Autodiagnoosi  Carcom Oy

Voi poistaa!

  • 13 Vastauksia
  • 2590 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Arzka

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 15
Voi poistaa!
« : 27.08.2017, 21:20:37 »
Voi poistaa
« Viimeksi muokattu: 25.09.2017, 12:16:11 kirjoittanut Arzka »

Paikalla Lankku

  • 302 km/h@mile tiiliskivellä
  • Valvoja
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 8112
  • Sairaan nopee
    • Videoita
Vs: 940 B200F tehot hukassa
« Vastaus #1 : 27.08.2017, 22:03:48 »
Mikä on ilmamassamittarin sekä lambda-anturin kunto ja onko jako kohillaan. Jos nokka on yhden hampaan sivussa, niin on vielä laiskempi kuin normaalisti.

Tuskin on lukkoturbiinia, jollei joku ole laatikkoa vaihtanut jälkikäteen sellaiseen.
245 -90 Englantilainen potilas   245 -90 D5   850 -94 D5 AWD   860 -96 2.9   965 -95
+muut romppeet   Ostetaan 245 Transfer

Poissa Huikkoster

  • VRCF Ry jäsen 2025
  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 5849
  • www.vrcf.fi
Vs: 940 B200F tehot hukassa
« Vastaus #2 : 27.08.2017, 22:17:30 »
Kaverilla oli myös erittäin laiska B200F. Sai tosissaan polkea kaasua jos halusi kiihdyttää sataseen. Bensansuodatin oli tukossa. Mitään muita oireita ei ollut.

Poissa Arzka

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 15
Vs: 940 B200F tehot hukassa
« Vastaus #3 : 28.08.2017, 00:28:41 »
Kaverilla oli myös erittäin laiska B200F. Sai tosissaan polkea kaasua jos halusi kiihdyttää sataseen. Bensansuodatin oli tukossa. Mitään muita oireita ei ollut.
Jaahas. Mistähän mahtanee löytyä tässä sähköruiskullisessa.
Aikaisemmat Volvot olleet K-jettejä/kaasareita ja näissähän ne suodattimet ovat olleet konehuoneessa

Poissa Huikkoster

  • VRCF Ry jäsen 2025
  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 5849
  • www.vrcf.fi
Vs: 940 B200F tehot hukassa
« Vastaus #4 : 28.08.2017, 05:10:33 »
Auton pohjassa kuskin penkin kohdilla. Pidä kiinni banjopulteista pihdeillä etteivät pyörähdä ympäri ja riko pumpulle menevää letkua.

Poissa Arzka

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 15
Vs: 940 B200F tehot hukassa
« Vastaus #5 : 28.08.2017, 20:06:32 »
Vaihtolistalle se siis kunhan keritään  :D

Miten, osaako joku sanoa onko tuon ikäisessä turbiinin lukkoa ja millä periaattella sen pitäisi toimia?

Poissa TVS

  • VRCF Ry jäsen 2025
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4886
  • Kontinuerlich jetronic
Vs: 940 B200F tehot hukassa
« Vastaus #6 : 28.08.2017, 21:16:09 »
Mikä on ilmamassamittarin sekä lambda-anturin kunto ja onko jako kohillaan. Jos nokka on yhden hampaan sivussa, niin on vielä laiskempi kuin normaalisti.

Tuskin on lukkoturbiinia, jollei joku ole laatikkoa vaihtanut jälkikäteen sellaiseen.
Kyllähän 230F perässä on lukkoaski jos on eurooppamalli, ei ole vielä tullut vastaan 230F-koneellista 7/9 automaattia, jossa ei olisi lukollista askia. Se on sitten toki 70L eikä 71L, mutta enivei.

Itse vikaan niin joko jako pielessä ihan hihnalta, tai sitten nokan pultti löystynyt ja sokka pettänyt ja pyörä liikahtanut ja pultti kiristynyt siihen. Tämmösiä oon törmänny kolmeen vai neljään tapaukseen...
LH 2.4 säätöä Tre-orivesi-mänttä-seudulla. YV jos tarvitset säätöapua.

