Kulkukoira  Proturbo

V70R kolahtelee -05

  • 3 Vastauksia
  • 1449 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Oll1

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 61
V70R kolahtelee -05
« : 13.10.2017, 16:43:56 »
Moro!

90t miles.
2005
Awd, man

Satunnainen kokahdus/nykäisy kun kääntyy normaalisti oikealle ja painaa samalla hieman kaasua...
Kiihdyttäessä noin puolella kaasulla saattaa myös nykäistä, tuntuu tulevan alustasta ei koneesta..
Pieni kolahdus / "tussahdus" kun kytkin pohjassa laittaa pykälän päälle...

Ja nyt on etupää alkanut kolahtelemaan pienessäkin montussa. Vaihtoehtoja kun on niin monta, koiranluut, iskarin yläpää jne..

Dieselissä korjaanu samantapainen kolahdus uusilla iskareilla, mutta tässä four-c, joten ei ihan heti tee mieli kokeilla uusia, ja kuitenkin auto on katsastettu heinäkuussa eikä iskareissa ollut mitään sanottava.
Eikä keula jää lullaamaan kun painelee autoa alaspäin keulasta. Ehka hieman kumimainen narskuna vain.
Ex-V70 2.4 170hv Automaatti -04, Ex-V70 Bi-Fue lAutomaatti -06, Ex-V70R AWD Manuaali -05, V70 D5 Manuaali -02, Ex-V70 D5 Automaatti -05, Ex-V70AWD Automaatti -06 Ex-XC90 D5 AWD Automaatti -08, Ex-MB Ml320Cdi -10, XC60 D5 AWD Automaatti  -13

Poissa Kraft

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 881
Vs: V70R kolahtelee -05
« Vastaus #1 : 13.10.2017, 18:03:22 »
Noilla kilometreillä meni vaimon autosta iskarin yläpäät vaihtoon. Toinen oli vain viallinen mutta pareittainhan nuo kannattaa vaihtaa, on varmasti yleisin kolinan aiheuttaja näissä, toisena koiranluut. Jos kolina ei katoa niin nehän voi heittää ristiin puolelta toiselle ja kokeilla siirtyykö ääni mukana.

Ja tuo iskaritestihän kertoo vain sen onko jompi kumpi iskareista täysin sökö, muutenhan se on vaan turhanpäivänen tärinätesti. Itselläkin meni 945:nen puhtaasti läpi noista testeistä, silti kaikki iskarit ihan loppu, pohjaan kun painoi niin ei ylös enää noussut.  ;D

Syy miksi vaihdoin 945:seen iskarit oli se että auto niiasi perstuntumalla ihan liikaa, ja nyt uusilla iskareilla sen huomaa kuinka loppu ne olivatkaan.
« Viimeksi muokattu: 13.10.2017, 18:05:27 kirjoittanut Kraft »
Skoda Fabia 1.2 TSI -17 | Skoda Fabia 1.0 TSI -18 | VW 1300 -73 | 2x Solifer 10 -69

Poissa jose

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 213
  • www.vrcf.fi
Vs: V70R kolahtelee -05
« Vastaus #2 : 14.10.2017, 09:09:38 »
Oliskohan vetoakselin murros menossa?

Poissa Jorma

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1129
  • www.vrcf.fi
Vs: V70R kolahtelee -05
« Vastaus #3 : 15.10.2017, 10:05:55 »
Moro!

90t miles.
2005
Awd, man

Satunnainen kokahdus/nykäisy kun kääntyy normaalisti oikealle ja painaa samalla hieman kaasua...
Kiihdyttäessä noin puolella kaasulla saattaa myös nykäistä, tuntuu tulevan alustasta ei koneesta..
Pieni kolahdus / "tussahdus" kun kytkin pohjassa laittaa pykälän päälle...

Ja nyt on etupää alkanut kolahtelemaan pienessäkin montussa. Vaihtoehtoja kun on niin monta, koiranluut, iskarin yläpää jne..

Dieselissä korjaanu samantapainen kolahdus uusilla iskareilla, mutta tässä four-c, joten ei ihan heti tee mieli kokeilla uusia, ja kuitenkin auto on katsastettu heinäkuussa eikä iskareissa ollut mitään sanottava.
Eikä keula jää lullaamaan kun painelee autoa alaspäin keulasta. Ehka hieman kumimainen narskuna vain.

Kumin narskahtelu johtuu yleensä siitä lätystä, joka on iskarin yläpäässä. Keskellä olevan holkin vulkanointi pettänyt. Siihen kannattaa laittaa tilalle XC90 lätty.
Vian saattaa nähdä siten, että viallisen puolen iskarin keskiö on ylempänä konehuoneessa kuin ehjän puolen. Vähän painelee keulaa niin eron huomaa.

https://www.motonet.fi/fi/varaosat/1334/442711/autot/volvo/v70-mk2-2000-2007?vuosimalli=2005#Iskunvaimentimet-ja-jouset

 

Proturbo  Autodiagnoosi