Kulkukoira  Proturbo

245:n polttoainetaso anturi ei toimi / mittari ei toimi +muita kysymyksiä

  • 29 Vastauksia
  • 14471 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Mrop

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 882
  • www.vrcf.fi
    • volle.
auto: 245 GLE 1989

Missä kaikkialla voisi vika piiletä, kun bensamittari ei toimi.
oon kokeillut käydä läpi liittimiä hioa maita rikki että on kontaktia, mutta ei toimi, ei.

mittari toimi ennen täysin lopettamista paikoittain, eli joka toinen / kolmas käynnistys niin näki bensan tason.
nyt jonkinaikaa polttoaineputkirempan jälkeen ei toimi lainkaan koko mittari.

tankin päälle menee kaks sarjaa johtoja, toisessa kaks piuhaa menee mustaan boksiin (liittimet sisällä)
toinen menee liittimelle josta tankille menevästä läpiviennistä sisään.

mustaan boksiin menevä (harmaa suojamuovi) on ilmeisesti siirtopumpun piuhat ja toinen (musta suojamuovi) on ilmeisesti polttoainetasoanturin piuhat. liki mustan suojakuoren omaavien johtojen liitintä menee runkoon ruskea johto jossa rengasliitin, tämä on siis maa.

liittimessä toinen piippaa maana ja toiseen tulee virrat ON -asennossa 10.10V, tulisiko tämä olla 12-> V ennenkuin anturi toimii, vai riittääköhän tuo 10.10V.

missä muualla vois vika piiletä?


sitten:
mitenkä tripin saa nollattua, trippimittari pyörii, mutta nappula kadoksissa.

miten tarkistan perän öljyt? ei ole ennen takavetoista ollut joten asia on minulle uusi ja siellä vissiin jotain öljyä täytyy pyöriä :D

auto on alkanut kylmällä käymään huonosti, tyhjäkäynti tipahtaa ja automatiikka nostaa kierrokset kattoon. ihankuin joku ois tukossa.
lyhyen noin 30sec kaasuttelun jälkeen kaikki toimii normaalisti.


« Viimeksi muokattu: 01.09.2011, 12:45:49 kirjoittanut Mrop »

Poissa Gorgane

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 202
  • www.vrcf.fi
Perässä on kaksi neliökannalla olevaa proppua, ylempi ja alempi. Ylempi on täyttö/tarkistusproppu. Öljynpinnan tulee olla propun alareunan tasolla auton ollessa vaakatasossa ilman kuormaa eli kun sinne lisää tai vaihtaa litkut, niin siinä kohtaa on täynnä, kun alkaa tulvia yli.

Huonoon kylmäkäyntiin nyt ensin nää perusjutut eli ilmansuodatin, bensansuodatin, tulpat, jakajankansi, pyörijä...
Volvo 242DL B19A -80
Volvo 240GL B200E Wagon -88
Toyota Corolla DX KE70 4D -83
Volvo 745 B200ET -87

Poissa Mrop

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 882
  • www.vrcf.fi
    • volle.
Perässä on kaksi neliökannalla olevaa proppua, ylempi ja alempi. Ylempi on täyttö/tarkistusproppu. Öljynpinnan tulee olla propun alareunan tasolla auton ollessa vaakatasossa ilman kuormaa eli kun sinne lisää tai vaihtaa litkut, niin siinä kohtaa on täynnä, kun alkaa tulvia yli.

Huonoon kylmäkäyntiin nyt ensin nää perusjutut eli ilmansuodatin, bensansuodatin, tulpat, jakajankansi, pyörijä...

mitäs litkua sinne saa kaataa ?

kelpaako sinne perus hydrauliikkaöljy?

Poissa Elk

  • Paalimaan vartija
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2589
kelpaako sinne perus hydrauliikkaöljy?
80w-90 GL4 hypoidiöljy. Hydrauliikkaöljyt EI todellakaan käy tuohon.
Jäitä housuun!

Poissa Huikkoster

  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 5759
  • www.vrcf.fi
Trippimittarin nollaus on aika hankala ilman sitä nappia. Yritin sörkkiä mutta ei onnistunut. Mittaria vaihtoon purkuautosta.

Paljonko se polttoainemittarin anturin kahden johdon välinen vastus on? Entä onko sama vastus mittariston päässä vastaavissa johdoissa?

Kylmäkäynnin selvittämiseen pitäisi tietää mikä tekniikka? Veikkaan B200K.
Imuilmavuodot imusarjan molemmista päistä on hyvä paikka tutkia.
242 GT. Se täytyy kokea että sen ymmärtää.

Poissa AtAi

  • Kiimainen Wiima
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2432
  • SVK #1927, mitäs sitten?
Kylmäkäynnin selvittämiseen pitäisi tietää mikä tekniikka? Veikkaan B200K.
Imuilmavuodot imusarjan molemmista päistä on hyvä paikka tutkia.
B2x0F

Mutta epäilen silti että imusarjan tiivistevuotaa taikka imm->imusarja välinen haitariputki.
242 V8 1983 - S80 D5 - 142 GL - 145 2.5tdi (s)Express - 740 aut.

"I'd rather lose by a mile because i built my own car, than win by an inch because someone else built it for me. Your car is your story, so don't let someone else write the book"

Poissa Mrop

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 882
  • www.vrcf.fi
    • volle.
Trippimittarin nollaus on aika hankala ilman sitä nappia. Yritin sörkkiä mutta ei onnistunut. Mittaria vaihtoon purkuautosta.

