Sianpää on viettänyt hiljaiseloa, pitäisi myllyttää se ja laittaa leimakuntoon niin pääsisi taas ajelemaan silläkin.
S90:een tuli tehtyä takapenkin käsinojaan tuommoinen.

Runko vanerista jne... vähän täytettä ja verhoilukangasta.

Katkaisija on kontissa olevalle jääkaapille, täytyy vaihtaa Volvolaiseen katkaisijaan jossain vaiheessa.

Jakopää, vesipumppu ja apulaitehihna tuli myös laitettua, kun alkoi olla 5v edellisestä vaihdosta kohta kulunut ja 100 000km jo rullattu.
Skruvatista tilasin hihnat ja kiristäjät, hintaa 96e setille ja paketissa oli Goodyearin hihna, INAn kiristin ja SKF:n ohjurirulla. Varsin edullinen setti siis.

Ehkä helpoin jakopää mihinkään autoon on näissä kyllä, tilaa on vaikka muuttaa asumaan tuonne konehuoneeseen...



Huomatkaa HiPo-mallinen nokkien lukitustyökalu.

Eihän tuo edes tuollaista tarvitsisi, kun merkit on selkeät ja ei ole mikään muuttuva-ajoituksinen vehje, mutta varmuuden maksimointia.


Tärkeimmän asennustarvikkeen varastotilanne on myös kunnossa!

Tiivistepintojen putsaukseen on muuten tämä aivan loistavaa ainetta muun käytön ohella, kuten hapettumien poistamiseen sähköliitännöistä yms...
Poistaa myös karstakerrostumat venttiileistä että on kohtalaisen tujua tavaraa, ei kannata hölvätä kovin runsaasti maali- tai muovipinnoille.
Käy ja kukkuu.



Lopuksi tuli myös Lankulta varsin edulliseen hintaan hommattu irrotettava vetokoukku putsattua, maalattua ja laitettua alle. Volvon (Brink/Thule) orggiskoukku, vetokuulan kankainen säilytyspussi, johtosarja ja koukun peitemuovi kuuluivat luonnollisesti pakettiin.
Hieman oli maalivaurioinen, joten vaati kevyttä rapsuttelua.

Jo näyttää paremmalta, huomatkaa ammattimainen pintakäsittelylaitos parvekkeella.

2k polyuretaanimaali on jo sitten sen verran tujun aromaattista tavaraa, että täytyi siirtää pintakäsittelylaitos parempiin tiloihin.

Sinne se muljahti paikalleen, ei edes asennusohjeissa mainittua äänenvaimentajan lämpökilven leikkelyä tarvinnut tehdä, oli valmiiksi sopivan muotoinen. Puskuriin täytyi tuo pieni lovi ajaa.

Sähkösarja rasioineen tuli tosiaan mukana, mutta itse kytkentärasia oli sen verta halkeillut, että katkaisin johdot ja kiinnitin uuden rasian (orggisrasia oli epoksiin valettu). Ei muuten aivan noudata vetokoukkustandardeja tuo Volvon johtosarjan väritys, sieltä löytyi mm. KEVI yhtenä johdinvärinä...

Yleismittarilla mittailemalla selvisi oikea nastajärjestys helposti.

Kelpaa vetää peräkärryä.


Palataan astialle seuraavan kerran luultavammin Sianpään leimakuntoon laiton merkeissä.