Ok kiitos tiedosta ton CEM osalta, mitä kaikkea se mahtaakaan aiheuttaa? Ihana laite tällanen Italo
harmi kun ei oo oma.
Noh, tuo yksikköhän (ei liene CEM nimeltään italialaisissa, mutta koritietokone kuitenkin) ohjaa mm:
- Mittaristoa
- Mittariston ajotietokonetta/ODO mittaria
- Airbagia
- Takavaloja (osittain)
- Valojen toimintaa (osittain)
- Sähköistä ohjaustehostinta (osittain)
- Vakkaria (osittain)
Eli yleisesti on can-cäylässä naimissa vähän kaiken kanssa. ABS voi mennä sekaisin, jos ei mittaristo anna esim. nopeus-signaalia kunnollista. Ei kovin yleinen vika, mutta tiedetty vikapaikka.
Kennon vuodon voi (muistaakseni) tarkastaa näin:
- hantin puolelta potkumuovit irti jalkatilasta ja sen sivulta konsolin kyljestä
- Pitäisi näkyä kaksi alumiinista putkea, jotka tulevat tulipellistä ja kääntyvät konsolin sisälle
- Noilla tietämillä pitäisi löytyä liitos, liitoksen sisällä kaksi neliöprofiilin O-rengasta
- Mikäli nuo vuotaa, näkyy kuivan glykolin jälkiä
- Mikäli ei, voi kennon koteloinnin pohjasaumoissa näkyä kuivan glykolin jälkiä
- Jopa mainitsemani boksi voi näkyä tuota kautta, mutten sano varmaksi
Italialaisten kanssa jokainen avaimesta kääntö on uusi alku seikkailuun!
