palatakseni aiheeseen...
nyt kolmannen vai neljännen kerran auki mittaristo ja jälleen kerran tapellaan sen pirun anturin kanssa.
tahtoisi nähdä onko pensaa vai ei

noh.
http://dl.dropbox.com/u/65467681/2012-04-27%2022.03.50.jpgtuossa on kuva.
siinä on 5 piuhaa, takaluukusta.
piuhat lyhyesti:
edestä tulee:
Valkoinen Vihreällä raidalla = VaVi
Musta =VaViMust (koska tulee liittimeen VaVi:n vieressä)
Harmaa = Harm
Keltainen Punaisella raidalla joka muuttuu mustaksi johdoksi liittimen jälkeen.
ruskea joka tulee anturilta joka menee maihin.
arvoja tulee seuraavanlaisesti:
virrat päällä:
valkovihreä ja maan välillä 0.19V 0ohm
vavimustan ja maan välillä 0V 17,5ohm
harmaan ja maan välillä 8,64V 0ohm
keltpun.mustan ja maan välillä 0V 10,5ohm
ruskea nyt on maadotus.
virrat pois päältä:
vavimustan ja maan välillä 0,06ohm
keltpun.mustan ja maan välillä 1,3ohm
muut ei arvoja.
eli harmaa johto joka pitäisi tulla mittariston takaa "se" johto josta mitataan ohmeja maan välillä antaa 9V jännitettä virrat ollessa päällä...
mittasin vielä puolenkuun muotoisen liittimen arvot:
4 johtoa:
musta maa?
valk/harmaalla raidalla
ruskea (käsijarrun merkkivalon johto)
harmaa (polttoainetaso johto)
virrat päällä valk/harmaa antaa 10,84V ruskea antaa 0.46V musta maa antaa 77ohm.
virrat pois musta antaa 7ohm ja valk/harmaa 50ohm.
joku ilmeisesti on nyt pielessä, mutta mikä.
maadotus ilmeisesti pelaa, kun kummallisia satoja ohmeja ei tuu enään mittarin taakse.
osaisko joku vielä sadannen tuhannen kerran neuvoa mikä johto on mikäkin ja mitä sieltä pitäisi tulla arvoja jotta voin päätellä onko vika mittaristossa, mittariston ja takaluukun anturin välillä vai anturissa.
kiitos etukäteen! :hello: