Asentelin tässä kerran Volttimittarin mittaristooni. Sinänsä ei mitenkään erikoinen homma, yhdistetään vain johdotukset oikein, ja laitetaan mittari koloonsa, mutta kun minun asentamani mittari onkin tätä vanhempaa mallia (760 alkusarjasta). Mittarin asennus ei siten ole ihan vain että peitekansi pois, mittari tilalle ja johdot kohdilleen. Mutta, kuitenkin, kaksi tuntia sain työhön kulumaan ja viimein mittari istuu paikallaan ja toimii. Näissä vanhemmissa mittareissahan valaistus pitäisi hoitaa etukautta, eli toistaiseksi mennään pimeässä valaisemattomalla mittarilla, tämän kyllä jo tiesin ennen työn aloittamista. Harvoin sitä minun kuitenkaan tulee ajettua täysin pimeässä ja jätän ajatuksiini pohdittavaksi, että miten tuon mittarin parhaiten valaisisi niin, että ratkaisu myös näyttäisi asialliselta. Päädyin mittarin asennukseen sen takia, kun minulla sattui olemaan tämä volttimittari vapaana, ja mukavampihan se on käytössä kuin laatikossa.

Ai niin sellainen pitää vielä huomauttaa kuvaan liittyen, että matkamittarin lukeman kun kertoo 2, niin ollaan aika lähellä totuutta. Mittari jäi aikoinaan jälkeen teknisistä syistä, mutta toimii nykyään.