Autodiagnoosi  Carcom Oy

2L uusi D4 vs vanha D4

  • 137 Vastauksia
  • 90965 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Paikalla juho82

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 461
  • www.vrcf.fi
Vs: 2L uusi D4 vs vanha D4
« Vastaus #105 : 04.11.2017, 23:00:13 »
Toimiihan moottorit kaksi tai kolme pitkää huoltoväliä, joku on jopa päässyt yli 200 tkm ennen koneremppaa. Turha kuvitella pääsevänsä yli 500 tkm vaihtamalla öljyt 30 tkm välein. Sama pätee kaikkiin merkkeihin ja malleihin. Valmistajien tavoite on myydä uusia autoja ja pitkä huoltoväli auttaa tässä kahta kautta: luodaan mielikuvaa laatutuotteesta, jota ei tarvi paljon huoltaa ja ehkä vielä tärkeämpänä, että koneet hajoaa nopeammin.

Ai 60 tai 90tkm?

Poissa Maxxxed

  • Valvoja
  • Turbo+
  • *
  • Viestejä: 6194
  • Tjuurboooo
    • Teemu Lehtisaari Photography
Vs: 2L uusi D4 vs vanha D4
« Vastaus #106 : 04.11.2017, 23:00:25 »
Suaphan sitä vaihtaa vaikka joka päivä,  mut jos 60k€ autoon on tehty huolto-ohjelma, missä on määritelty huoltoväli niin näkisin, että sitä voi noudattaa. Vai onko oikeasti joku viksumpi, joka voi tämän perustella jotenkin ettei voi? Jos moottori ei kestä pitkää (30tkm) väliä, niin eiköhän se valmistaja/maahantuoja olisi siihen puuttunut..

Suuniteltu kesrämään takuu ajan! Huomioi se
Volvo S40 T4 1997 (Kilpuri)
Bmw G31 530e LCi M-Sport 2021 (Käyttis)

Poissa Maxxxed

  • Valvoja
  • Turbo+
  • *
  • Viestejä: 6194
  • Tjuurboooo
    • Teemu Lehtisaari Photography
Vs: 2L uusi D4 vs vanha D4
« Vastaus #107 : 04.11.2017, 23:01:45 »
Itse mekaanikkona nauran pskasta naurua näille 30tkm kestäville öljyille  :2funny:


Edit:

Ehkä rekassa ~50tkm kestääkin

~2500rpm maks kierrokset ja 30l ? Tilavuus.

Ellei suurempi :D

Vs 5000rpm, useat kylmäkäynnistykset ja 30tkm 5'3l öljytilavuuden kanssa.
« Viimeksi muokattu: 04.11.2017, 23:03:38 kirjoittanut Maxxxed »
Volvo S40 T4 1997 (Kilpuri)
Bmw G31 530e LCi M-Sport 2021 (Käyttis)

Paikalla juho82

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 461
  • www.vrcf.fi
Vs: 2L uusi D4 vs vanha D4
« Vastaus #108 : 04.11.2017, 23:21:36 »
Taitaa olla "mutuja" nää faktat

Poissa mulugren

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4010
  • It is speed! Speed of hand, speed of mind
Vs: 2L uusi D4 vs vanha D4
« Vastaus #109 : 05.11.2017, 00:31:26 »
Ei niitä autoja nyt kuitenkaan suunnitella hajoamaan jossain vuosi- tai kilometrimäärässä. Ne osaavat kulua ja hajota ihan itsestäänkin ja vastoin suunnittelijoiden tahtoakin ;D

Eikä Suomi ole ihan yksin pitkien ajosuoritteidensa kanssa. Esim. Jenkeissä ajetaan paljon ja high mileage Volvoja, Priuksia jne piisaa. Muistan kattoneeni videon jossa koeajettiin mk2 Volvoa. Oli jotain 150K mailia mittarissa ja tuumasivat että ”for Volvo it’s nothing”. Kestävän auton maine tuntui Volvon tapauksessa olevan itsestäänselvyys
"We are either kings or pawns of men" ~Napoleon Bonaparte

Poissa Maxxxed

  • Valvoja
  • Turbo+
  • *
  • Viestejä: 6194
  • Tjuurboooo
    • Teemu Lehtisaari Photography
Vs: 2L uusi D4 vs vanha D4
« Vastaus #110 : 05.11.2017, 08:32:41 »
Olkoon. Jos kerran vaan mutua.

