sen oon kyllä huomannu että tuolla laajakaistalla lambda on aika hidas ja että ei se lh:kaan mulla mikään raketti oo.
No, LH 5XX sarja ei ole raketti, mutta 9XX sarja on vain 100*nopeampi.
Ja pelkkä 5XX-sarjalainen pystyi 100µs resoruutioon (0,00001s), joten se on moottorin näkökulmasta aikas pirun nopeasti.
Ohjelma rajoittaa reagointinopeutta 1000% verran rautaan verrattuna.
Säätöryhmässä kaikki ovat palanneet takaisin laajakaistaohjauksesta "bossilaiseen"-lambdaan "sattuneesta" syystä.
Minä sentään säätäjänä
tm, ymmärsin olla kokeilematta sitä kokemuksen perusteella.

Talvella dp:n liitos oli jääny touhutesassa löysälle ja plx:ä näytti että seos on laihalla (pyöri siinä 15-17 välillä). ja kun dp:n keksin kiriä niin meni N.100km ajut että seos oli kaikilla kierros ja kuorma alueilla takas normissa(veti aika paksulle). Mutta, tässä pitää nyt ajella ilman flexiä siihen asti että ois rahaa tankata autoo ja ajaa sopeutukset. Katella sitten mitä tapahtuu.
No, DP-liitos on aikas pikku-murhe LH:n säädölle lopultakin, sillä se vuotaa erisuuntiin kuormasta riippuen.
Jos käyttää moottoria yhtä isolla kuormitusalueella kuin minä, niin sekoilun alku kestää yllättävän kauan (+4tkm).
Jos asennat fleksin, ajat samalla polttoaineella muutaman tuhannen kilometrin samalla polttoaineella putkeen, niin perusasetukset ovat hakeutuneet kohdilleen. Sen jälkeen tarkoitus ei ole vaihtaa polttonestettä joka tankillisella, vaan flexi mahdollistaa satunnaiset polttoaineen vaihdokset, mutta ei ole joka tankillisen vaihdolle optimaalinen systeemi.
Aidot flexi/multi-fuel ajoneuvot ovat erikseen.
Ajelin omalla flexillä ilman mitään suurempia murheita (paitsi yli -20C pakkanen) 40tkm matkan pitkin ja poikin Suomen niemeä. Tulipahan mitattua kaikenlaista asian tiimoilta.
Lopulta luovuin fleksistä vain siksi, ettei se mahdollista isompia suuttimia (668cc/min) ilman säätämistä.
Ja kun säätäminen aloitettiin, niin sitten se tehdään huolella!