Poissa Arzka

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 15
Vs: 940 B200F tehot hukassa
« Vastaus #7 : 28.08.2017, 22:02:27 »
Pahoittelut, ensimmäinen vastaus mennyt aivan sivu suun. B200F siis moottorina. Tarkastastankin tuon jakotilanteen huomenissa, löytyisikin valmiiksi uusi hihna ja kiristin

Edit: imm reagoi pistokkeen irroittamalla ainakin niin että meinaa koko mylly sammahtaa ja lambda ja katalysaattori uusittu vuosi sitten
« Viimeksi muokattu: 28.08.2017, 22:04:09 kirjoittanut Arzka »

Paikalla Lankku

  • 302 km/h@mile tiiliskivellä
  • Valvoja
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 8112
  • Sairaan nopee
    • Videoita
Vs: 940 B200F tehot hukassa
« Vastaus #8 : 28.08.2017, 22:50:28 »
Kunhan lambda on vaan kunnollinen, eikä ns. kaupan halvimpia niin silloin siihen voinee luottaa. Halvimmat ei kestä välttämättä edes viikkoa. Selvyyden saa mittaamalla signaalin yleismittarilla.

Kyllähän 230F perässä on lukkoaski jos on eurooppamalli, ei ole vielä tullut vastaan 230F-koneellista 7/9 automaattia, jossa ei olisi lukollista askia. Se on sitten toki 70L eikä 71L, mutta enivei.
Kysehän oli B200F:stä alunperinkin?
245 -90 Englantilainen potilas   245 -90 D5   850 -94 D5 AWD   860 -96 2.9   965 -95
+muut romppeet   Ostetaan 245 Transfer

Poissa TVS

  • VRCF Ry jäsen 2025
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4886
  • Kontinuerlich jetronic
Vs: 940 B200F tehot hukassa
« Vastaus #9 : 28.08.2017, 23:15:33 »
Kysehän oli B200F:stä alunperinkin?
Joo, oletin etteivät ne olisi täysin erilaisia. Vaan niin, miksi eivät olisi...
LH 2.4 säätöä Tre-orivesi-mänttä-seudulla. YV jos tarvitset säätöapua.

Poissa Arzka

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 15
Vs: 940 B200F tehot hukassa
« Vastaus #10 : 30.08.2017, 19:18:36 »
Jako oli kohdallaan ja nyt on polttoainesuodatinkin vaihdettu.
Eipä muuttunut meno.

Samalla katoin että laatikko on aw70

Maffinkin irrotin ja katoin että näytti puhtaalta

Poissa Huikkoster

  • VRCF Ry jäsen 2025
  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 5849
  • www.vrcf.fi
Vs: 940 B200F tehot hukassa
« Vastaus #11 : 30.08.2017, 21:17:21 »
Eihän jarrut laahaa? Lämpiääkö joku vanne?

Poissa okoz

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 59
  • 760 Turbo
Vs: 940 B200F tehot hukassa
« Vastaus #12 : 30.08.2017, 21:20:42 »
Katalysaattori hajonnut ja ahistaa putkessa?

Poissa Arzka

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 15
Vs: 940 B200F tehot hukassa
« Vastaus #13 : 30.08.2017, 23:09:56 »
Eihän jarrut laahaa? Lämpiääkö joku vanne?
Jarrut juuri herkistelty ja edessä uudet palat

Katalysaattori hajonnut ja ahistaa putkessa?
Pakoputkesta puuttui jo ostaessa viimeinen pönttö ja puuttu edelleen, pitänee tutkia. Aikoinaan etsittiin yhdestä Bmweestä samanlaista vikaa ja siinä olikin lopulta katti paskana. Nosti kylläkin moottorin lämmöt punaiselle ajaessa. Volvossa pysyy lämmöt tasan puolessa välissä, sekä kylmänä oikein haistaa että katalysaattori muuttaa pakokaasun hajua, eli oletettavasti toimii

 

Futurez  Kulkukoira