Mulla ei oo väliä vaikka ajais 30tkm vaihtoja tai vaikka 60tkm vaihtoja.

Turha itkeä kun paskat levii kun Jokisen eväät.
Volvo S40 T4 1997 (Kilpuri)
Bmw G31 530e LCi M-Sport 2021 (Käyttis)

Poissa volvotdi

  • Yhteistyökumppani
  • Grand Touring
  • *
  • Viestejä: 2236
  • Tampere - Pori
Vs: 2L uusi D4 vs vanha D4
« Vastaus #111 : 05.11.2017, 09:05:22 »
Öljyrenkaat menee jumiin.

Ja EGR saa kaiken tuon aikaiseksi.
Honda CR-V 2.2i-dtec Exe Adv AT Black Edition -14, BMW 520d - 13.

Lisäätehoa.fi

Poissa Maxxxed

  • Valvoja
  • Turbo+
  • *
  • Viestejä: 6194
  • Tjuurboooo
    • Teemu Lehtisaari Photography
Vs: 2L uusi D4 vs vanha D4
« Vastaus #112 : 05.11.2017, 09:30:56 »
Ja EGR saa kaiken tuon aikaiseksi.

Olin itsekin tätä mieltä kunnes joku sanoi sen osittain johtuvan siitä.

Mutta olen samaa mieltä kyllä.
Volvo S40 T4 1997 (Kilpuri)
Bmw G31 530e LCi M-Sport 2021 (Käyttis)

Poissa volvotdi

  • Yhteistyökumppani
  • Grand Touring
  • *
  • Viestejä: 2236
  • Tampere - Pori
Vs: 2L uusi D4 vs vanha D4
« Vastaus #113 : 05.11.2017, 09:53:07 »
Olin itsekin tätä mieltä kunnes joku sanoi sen osittain johtuvan siitä.

Mutta olen samaa mieltä kyllä.

Juu eihän se täysin EGR:n vika ole, mutta jos EGR:ää ei olisi niin tuskin renkaat jumittaisikaan enää kun silloin diesel palaa puhtaasti ja karstaa ei kerry ainakaan siihen tahtiin, että siitä olisi haittaa.
Honda CR-V 2.2i-dtec Exe Adv AT Black Edition -14, BMW 520d - 13.

Lisäätehoa.fi

Poissa hessu80

  • VRCF Ry jäsen 2025
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2900
Vs: 2L uusi D4 vs vanha D4
« Vastaus #114 : 05.11.2017, 10:08:00 »
Olin itsekin tätä mieltä kunnes joku sanoi sen osittain johtuvan siitä.

Mutta olen samaa mieltä kyllä.
Edellisessä TM numerossa 19 on juttua aiheesta. Koskee vag konsernin surullisen kuuluisaa TFSI moottoria. Siinä öljynkulutuksen syy ovat karstoittuneet öljyrenkaat. Tämän taas kerrotaan johtuvan suunnitteluvirheistä, mm.  puutteellinen kampikammion huohotus ja pitkä öljynvaihtoväli. EGR:n rooliin ei oteta kantaa, mikä on selkeä puute artikkelissa. Vähänkin asiaa ymmärtävä huomaa kuvasta imuventtiilien karstoittumisesta, että p*skaa pusketaan moottoriin imuventtiilien kautta.

