Sen verran olen oppinut ajan saatossa että tuo myllytys on sellainen laji että tarvikkeiden/aineiden määrällä ei voi korvata kokemusta ja taitoa.
Eikä auta vaikka kuinka lukee foorumeita ja palstoja, itse se on opeteltava, joskus kantapään kauttakin. Auttaa kyllä jos ammattilainen näyttää tai kertoo miten suunnilleen edetä.
Harmi että joutui vieraan auto harjoittelukappaleeks 
Näinhän se on, pitäs varmaan jossain kohtaa itse ruveta harjoittelee. Ensin tarvis vaan paikan ja vehkeet

Joo, ei tää kuulemma ollut ensinmäinen kerta kun menee pieleen...

Joo! Noi on sellaisia töitä että niissä toki sattuu ja tapahtuu. Mikä siinä auton pinnassa oli alunpitäen niin viturallaan että piti alkaa noin perusteelliseen hommaan? Käsittääkseni se lakkakerros ei ihan hurjan monesti kestä tuollaista "turnajaista" ja sitten on ammattimaalarillakin otsan hieromista ennenkuin saa siihen edes vedettyä väriä ja lakkaa pintaan kun on käsittääkseni hiottava kaikki tuo "kama" 100% pois että on varma pohja mihin sen maalin+lakan/t sitten laittaa?
Kiinnostaaa vaan ihan tietää vaikka niitä autosi kuvia katsoinkin monista vaiheista niin miksei hieman hellävataisempi käsittely olisi ollut riittävä? Utelias kun olen niin kysyn?
Se miksi tuota hänen mukaan piti kovin "louhia" oli se kun kyseessä on ~240tkm ajettu entinen työkalu. Se on lähtöjään ollut niin kovalla käytöllä että joutui suureen työhön? Luulenpa että tässä se menikin jo pieleen, liian innokas startti ajoin lopputyön liian työlääksi. Loppuiko taito?
Maalaaminen on hommansa erikseen, ei mennä siihen.
Ystäväni joka yrittää elvyttää ensviikolla sanoi ettei olisi saanu noin rajusti lähteä tekemään. Hellempi oli ollu parempi.
Selkeesti kokemukseen viittava asia

Cure olis kuulemma ”kiva” poistaa, etenkin jos se on sen pari vko saanut kovettua.
Olen kuullut saman.

Mutta, "onneksi" ?? Sitä ei oo kuin puskureissa ja katossa. Koska tuolla ei ollut Curea, vaikka mulle niin sanoi.
Vähän nyt vastailen maxxxedin puolesta. Vesihionnalla ja nuin monen vaiheen kiillotuksella haetaan maksimaalista syvyyttä kiiltoon. Valkosessa värissä vaatii paljon enemmän töitä kun tummassa että saadaan saman tyylinen peilaus kun tummassa.
Kiitos

Ei saamari...
Pari "ammattilaisen" fiksaamaa kans joutunut pelastamaan, kiva korjata toisen pilaamaa pintaa.
Tosiaan valkoinen niin rankasti saa pintaa ajella että saa syvyyttä kuten HenkkaR1 jo totesikin, tuo aikapaljon haastetta seuraavalle. Eli tuo pintojen paksuusmittaus ehdottomasti ennen työhön ryhtymistä.
Käsitinkö nyt oikein, että sun "kaveri" ei enää vastaa sun yhteydenottopyyntöihin??
Saattoi hakea maksimaallista syvyyttä, en tiedä. Mutta seuraamukset siitä mitä tuli tehtyä, jäi hänelle itselleen liian pahoiksi.
Niin tuottaa. Ystävän kokemus on huomattavan paljon suurempi kuin tän tehneellä, eilen kun katseltiin totesi että aikamoinen työmaa edessä.
Tosiaan jos pinnassa on riittävästi varaa saa siitä varmaankin vielä priiman. Katsotaan jos saan maalarin tänään mittaamaan pinnan paksuuden.

Käsitinkö nyt oikein, että sun "kaveri" ei enää vastaa sun yhteydenottopyyntöihin??
Kyllä. Mun "kaveri" ei vastaa yhteydenottopyyntöihin. Olen estetty, puhelinnumeron kautta ja sosiaalisessamediassa.
Keskustelin hänen emännän kanssa ja sain valotusta asiaan. "kaveri" ei ota kantaa tekemisiinsä ja nosteli olkapäitään. Kuulemma ei ollut eka kerta kun kämmää ja menee "lukkoon" jättää asian siihen.