Autodiagnoosi  Carcom Oy

Nokisuodatin täynnä

  • 104 Vastauksia
  • 72033 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa völvöxc60

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4141
  • www.vrcf.fi
Vs: Nokisuodatin täynnä
« Vastaus #75 : 23.03.2015, 20:25:03 »
Sähköistä autoilua vuodesta 2020

Poissa Jenze

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 54
  • www.vrcf.fi
Vs: Nokisuodatin täynnä
« Vastaus #76 : 24.03.2015, 21:55:49 »
Kuinka usein tuo poltto pitäisi normaalisti tapahtua?

Omalla kohdalla tuntuu tekevän noin kerran tankillisella.
Onko tuo normaalia?

Autossa on tehokkaampi softa sisällä mutta tuo poltto toistui yhtä usein ennenkin.
90% on maantieajoa ja ajotietokoneen näyttämä kulutus on yleensä välillä 5,6-6 l/100km ja ajotyyli muutenkin kohtuu siisti.

Edit. Polton olen todennut vain hetkellisen kulutuksen lukemasta, ~1,5l/100km lisäys kulutukseen ehkä parin kymmenen kilometrin matkalle.
« Viimeksi muokattu: 24.03.2015, 22:03:25 kirjoittanut Jenze »
Audi A6 Allroad
ex v70 D5 205hv '11 geartronic

Poissa volvotdi

  • Yhteistyökumppani
  • Grand Touring
  • *
  • Viestejä: 2236
  • Tampere - Pori
Vs: Nokisuodatin täynnä
« Vastaus #77 : 25.03.2015, 00:11:48 »
Kuinka usein tuo poltto pitäisi normaalisti tapahtua?

Omalla kohdalla tuntuu tekevän noin kerran tankillisella.
Onko tuo normaalia?

Autossa on tehokkaampi softa sisällä mutta tuo poltto toistui yhtä usein ennenkin.
90% on maantieajoa ja ajotietokoneen näyttämä kulutus on yleensä välillä 5,6-6 l/100km ja ajotyyli muutenkin kohtuu siisti.

Edit. Polton olen todennut vain hetkellisen kulutuksen lukemasta, ~1,5l/100km lisäys kulutukseen ehkä parin kymmenen kilometrin matkalle.

Tuo on ihan normaali polttoväli, kerran tankillisella.
Honda CR-V 2.2i-dtec Exe Adv AT Black Edition -14, BMW 520d - 13.

Lisäätehoa.fi

Poissa Jorma

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1110
  • www.vrcf.fi
Vs: Nokisuodatin täynnä
« Vastaus #78 : 27.03.2015, 04:06:52 »
Taustalla on kauppapolitiikkaa. Hiukkaspeloilla on estetty aasialaisten, varsinkin kiinalaisten dieseleiden maihinnousua Eurooppaan.

Tämä on jo vanha kommentti, mutta koska itse asun Kiinassa, korjaan tietoa. Kiinassa ei ole liikenteessä yhtään diesel-käyttöistä henkilöautoa, koska "tietojen" mukaan dieselin laatu on niin heikko, ettei nykyiset koneet toimi sillä.
Kuorma-autoja, busseja ja pakettiautoja sen sijaan on näkynyt liikenteessä dieselinä. Lisäksi, tarkistamatonta tietoa, kiinalaisilla ei ole yhtään omaa moottoria, kaikki autoissa käytössä olevat moottorit on lisenssivalmistettuja tai ostettu ulkomailta.

Poissa s80summum

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 12
  • www.vrcf.fi
Vs: Nokisuodatin täynnä
« Vastaus #79 : 27.03.2015, 15:32:57 »
mistä sen polton huomaa?? ite oon ajellu viiskytätuhatta enkä oo mistää enkä mitenkään havainnut mitään polttoa??

