Autodiagnoosi  Carcom Oy

v70 2,4D 2007, öljyvuoto

  • 4 Vastauksia
  • 1849 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Buster

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 150
  • www.vrcf.fi
v70 2,4D 2007, öljyvuoto
« : 23.08.2017, 22:57:49 »
Kävin ostoaikeissa tutkimassa yhtä ehdokasta. Kone oli harmaa koppanen. Moottori oli melkoisen öljyinen päältä. Kaikki suutin "kuopat" ja koko koneen yläpää mustasta öljytöhnästä märkä. Pyörreläppätangon kohdalla oli myös selkeästi öljyä.

Mistä tuo voisi tuollai vuotaa. Kilometreja kumminkin mittarissa vain 250tkm, jotka pitänevät paikkansa.

Poissa taape

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 34
  • www.vrcf.fi
Vs: v70 2,4D 2007, öljyvuoto
« Vastaus #1 : 24.08.2017, 03:58:35 »
jätä ostamatta!

Poissa Sute

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 337
  • www.vrcf.fi
Vs: v70 2,4D 2007, öljyvuoto
« Vastaus #2 : 24.08.2017, 21:28:04 »
Kävin ostoaikeissa tutkimassa yhtä ehdokasta. Kone oli harmaa koppanen. Moottori oli melkoisen öljyinen päältä. Kaikki suutin "kuopat" ja koko koneen yläpää mustasta öljytöhnästä märkä. Pyörreläppätangon kohdalla oli myös selkeästi öljyä.

Mistä tuo voisi tuollai vuotaa. Kilometreja kumminkin mittarissa vain 250tkm, jotka pitänevät paikkansa.

Nokka-akselin asentotunnistimen tiivisterengas on saattanut vuotaa vaan. Nakun öljy osaa kyllä sotkea pahasti paikkoja. 
Volvo V40 2.0T powered by Garret GTX4202R, Volvo V60 D5 Twin Engine, MY17

Poissa PeePee2

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 43
  • www.vrcf.fi
Vs: v70 2,4D 2007, öljyvuoto
« Vastaus #3 : 01.10.2020, 17:37:04 »
Voi olla öljyntäyttökorkin tiiviste hajonnut.

Poissa ratkori

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 301
  • www.vrcf.fi
Vs: v70 2,4D 2007, öljyvuoto
« Vastaus #4 : 02.10.2020, 22:17:25 »
Suihkuputket pois, suuttimet pois,venttiilikoppa pois ja siitä sit imusarja veks. Osat kunnon pesuun ja imusarja kunnon liimalla kiinni, vakkei tänä päivänä taida huonoja liimoja ollakkan.Venttiilikopan alle löytyy oikea tiiviste, ainaskin siniseltä. Tarkkana vaan sitten niiden torx ruuvien kanssa. Ne kannat täytyy siivota huolella ennen aukaisua. Suutimiin ja painerunkoon löytyy hattuja esim. diesel korjaamosta. Sitä mukaa kun torx ruuvi (6mm) pyörähtää tyhjää, saa siihen uuden 7mm kierteen väännettyä sopivilla vehkeillä. Imusarja paikoilleen ennen uuden jengan tekoa. Huolella kun tekee pääsee toiset 250tkm ilman vuotoja.
« Viimeksi muokattu: 02.10.2020, 22:22:47 kirjoittanut ratkori »

 

Proturbo  Autodiagnoosi