Paljonko se polttoainemittarin anturin kahden johdon välinen vastus on? Entä onko sama vastus mittariston päässä vastaavissa johdoissa?

Kylmäkäynnin selvittämiseen pitäisi tietää mikä tekniikka? Veikkaan B200K.
Imuilmavuodot imusarjan molemmista päistä on hyvä paikka tutkia.

B200F tekniikka, allekirjoituksesta kaikki loput tiedot ruiskubokseista jne jne ulkoa en kaikkia muista.

täytyykö mittari irroittaa vastuksen mittaamiseksi, vai onko tietoa minkäväriset johdot on kyseessä, jos ratin alta tutkis...
jaano varmaan samanväriset mitkä näkyy kontistakin  :idiot2:

80w-90 GL4 hypoidiöljy. Hydrauliikkaöljyt EI todellakaan käy tuohon.
hyvä, kiitos.
katoin motonetin listalta mobilin purkin kaikki 5,90€/l ja 1,3-1,6l menee, jos vaikka ostais pari purkkia ja vaihtais öljyt, ei tuosta tiedä koska viimeksi on vaihdettu.

Poissa Huikkoster

  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 5759
  • www.vrcf.fi
täytyykö mittari irroittaa vastuksen mittaamiseksi, vai onko tietoa minkäväriset johdot on kyseessä, jos ratin alta tutkis...
jaano varmaan samanväriset mitkä näkyy kontistakin  :idiot2:
Ota vaan mittaristo irti. Molemmin puolin muovipaneelit pois ruuvarilla vääntämällä. Valokatkaisijan ja mittaristonhimmentimen nupit myös, lähtevät vetämällä.
Sitten neljä ruuvia ja on sylissä. Katson vielä sähkökaaviosta sulle oikeat johdot :)

Puolikuun muotoisen liittimen (tunnistat kyllä helposti, 4-5 johtoa) johto numero 1, väriltään ruskea. Mittaa tämän ja rungon välinen vastus.

Mittaristoon tulee vain yksi johto anturilta näköjään ::)

Eli tarkista kontin puolelta sen maadoitus.
« Viimeksi muokattu: 01.09.2011, 22:04:56 kirjoittanut Huikkoster »
242 GT. Se täytyy kokea että sen ymmärtää.

Poissa Mrop

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 882
  • www.vrcf.fi
    • volle.
mittarin takaa puolikuunmuotoinen liitin, ruskea johto:
oli toinen reunasta, eli öö pelkääjänpuolelta toinen oikealta kun mittari on paikoillaan.

2,8-3 ohmia virrat poissa

6-6,3 ohmia virrat päällä

« Viimeksi muokattu: 01.09.2011, 22:44:06 kirjoittanut Mrop »

Poissa Huikkoster

  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 5759
  • www.vrcf.fi
Puhuinpa muuten shaissee. GRY = HARMAA. Eli se nro 1 :-[
Tuo minkä mittasit on käsijarrun merkkivalon johto :hello:
Mun moka :-[ :nuhtelu

Aloin miettimään kun ei virtojen päällelaittamisen pitäisi vaikuttaa mitään runkoon anturin kautta menevään johtoon ::)
242 GT. Se täytyy kokea että sen ymmärtää.

Poissa Mrop

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 882
  • www.vrcf.fi
    • volle.
hahaha  :D

äkkiäkös mä tuon uusiks ruuvailen auki.

Poissa Mrop

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 882
  • www.vrcf.fi
    • volle.
nyt jätin mittarin auki jos tulikin mitattua väärä.

eli 317-318 ohmia virrat poissa
375 ohmia virrat päällä  ???


Poissa Elk

  • Paalimaan vartija
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2589
nyt jätin mittarin auki jos tulikin mitattua väärä.

eli 317-318 ohmia virrat poissa
375 ohmia virrat päällä  ???
Laita bensaa ja kato muuttuuko vastus... :P
Jäitä housuun!

Poissa Huikkoster

  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 5759
  • www.vrcf.fi
Eli johdon ei pitäisi olla ainakaan poikki. Ei oikein löydy ohm arvoja mitkä niiden pitäisi olla ::)
Putsaa se maadoituspiste tai tee jopa uusi maajohto sinne tankin lähettyville.
Yleensä ei ole 240:n bensamittareissa ollut ongelmia mutta hapettuneita johtoja vaikka opeleihin jakaa :-\

Joku viisaampi saa kyllä selittää tuon ohmi arvon nousun virrat päälle laitettaessa ::)
« Viimeksi muokattu: 01.09.2011, 23:08:31 kirjoittanut Huikkoster »
242 GT. Se täytyy kokea että sen ymmärtää.

Poissa Mrop

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 882
  • www.vrcf.fi
    • volle.
aaivan, se jää kyllä huomiselle, mutta ollaan askel edempänä.

lisäksi mittariston takana, samassa nipussa mistä nämä polttoainetasomittarin piuhat tulevat roikkuu yksi johto ilman määränpäätä, väriltään valkoinen jossa punainen raita ja valkoinen muoviliitin, eli näyttää orkkispiuhalta.

en kuitenkaan hamuilusta huolimatta löytänyt tälle sijoituspaikkaa.


Huikkoster: ok, kiitoksia vaivannäöstä, mä vedän ryöstäjän ja vedän piuhan taka-akulle pitäisi olla paras mahdollinen maakontakti tällöin.

 

Carcom Oy  Elekma