Terve. Ostin kuukausi sitten volvo v40 2.0T '98
Tarvisin pariin vikaan apua.
Myyjä sano että lähtee huonosti käyntiin lämpimänä ja tyhjäkäynti aaltoilee koska ilmamäärämittari rikki muutenkin jätti kertomatta oleellisia vikoja.
Nyt huomannu että vedet häviää nopsaan, kolme päivää pystyy ajaan(n.100km) kun pitää lisätä 0.5-1.5l en ole huomannut että alle tiputtaa. Ei savuta normaalia enempää . Kylmänä lähtee ku palmun alta käyntiin lämpimänä saa startata 3-6 kertaa että lähtee vaivalloisesti käyntiin ja sillon pukkaa kyllä savupilven ilmoille.
Ostin uuden ilmamäärämittarin mutta myyjä pakannut pelkkään muovipussiin joten sekin ilmeisesti rikki. Eilen ensimmäistä kertaa sammu tyhäkäynnillä. Autoon oli dumppi laitettu mut senkin joku amatööri kun ottanut ilmansuodattimen pois ja by-pass paikallaan. Otin sit dumpin pois niin parani ajoltaan kyllä mutta turbo kiljuu kun kiihdyttää voimakkaammin.
Eli lyhykäisyydessä; ei lähde kunnolla käyntiin lämpimänä, hukkaa vettä, meinaa tukehtua ripeemmin kiihdyttäessä, tyhjäkäynti aaltoilee, turbo kiljuu. Muita vikoja voiko vaikuttaa? Putkivuotaa reilusti mutta en tie vie mistä ainakin keskeltä ja lähempää moottoria. En tiedä kuinka kauan ajettu ilman ilmansuodatinta, vuotaa öljyä jostain ventiilikopan päälle tai siihen tilaan missä tulpat ja puolat on. Kun vesi rupee oleen loppu on paineet aika suuret kun letkut ihan kivikovat. Mistähän tätä paskaa lähtis korjaan vai laittaako suosiolla osiks.