Lukaisin tuon trafin uudemman ohjeen ja sieltä silmille pomppasi tälläinen lause:
Muutosten vaikutuksena toisaalta terveydelle vaaralliset päästöt (erityisesti typen oksidit) etenkin käynnistyksen yhteydessä todennäköisesti kasvavat. Muutosten johdosta kasvaisi niiden ajoneu-vojen lukumäärä, jotka eivät enää täytä niiltä uutena edellytettyjä päästövaatimuksia.
Mistähän nuo trafin virkamiehet ovat tuon repäisseet?

Typenoksidien määrä etanolilla nimenomaisesti laskee, kun palolämpötilat pienenevät merkittävästi.
Ja jos autossa on katalysaattori, niin se hoitaa päästöt lämmettyään.
Etanolilla tulee kyllä kylmäkäynnistyksessä enemmän päästöjä hetkellisesti kuin bensiinillä mutta ne päästöt ovat harmittomampia kuin bensiinillä.
Ja kun lukaisin tuota pykälää, niin mitenköhän meikäläisen tilanne, jossa katiska on jo muutoskatsastettu korkeaseosetanolia käyttäväksi?