Poissa Mariini

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 245
  • www.vrcf.fi
Vs: Nokisuodatin täynnä
« Vastaus #80 : 27.03.2015, 17:41:06 »
Jos maantieajon jälkeen pysäytät ja jätät auton käyntiin ja pakokaasu haisee kuin jäteöljyastia olisi tulessa, myös pakoputkista tuleva pakokaasu on huomattavan kuumaa polton aikana, silloin palaa. Nykyään pystyy polttamaan taajamanopeuksillakin.
BMW 530xd Touring -15
Ducati 999S
Ex:Volvo S80 D5 AWD Executive -11
Ex:Volvo S80 D5 AWD Summum -08

Poissa Jorma

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1110
  • www.vrcf.fi
Vs: Nokisuodatin täynnä
« Vastaus #81 : 29.03.2015, 06:26:30 »
Jos maantieajon jälkeen pysäytät ja jätät auton käyntiin ja pakokaasu haisee kuin jäteöljyastia olisi tulessa, myös pakoputkista tuleva pakokaasu on huomattavan kuumaa polton aikana, silloin palaa. Nykyään pystyy polttamaan taajamanopeuksillakin.

Dieseliä ei taida kannattaa pysäköidä mökin pihaan kuivaan heinikkoon  ;)

Poissa völvöxc60

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4141
  • www.vrcf.fi
Vs: Nokisuodatin täynnä
« Vastaus #82 : 29.03.2015, 10:09:51 »
Dieseliä ei taida kannattaa pysäköidä mökin pihaan kuivaan heinikkoon  ;)
Kuumana tosiaan käy, mutta on hyvässä suojassa :D
Sähköistä autoilua vuodesta 2020

Poissa Henahiko

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 31
  • www.vrcf.fi
Vs: Nokisuodatin täynnä
« Vastaus #83 : 31.03.2015, 22:38:47 »
Meikäläiseltä (d5, 185hv, -06) napattiin vikakoodit ja näytti autocomilla seuraavat:
- DTC 2810 Happitunnistin, virheellinen signaali
- DTC 2BAA Hiukkassuodatin, ei arvoa
- DTC 200A Jäähdytinnesteen lämpötunnistin, virheellinen signaali
- DTC 2B40 Hiukkassuodatin, virheellinen signaali

Puhdistettiin aluksi lambda, mutta ei mitattu. Samoin sen vieressä oleva anturi puhdistettiin. Hiukkassuodatin täynnä ja vikatila päällä. Voisiko ongelmat ja vikakoodit siitä, että tuo lambda on vaan tiensä päässä? Autolla on ajettu n. 300tkm. Muita ajatuksia tai ehdotuksia?

Poissa D5GT

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2646
  • www.vrcf.fi
Vs: Nokisuodatin täynnä
« Vastaus #84 : 04.04.2015, 10:01:49 »
Dieseliä ei taida kannattaa pysäköidä mökin pihaan kuivaan heinikkoon  ;)

Sama ohje koski aikanaan myös katalysaattorilla varustettua bensakärryä - kunnes myytti murtui käytännössä -

Poissa jip59

  • VRCF Ry jäsen 2025
  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 328
  • Tervajoki "Pohojammaalla"
Vs: Nokisuodatin täynnä
« Vastaus #85 : 05.04.2015, 00:18:53 »
Meikäläiseltä (d5, 185hv, -06) napattiin vikakoodit ja näytti autocomilla seuraavat:
- DTC 2810 Happitunnistin, virheellinen signaali
- DTC 2BAA Hiukkassuodatin, ei arvoa
- DTC 200A Jäähdytinnesteen lämpötunnistin, virheellinen signaali
- DTC 2B40 Hiukkassuodatin, virheellinen signaali

Puhdistettiin aluksi lambda, mutta ei mitattu. Samoin sen vieressä oleva anturi puhdistettiin. Hiukkassuodatin täynnä ja vikatila päällä. Voisiko ongelmat ja vikakoodit siitä, että tuo lambda on vaan tiensä päässä? Autolla on ajettu n. 300tkm. Muita ajatuksia tai ehdotuksia?
Suurimmalla todennäköisyydellä tuo jäähdytinnesteen lämpö (tai sen virheellinen tieto) on vian aiheuttaja ettei regenerointi lähde toimimaan. Ainakin Mersun Sprinttereissä on todella yleistä että termostaatti on rikki eikä moottorin lämmöt nouse riittävän ylös että moottorin ohjainlaite antaisi käskyn regeneroinnin aloittamiseen.

