Elekma  Autoracing

V70 1.6 D2 6-v kytkinremontti ?

  • 8 Vastauksia
  • 3198 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa sami73

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 81
  • www.vrcf.fi
V70 1.6 D2 6-v kytkinremontti ?
« : 02.08.2017, 21:45:20 »
Autosta (aj. 165 tkm) taisi hajota kytkin tai joku siihen liittyvä juttu. Ei enää vaihteet mene oikein päälle ja poljinkin tuntuu tunnottomalta.
Kannattaako kaksoismassavauhtipyörä vaihtaa samalla, vaikka vaikuttaisi ehjältä. Työn osuushan tuossa hommassa on varmaan aika suuri.
Tarkotus on teettää se korjaamolla
Jos jollain on vinkkejä tai hyviä linkkejä, mistä voisi saada osat edullisesti, niin ottaisin kiitollisena ne vastaan  :)
Wetterillä kytkinpaketti 450 e, kytkinsylinteri 200 e ja vauhtipyörä 1200e !!
V70 d5 AWD Classic -07
V70 1.6 Drive Summum -12

Poissa Hifilux

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 110
Vs: V70 1.6 D2 6-v kytkinremontti ?
« Vastaus #1 : 03.08.2017, 00:02:59 »
Edellisessä korimallissa tyyppivika oli kytkimen työsylinteri. Lieneekö se mennyt...? Kannattaa se varmaan samalla koko paketti uusia noilla kilometreillä jos laatikko otetaan irti.

Nuo osien hinnat ovat kyllä ihan hurjat Wetterillä. Pikkukoneen kytkin ja vauhtipyörä ovat miltei ilmaiset isompiin 2.4 koneisiin verrattuna. Katsoppa osia vaikka www.autodoc.fi ja pyydä työt jostain yleiskorjaamolta.
V70 1.6 DRIVe -11
ex: V70 2.5T -03, V70 2.4i -02

Poissa sami73

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 81
  • www.vrcf.fi
Vs: V70 1.6 D2 6-v kytkinremontti ?
« Vastaus #2 : 11.08.2017, 17:05:12 »
Auto kunnossa. Korjaaja epäili työsylinteriä, koska näkyvää vikaa ei ollu asetelmassa.
Laitettiin uusi massapyörä, asetelma, painelaakeri ja työsylinteri sekä vaihdelaatikon öljyt vaihtui samalla.
Kokonaiskustannus 1574 e.
V70 d5 AWD Classic -07
V70 1.6 Drive Summum -12

Poissa hessu80

  • VRCF Ry jäsen 2025
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2907
Vs: V70 1.6 D2 6-v kytkinremontti ?
« Vastaus #3 : 11.08.2017, 21:14:07 »
Mulla hajosi kytkin vähän samalla tavalla 54 tkm kohdalla, kun auto oli 2,5 vuotias. Ei mennyt mikään vaihde silmään. Sammuksissa kun laittoi 1. vaihteen päälle, niin sai juuri ajetuksi hinurin lavalle.

Good willin avulla korjattiin sinisellä, mutta 20 % + aurauskulmien tarkastus jäi itselle. Muistaakseni noin 400 piti maksaa, joten kokonaiskustannukset taisivat olla samaa suuruusluokkaa. 
V90 D3 AWD Business Inscription aut -18, V40 D2 business aut -16

Poissa sami73

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 81
  • www.vrcf.fi
Vs: V70 1.6 D2 6-v kytkinremontti ?
« Vastaus #4 : 11.08.2017, 21:48:09 »
Samanlainen oire oli mullakin. Kertoivatko mikä siellä petti? Kaikki osat olivat mulla kyllä ehjän näkösiä.
V70 d5 AWD Classic -07
V70 1.6 Drive Summum -12

Poissa Hifilux

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 110
Vs: V70 1.6 D2 6-v kytkinremontti ?
« Vastaus #5 : 12.08.2017, 13:03:39 »
Vaikuttaa olevan siis samaa vikaa kuin kakkoskoppaisissa. Minulla 200 tkm kohdalla meni 2.5T koneisesta työsylinteri. Sen tiiviste pettää ja nesteet pullahtaa ulos. Poljin toimii ensin huonosti ja jää viimein pohjaan. Saksasta saa ykspistekutoseen koko kytkinsetin kaksoismassoineen alle 700e ja pikkupajalla ne tekee tuollaisen 6 tuntiin, että joku 1100-1200e voisi olla optimi hinta.
V70 1.6 DRIVe -11
ex: V70 2.5T -03, V70 2.4i -02

Poissa hessu80

  • VRCF Ry jäsen 2025
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2907
Vs: V70 1.6 D2 6-v kytkinremontti ?
« Vastaus #6 : 12.08.2017, 14:06:59 »
Samanlainen oire oli mullakin. Kertoivatko mikä siellä petti? Kaikki osat olivat mulla kyllä ehjän näkösiä.
Ei siihen mitään kunnollista vastausta saanut. Joko painelaakeri tai työsylinteri oman käsityksen mukaan antoi periksi. Työnjohtaja höpisi jotain asetelman jousista, mutta ei hän tuntunut olevan asiasta yhtään perillä. Rahat vain pois ja seuraava asiakas tilalle...
V90 D3 AWD Business Inscription aut -18, V40 D2 business aut -16

Poissa sami73

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 81
  • www.vrcf.fi
Vs: V70 1.6 D2 6-v kytkinremontti ?
« Vastaus #7 : 12.08.2017, 15:06:07 »
Vaikuttaa olevan siis samaa vikaa kuin kakkoskoppaisissa. Minulla 200 tkm kohdalla meni 2.5T koneisesta työsylinteri. Sen tiiviste pettää ja nesteet pullahtaa ulos. Poljin toimii ensin huonosti ja jää viimein pohjaan. Saksasta saa ykspistekutoseen koko kytkinsetin kaksoismassoineen alle 700e ja pikkupajalla ne tekee tuollaisen 6 tuntiin, että joku 1100-1200e voisi olla optimi hinta.
Mulla ei jääny poljin pohjaan. Suomestakin ois saanu 650 e sarjan, mutta toimitus ois venyny. Työtuntia hommassa kyllä meni kymmenkunta, mikä ehkä on vähän yläkanttiin.
V70 d5 AWD Classic -07
V70 1.6 Drive Summum -12

Poissa hessu80

  • VRCF Ry jäsen 2025
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2907
Vs: V70 1.6 D2 6-v kytkinremontti ?
« Vastaus #8 : 12.08.2017, 21:52:19 »
Ei mullakaan pedaali jäänyt pohjaan. Tuntuma oli vähän erilainen, mutta periaatteessa toimi ihan oikein. Vähän aikaa suorastaan meni ihmetellessä, että mikä voisi olla, kun ei saa vaihdetta silmään. Epäilin aluksi vaihdelaatikon porsineen, mutta kun sammuksissa vaihteet toimi normaalisti, älysin kytkimen hajonneen. Ihan hajosi kerrasta, kiihdyttelin pysähdyksistä ja 3. vaihdetta ei enää saanut päälle eikä sen jälkeen mitään muutakaan.

7 tuntia on kytkinremontin ohjeellinen työaika.
V90 D3 AWD Business Inscription aut -18, V40 D2 business aut -16

 

RallyBaron  Samppasport