Tallissa aloittelin hiekkapuhaltamaan Sprintteristä kuljettajan puolelta pintaruosteita.
1K -happomaalin suihkuttelin pikaisesti rasvanpoiston jälkeen pitämään ruosteen pois.
---------
Sen jälkeen kun ei huvittanut enää hiekkapuhaltaa Sprinteriä, niin ajoin Volvon (854) tallin eteen, ja jatkoin vetkoukun johtosarjan parissa.
Viime perjantaina vaihdoin perävaunupistokkeen / 7-naparasian sumuvalokytkimellä.
Viikonlopun yli meni ilman ongelmia. Tosin peräkärry ei edes ollut autossa kiinni.
Tänään sitten oikeanpuoleinen vilkku jäi palamaan koko ajan.
Edellisessä pistorasiassa kaikki johdot olivat kuoreltaan mustia (joka herätti jo vaihtamishetkellä kysymysmerkkejä).
Epäilin nyt tänään sitten olisiko yksi johto lähtenyt irti
tai huonolla kontaktilla, kun pistokkeelle tuleva johtasarja ei ollut
parhaassa hapessa, kun jouduin katkomaan vanhan pistokkeen johdot.
--------
Muistin että olin joskus ostanut sellaisen vetokoukun johtosarjan, jossa piuhat on valmiiksi liitettynä pistokkeeseen (löysin sen myös).
Vedin Volvosta sen olemassa olevan johtosarjan poikki pistokkeen juuresta.
Sitten otin otin takaluukun puolelta verhoilun irti, että pääsen käsiksi piuhoihin, mutta siellä olikin yllätys:
Ei ole ensimmäinen omistamani auto, jossa vetokoukunpistokkeelle virrat on otettu rosvoliittemellä takavaloista, mutta on ensimmäinen missä on 3 relettä, joilla todennäköisesti yritetään huijata vikavalovahtia..


Lähetetty minun MotoG3 laitteesta Tapatalkilla