Jos siis Autocom on käytettävissä niin kannattaa ajossa seurata livetietoa moottorin lämmöstä että sen on riittävän korkea regeneroinnin aloittamiseen. Sama homma jos Autocomilla suorittaa ohjatusti regeneroinnin. Sehän ei ala jos vikoja on muistissa. Tarkkaa rajaa moottorin lämmöstä en tiedä kun se on hieman moottorin ohjainlaitteen valmistajasta kiinni mutta käytännössä taitaa kuitenkin toimia jos lämpö on yli 80 astetta.
Ei savua ilman kokeilua...
V70 D5 -05

Poissa S40 II 1,6D

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 140
  • www.vrcf.fi
Vs: Nokisuodatin täynnä
« Vastaus #86 : 19.04.2015, 21:47:55 »
Auton ostaessani, Alustavasti kyselin merkkiliikkeestä mahdollista hiukkaspöntön huoltotarvetta.
Muistaakseni sanoivat merkkivalosta ja jostain nestelisäyksestä.
Ei ole tarvinnut vielä huoltaa, mutta uskon Autosalvan ammattiosaamiseen.
Enkä aio mitään ulkopuolisten ohjelmistoja alkaa ostelemaan ja pönttö pidetään jatkossakin siinä käytössä mihin se on tehty, eli haitallisten hiukkasten polttamiseen. ELK
En muuten paljoa moottorijarruttele, vaan lasettelen mieluummin ennakoivasti vapaalla.

 

Poissa Jorma

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1110
  • www.vrcf.fi
Vs: Nokisuodatin täynnä
« Vastaus #87 : 20.04.2015, 10:52:44 »
Auton ostaessani, Alustavasti kyselin merkkiliikkeestä mahdollista hiukkaspöntön huoltotarvetta.
Muistaakseni sanoivat merkkivalosta ja jostain nestelisäyksestä.
Ei ole tarvinnut vielä huoltaa, mutta uskon Autosalvan ammattiosaamiseen.
Enkä aio mitään ulkopuolisten ohjelmistoja alkaa ostelemaan ja pönttö pidetään jatkossakin siinä käytössä mihin se on tehty, eli haitallisten hiukkasten polttamiseen. ELK
En muuten paljoa moottorijarruttele, vaan lasettelen mieluummin ennakoivasti vapaalla.

Ihan uteliaisuuttani kysyn, mihin liittyy kommentti moottorijarruttelusta? Onhan tiedossa, että vain moottorijarrutuksen aikana kulutus on nolla, vapaalla laskettelussa vähän nopeudesta riippuen, muutama litra satasella.

Poissa S40 II 1,6D

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 140
  • www.vrcf.fi
Vs: Nokisuodatin täynnä
« Vastaus #88 : 20.04.2015, 17:45:03 »
En tiedä onko tuolla moottorijarrutuksella mitään vaikutusta hiukkaspöntön tehtäviin. 

misemies

  • Vieras
Vs: Nokisuodatin täynnä
« Vastaus #89 : 22.04.2015, 00:18:12 »
http://yle.fi/uutiset/tutkijat_yllattyivat__moottorijarrutus_satakertaistaa_pakokaasupaastot/7146451

Hiukkaspäästöt ilmeisesti kasvavat moottorijarrutuksessa... Pitäisikö tuosta uutisesta nyt ymmärtää että kun vaihde on vapaalla niin hiukkaspäästöjä on vähemmän?  :idiot2:

Polttoaineen kulutus on toki moottorijarrutuksessa nolla.

 

Autoracing  KL-varaosat