelu ja kuivaaminen, jonka jälkeen huolellinen kasaus ja bensapinnan/kohon uimakorkeuden säätö (tähän löytyy varmaan jostain ohjeet). Mikäli tiivisteitä/kalvoja on mennyt rikki tai kuluneet (venyneet), ne vaihdetaan.
Sitten kaasutin paikoilleen ja tyhjäkäynnin kohdalleen säätö ---> koeajo.
Kaasuttimen kumikalvot ja tiivisteet eivät välttämättä kestä UÄ-pesuria, joten niitä en suosittele sellaisessa pestävän!