Egr on tänäpänä kaikissa polttomoottoreissa vaikka eihän se mukava keksintö ole. Meillä on pihassa 10v ikäinen Kia jolla ajettu jotain 220tkm eikä sen kanssa ole kyllä ollut egr tai öljynsyöntimurheita. Jos Kia onnistuu niin luulisi Volvonkin onnistuvan.
Niin luulisi, mutta oikeastaan Koreassa ja Japanissa tehdyissä ei ole EGR ongelmia juuri yhtään. Muutaman Kian olen pelastanut, mutta niilläkin oli jo menty reilusti yli 300tkm. Toyotalla ei juurikaan ole ollut ongelmia kuin vasta parin viimeisen vuoden aikana kun alkoivat käyttää BMW:n dieseleitä

.
Tuossa joku jo mainitsikin VAG:n jutun karstoittuneista öljyrenkaista ja imuventtiileistä ja oli tosiaan muuten hyvä kirjoitus, mutta jätettiin se oleellinen kertomatta, että miksi imuventtiilit karstoittuvat sekä öljyrenkaat, harmi, tietävätkö sitten kuitenkaan... Tammerdiesel kun nyt ei ole se asiantuntevin paikka kysellä noita juttuja.