Näinhän sitä tosiaan minäkin ajattelin, että ihan normaalin jarrutuksen antama paine ei laita takajarruja töihin. Auttaisikohan jarrupolkimen reilu paineleminen niin että auto seisoo paikoillaan, mutta poljinta painelee joitakin kertoa oikein voimalla? Nuukuuttaan tulee käytettyä jarruja vähän varovaisella jalalla ja tosiaan moottorijarrutusta aika paljon. Ennen katsastusta pyrin aina käyttämään jarruja tavallista enemmän, että paikat heräisivät ja jarruista en koskaan ole saanut mitään huomautusta.
Mielenkiinnosta tässä voisin kysellä, että miten usein vaihdatte jarrunesteen?
Tässähän se tuleekin, liian varovaista ajoa.
Itse jarrutan ennen mutkaa , auto saa takajarruille enemmän lämpöä eikä ole takana olevat
satulat ole koskaan jumissa.
Jarrupolkimen hiplaaminen kaarteessa on myrkkyä takajarruille.
Sitä saat oikeasti polkea, takalevyt laadukkaat levyt kestää kymmenen vuotta kovassakin ajossa, ruoste vie nopeammin.
Parin viikon reippaampi polkeminen ei pelasta mitään jos männät ovat jumissa 11 1/2 kuukautta.
Vaihdan nesteet 3-4 vuoden välein kun alkaa mustua, tuossa kun kytkintä käytetään sillä.
Noilla kilometreillä uudet tiivisteet, männät, satulat, ehkä letkut voi olla tarpeen, mikä nyt noista vaihtoehdoista kukkarolle sopii ja miltä mäntien kromaus näyttää.