Futurez  Kulkukoira

850 T5 -94 huohotus / öljyloukko -kysymys

  • 7 Vastauksia
  • 4908 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa tuocci

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 7
  • www.vrcf.fi
850 T5 -94 huohotus / öljyloukko -kysymys
« : 02.09.2011, 20:11:20 »
Eli olen tuore Volvon omistaja ja innostuneena imenyt tietoa foorumeilta otsikon mukaisesta farmarista. Ystäväni kehotuksesta ja opastuksella, on huohotinjärjestelmää uusittu tänään usealla uudella letkulla ja uudella loukolla. Muutama nippeli vain puhdisteltiin.

Muistan jossain katsoneeni Youtube -pätkän jossa, huohotus oli selvästi havaittavissa auki olevasta öljyn mittatikun putkesta. Näin oli myös minulla ennen
remonttia. Remontin jälkeen huohotus vaimeni, omalla tavallaan.. Eli kone ei huohota mittatikun reiästä yhtään, jos ilmastointi on pois päältä. Mutta jos ilmastointi on päällä, niin aina kun "se käynnistyy" (kompurako starttaa??, ei oikein tietoa tästä osa-alueesta), niin tikun reiästä huohottaa höyryä..tätä vaikutusta ei tullut testattua ennen remonttia, joten en osaa verrata, muuttiko remontti oikeasti mitään..

Miksi? Onko normaalia vai jokin vialla? Jos vika, niin mikä eteen?

Nercs

  • Vieras
Vs: 850 T5 -94 huohotus / öljyloukko -kysymys
« Vastaus #1 : 03.09.2011, 08:59:45 »
Kone huohottaa silloin kun kompura käynnistyy eli sehän vaati tehoa ja täten varmaakin niitä ohivuotokaasuja pääsee sinne kampikammioon ja ja sitten mittatikun reiästä ulos.Kun ostit auton niin otit mittatikun pois koneesta kierroksia jonkun verran kokeillit tekeekö painetta mittatikkuun kun pidit sormea siinä.Paljon autolla on ajettu kun sylinterit ja männärenkaat kuluu joten niitä männänpäälle bensanpalamisesta tuleva paineaalto osa menee siihen voimaan tuottamiseen ja osa menee "harakoille" eli ohi siitä männästä sinne kampikammioon .Huohotin jutulla ainoastaa ne ohivuotokaasut menee sinne kaasulapan kauttaa sinne sylinteriin auton kulumista se ei korjaa.

Poissa tuocci

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 7
  • www.vrcf.fi
Vs: 850 T5 -94 huohotus / öljyloukko -kysymys
« Vastaus #2 : 03.09.2011, 10:09:40 »
Kiitoksia vastauksesta, eipä tuota tullut paineita öljytikun aukosta testailtua ostohetkellä. Silloin kun tilaisuus volvon ostoon tuli, niin ei ollut tätä vähäistäkään tietoa, mitä nyt. 256 tkm on mittarissa  ja diagnoosi siis on, että: kone on kulunut sen verran, että ohivuodot paineistavat kampikammiota "otettaessa tehoja" ja purkautuvat sitten öljytikun aukosta?

Nercs

  • Vieras
Vs: 850 T5 -94 huohotus / öljyloukko -kysymys
« Vastaus #3 : 03.09.2011, 10:15:09 »
Toinen seikka tarkista se että on painettaa joka sieltä öljytikusta tulee  se sormi eteen tuntuuko mitään.Kun voi myö ollaa vesihöyryä kun öljy kuumenee niin se kosteus poistuu öljyn joukosta.Tarkista se hommaa nyt vaikka heti.Kun koneella on ajettu noin vähän ja hyvillä öljyillä joita vaihdettu 10tkn välein jolloin ne öljyrenkaat ei  jymähtänyt kiinni ja ohivuotoa ei ole sylinterin ja männänrenkaat välistä yhtään.
« Viimeksi muokattu: 03.09.2011, 10:58:09 kirjoittanut Nercs »

Poissa tuocci

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 7
  • www.vrcf.fi
Vs: 850 T5 -94 huohotus / öljyloukko -kysymys
« Vastaus #4 : 03.09.2011, 12:15:45 »
Korjausta sen verran, että tuleepi sellaista höyryä, oli ilmastointi päällä tahi ei. Tulee kyllä voimakkaammin puhaltaen, muta saman verran, kun ilmastointi käynnistyy. Painetta en tuntenut sormella...

Nercs

  • Vieras
Vs: 850 T5 -94 huohotus / öljyloukko -kysymys
« Vastaus #5 : 03.09.2011, 14:02:18 »
Kosteuttaa öljyn joukossa aja se 200km ja katso tuleeko sitä höyryä enään.Toinen seikka osta siihen mittatikkuun uusi O rengas ja samalla siihen öljykorkkiin uusi tiiviste jos ostaa Volvolta tulee kerralla sopiva

Poissa tuocci

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 7
  • www.vrcf.fi
Vs: 850 T5 -94 huohotus / öljyloukko -kysymys
« Vastaus #6 : 03.09.2011, 14:11:09 »
Juu, öljykorkin ja mittatikun tiivisteet olivatkin jo ostoslistalla. Pitää hoitaa öljynvaihto ensi viikolla, joten luulisi tuon kosteuden poistuvan niinkin?
Suosituksia öljyiksi?

Tässä alussa tämä merkki/mallikohtainen tietämys nousee aika jyrkästi. Aika paljon tullut kaikkea pientä laiteltua parin päivän sisään. Kaikki vikakoodit ja hultovalo saatu nollailtua pienin toimenpitein, esim. ilmastoinnin sisäilman anturin putsausoperaatiot jne. Sitten pientä yleishuoltoa, kun ei ole varmuutta, mitä edeltävä omistaja on tehnyt tai jättänyt tekemättä esim: tulpat, tulpanjohdot, pyörijä, virranjakajan kansi, alipaineletkuja uusittu, huohotinjärjestelmä jne.

Mukavaa, kun täältä saa nopeasti oppia ja tietämystä. Kiitoksia!

Nercs

  • Vieras
Vs: 850 T5 -94 huohotus / öljyloukko -kysymys
« Vastaus #7 : 03.09.2011, 14:21:18 »
Tuossa on sellainen tehopakkaus tuosta huohotukseta  ja niiden öljyjen vaihdon  hyvistä puolista.Eli tarpeeksi usein vaihtaa niin ei ongelmia ole.
http://finnshark.com/forum/showthread.php?t=11530

Tuosta öljylaadusta osta täyssynteettiset öljyt 5W-50 jos halutaan ajaa kuumissa olosuhteissa kovaa normaalisti kyllä se 5w-40 toimii. En sano merkkiä kun nostaa jollain "niskakarvoja" pystyy kun tuolla on se öljykeskustelu jo käynnissä.Öljysuodatin alkuperäinen Volvon,Motonetissa  niitä saa jos tuntuu että Volvon varaosatiskillä hinta on korkea.
Öljykeskustelu ainoastaan 5 sivua.
http://www.vrcf.fi/foorumi/index.php?topic=140.0
« Viimeksi muokattu: 03.09.2011, 14:23:36 kirjoittanut Nercs »

 

Futurez  Kulkukoira