Näillä moottoreilla pääsee sen kaksi tai kolme 30 tkm öljynvaihtoväliä kunnes öljynkulutus räjähtää käsiin.
V90 D3 AWD Business Inscription aut -18, V40 D2 business aut -16

Poissa mulugren

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4010
  • It is speed! Speed of hand, speed of mind
Vs: 2L uusi D4 vs vanha D4
« Vastaus #115 : 05.11.2017, 10:28:15 »
Egr on tänäpänä kaikissa polttomoottoreissa vaikka eihän se mukava keksintö ole. Meillä on pihassa 10v ikäinen Kia jolla ajettu jotain 220tkm eikä sen kanssa ole kyllä ollut egr tai öljynsyöntimurheita. Jos Kia onnistuu niin luulisi Volvonkin onnistuvan.
"We are either kings or pawns of men" ~Napoleon Bonaparte

Poissa wh

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 992
Vs: 2L uusi D4 vs vanha D4
« Vastaus #116 : 05.11.2017, 13:33:15 »
Ei ole konsensusta että miksi syö, mikä vialla? Onkohan ihan vaan väljäksi mennyt..?

Luulempa vaan että ne öljyrenkaat ovat jumissa. pesin itsekkin vielä toiseen kertaan fortella ja jätin vielä päiväksi seisomaan auton ja käyttelin vielä lämpimäksi seuraavana päivänä ja laskin öljyt alas. Aukaista se olisi pitänyt ja putsata/vaihtaa uudet öljyrenkaat!

HUOM! 2014 mallisiin D4 4cyl koneisiin takseihin oli aluksi 30tkm(tai tunnit) huoltoväli joka sittemmin muutettiin 20tkm (tai tunnit) näiden ongelmien vuoksi. Näin ainakin käyttöauto ilmoitti.

Lähinnä haluan vain kertoa kokemukseni, että jos joku ostaa tuollaisen niin osaa varautua öljynsyöntiin. ::)
volvoja - onhan noita.

Poissa Maxxxed

  • Valvoja
  • Turbo+
  • *
  • Viestejä: 6194
  • Tjuurboooo
    • Teemu Lehtisaari Photography
Vs: 2L uusi D4 vs vanha D4
« Vastaus #117 : 05.11.2017, 13:57:02 »

HUOM! 2014 mallisiin D4 4cyl koneisiin takseihin oli aluksi 30tkm(tai tunnit) huoltoväli joka sittemmin muutettiin 20tkm (tai tunnit) näiden ongelmien vuoksi. Näin ainakin käyttöauto ilmoitti.



Pitää paikkansa.
Volvo S40 T4 1997 (Kilpuri)
Bmw G31 530e LCi M-Sport 2021 (Käyttis)

Poissa ReijoM

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 99
  • Audilla ja Toyotalla mennään
Vs: 2L uusi D4 vs vanha D4
« Vastaus #118 : 05.11.2017, 20:09:37 »
Allekirjoituksen neisylinterinen D4:n ei vielä syö öljyä, ikää reilut pari vuotta ja kilometrejä noin 54 tkm. Samoin EGR:kään ei ole vielä temppuillut.

Toki eka öljyt vaihdatin jo kun autolla oli ajettu noin 8 tkm. Kuten olen tehnyt kaikissa uutena ostamissani autoissa. Sen jälkeen menty huoltovälein eli vuoden välein (ajokilometrit noin 23-25 tkm). Aina kun olen katsonut öljymäärää, maxia näyttää, vieläkin.
Audi A6 quattro              

Toyota Corolla Touring 1,2 T

Poissa mulugren

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4010
  • It is speed! Speed of hand, speed of mind
Vs: 2L uusi D4 vs vanha D4
« Vastaus #119 : 05.11.2017, 23:20:39 »
Ensimmäiseen 5syl Volvoon vaihdoin öljyt aina 20tkm kohdalla eikä metriäkään yli. Säikähdin niitä nostajajuttuja siinä määrin etten ottanut riskiä. Toisaalta autopa sitten toimikin hyvin koko omistusajan. Ei syönyt öljyä ja nostajat aina vaan nostelivat. Egr oli tosin eliminoitu.. :hg:
"We are either kings or pawns of men" ~Napoleon Bonaparte

 

Puotilan autokorjaamo  RallyBaron