0
Etusivu
Ohjeet
Haku
Kalenteri
Kirjaudu
Rekisteröidy
Hei Vieras!
Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit
Viritys
Mekaaninen moottorin viritys
Kiina h-prof veivin paino vs. 13mm veivin paino B230
« edellinen
seuraava »
Tulostusversio
1
Siirry alas
Kiina h-prof veivin paino vs. 13mm veivin paino B230
8 Vastauksia
3715 Lukukerrat
0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.
t.makisalo
De Luxe
Viestejä: 113
www.vrcf.fi
Kiina h-prof veivin paino vs. 13mm veivin paino B230
«
:
20.09.2017, 12:40:02 »
Punnitkaa nyt joku jolla on hyllyssä h-profiilit b230 orkkis mitoilla ja 13mm vahva veivi. ihan mielenkiinnosta haluaisin tietää painoeron.
Vaikka molemmat ilman pultteja niin ei tarvi kiistellä paljoko pultit painaa kun joku kuitenki alkaa siitä vinkumaan.
Kirjattu
Wompatti
VRCF Ry jäsen 2025
Grand Luxe
Viestejä: 539
www.vrcf.fi
Vs: Kiina h-prof veivin paino vs. 13mm veivin paino B230
«
Vastaus #1 :
20.09.2017, 14:17:31 »
Huomenna saan mitattua 13mm veivin painon.
B23 M-kanget ja vakiot 96.3mm mahlet 1624gr
B230 H-profiilit ja 96.5mm wisecot 16v upotuksilla 1245gr. Molemmissa kanget kasattuna ja pultit mukana, vakion ja arp-pultin ero ei ole kovin merkittävä.
Kirjattu
TiGro
De Luxe
Viestejä: 17
Vs: Kiina h-prof veivin paino vs. 13mm veivin paino B230
«
Vastaus #2 :
21.09.2017, 07:50:58 »
Vakio 13mm veivi 647 gr.
SPM logolla H-veivi 632 gr. Yläsilmä konestettu 1mm isommaksi (24mm)
Veivit punnitettu ilman pultteja.
Vakio pultti 35gr.
ARP pultti 200-6208 (3/8"x 1,75") 29,5 gr.
Kirjattu
Volvo 780 B230FT `89 Bertu
http://foorum.volvoclub.ee/viewtopic.php?f=25&t=26258
Volvo 780 B280E `88 Blacky Volvo 960 B204FT `91
Volvo S60R `04
https://www.facebook.com/plokikaaned/
Panu
De Luxe
Viestejä: 81
www.vrcf.fi
Vs: Kiina h-prof veivin paino vs. 13mm veivin paino B230
«
Vastaus #3 :
21.09.2017, 08:15:13 »
Onko kokemusta 13mm veivien pettämisestä isoilla kierroksilla (~maks 7500) vaparikäytössä? Samaa asiaa pohdin mitä oletettavasti Mäkisalokin.
Kirjattu
t.makisalo
De Luxe
Viestejä: 113
www.vrcf.fi
Vs: Kiina h-prof veivin paino vs. 13mm veivin paino B230
«
Vastaus #4 :
21.09.2017, 11:16:41 »
Eli mitä tigro tuossa ystävällisesti kertoi hyvää tietoa, ja juuri niinkuin pyydettiin, niin eroa olis se noin 15gr. Jos pikkusen antaa lamellilaikkaa 13milliselle niin tulee helposti samaan. Taidan tehdä lowbudjet koneen veiveillä mitä löytyy hyllystä.
Kirjattu
t.makisalo
De Luxe
Viestejä: 113
www.vrcf.fi
Vs: Kiina h-prof veivin paino vs. 13mm veivin paino B230
«
Vastaus #5 :
21.09.2017, 11:30:53 »
Kyllä varmaan toi 13mm kestää 8000rpm huoletta ku kaikki perusasiat on kunnos. Itte oon laittanu uudet pultit noihin omiin veiveihin yleensä. Enkä mä oo saanu 9mm veiviäkää rikki koskaa vaikka on ollu ihan terhakoitakin koneita.
Kirjattu
Slerbahuuli
Vieras
Vs: Kiina h-prof veivin paino vs. 13mm veivin paino B230
«
Vastaus #6 :
21.09.2017, 17:56:49 »
B230FB, oletuksena vahvat kanget (ei tarkastettu), eikä havaittavia mitta-eroja mäntien YKK:n välillä.
Piti vaihtaa nelonen ohituskaistan päässä, menikin kakkonen. Kone otti 11000rpm kierroksia, jakopää sekosi samointein ja yläkerta solmuun.
Kirjattu
miikel
Grand Luxe Touring
Viestejä: 1017
www.vrcf.fi
Vs: Kiina h-prof veivin paino vs. 13mm veivin paino B230
«
Vastaus #7 :
01.10.2017, 21:11:41 »
Kiina h-profiilit. Mitattu teho 536hp ja kiekkaraja oli vähän alle 8000tonnia pitkän aikaa. Ei ne ainakaan siitä antautunut. Veivit ollut neljä vuotta ajossa.
Kirjattu
Jonesi
De Luxe
Viestejä: 68
www.vrcf.fi
Vs: Kiina h-prof veivin paino vs. 13mm veivin paino B230
«
Vastaus #8 :
03.10.2017, 20:56:24 »
On minulla ainaki 13mm veivit kestäny sprinttiauton moottorissa.
Kirjattu
Tulostusversio
1
Siirry ylös
« edellinen
seuraava »
Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit
Viritys
Mekaaninen moottorin viritys
Kiina h-prof veivin paino vs. 13mm veivin paino B230