RallyBaron  Samppasport

B200ET KÄYNTI ONGELMIA LÄMPÖSENÄ. KORJATTU!

  • 7 Vastauksia
  • 2217 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Baba

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 5
  • www.vrcf.fi
Auto on lastutettu b200et 85vm. Toimii välillä hyvin, mutta ajossa vähän niinku pätkii. Pystyy kyllä ajamaan melkein normaalisti kunnes 5-20 min jälkeen ajon jälkeen rupee pyörimään huonommin (ruputtaa) ja lopulta sammuu.
 
Ku yrität lämpösenä startata, niin heti kun päästät avaimen pois startti asennosta niin sammuu ja bensa haisee. Tovin ku odottelee 5-20min, niin taas toimii hetken.

Bensaa kyllä tulee, immu toimii ja tyhjäkäyti moottori vaihettu. Vielä pitäs kaasuläppä putsata. Siinä mekaanikon mukaan yleisimmät ongelmat tässä mallissa. 

Auto seisoo työpaikan pihassa kun ei uskalla tielle enää lähtee.  Jos jollaki vastaavia ongelmia ollu, niin kiinnostaa mikä on auttanut.
« Viimeksi muokattu: 03.10.2011, 19:07:55 kirjoittanut Baba »

hevonen

  • Vieras
Vs: B200ET KÄYNTI ONGELMIA LÄMPÖSENÄ.
« Vastaus #1 : 04.09.2011, 16:53:43 »
No jos tuo on totta mitä puhut(immu toimii) niin vaiha nyt ensin ruiskun lämpöanturi. On jotain kympin luokkaa motonetissa.
Tai sitten sulla on siinä huono puola. :o

Voi olla myös johtosarjavika(tässä mallissa normaalia) tai boksivika. Tässä kun sama ecu hoitaa ruutan ja sytkän. P>

Poissa Baba

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 5
  • www.vrcf.fi
Vs: B200ET KÄYNTI ONGELMIA LÄMPÖSENÄ.
« Vastaus #2 : 04.09.2011, 17:37:47 »
Joo pitääpä vaihtaa, jospa auttas. Kiitän.

Saattaa olla myös, että joku on kussut tankkiin maybe.

s73

  • Vieras
Vs: B200ET KÄYNTI ONGELMIA LÄMPÖSENÄ.
« Vastaus #3 : 04.09.2011, 19:14:30 »
oliko kiekkamittaria, jos on liikkuuko se vian iskiessä? Puolan pitäisi oikein toimiessaan noin käden lämpöinen?

VolvoMan740

  • Vieras
Vs: B200ET KÄYNTI ONGELMIA LÄMPÖSENÄ.
« Vastaus #4 : 10.09.2011, 17:50:54 »
Tyhjäkäyntiseos alhainen tai väärin säädetty, tyhjäkäyntisuutin tukossa, katkojan kärjet väärin säädetyt tai kuluneet. ;)
Nuo jos ok niin sit ei heti välähdä mulla!  :-\

Poissa janne81

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4218
Vs: B200ET KÄYNTI ONGELMIA LÄMPÖSENÄ.
« Vastaus #5 : 10.09.2011, 21:26:24 »
Tyhjäkäyntiseos alhainen tai väärin säädetty, tyhjäkäyntisuutin tukossa, katkojan kärjet väärin säädetyt tai kuluneet. ;)
Nuo jos ok niin sit ei heti välähdä mulla!  :-\
Kaasari koneella oleviin -70luvun autoihin tuo pätee, ei onneksi tietokoneohjattuun motronic-suihkutuksella olevaa turbo volvoon  ;)

No jos tuo on totta mitä puhut(immu toimii) niin vaiha nyt ensin ruiskun lämpöanturi. On jotain kympin luokkaa motonetissa.
Tai sitten sulla on siinä huono puola. :o

Voi olla myös johtosarjavika(tässä mallissa normaalia) tai boksivika. Tässä kun sama ecu hoitaa ruutan ja sytkän. P>
Noilla eteenpäin.

Poissa Baba

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 5
  • www.vrcf.fi
Vs: B200ET KÄYNTI ONGELMIA LÄMPÖSENÄ. KORJATTU!
« Vastaus #6 : 03.10.2011, 19:18:53 »
Joo vika oli viallisessa ruiskunlämpöanturissa!
Myös 1. tulppa löi kipinän miten sattuu, vaikka oli vasta vaihdettu uuet. Oiskohan näin, että pitäs olla eri lämpöarvon tulpat ku on paineet 1 bar?

Vielä kun tyhjäkäynnin sais tasaseks, niin ois bueno! No se on pien murhe.

hevonen

  • Vieras
Vs: B200ET KÄYNTI ONGELMIA LÄMPÖSENÄ. KORJATTU!
« Vastaus #7 : 03.10.2011, 20:42:49 »
Kyllä siellä pykälää kylmempiä tulppia voi käyttää, ei pakko.

Jos joutokäynti aaltoilee, melkein olis imuvuoto. Kato alipaineletkut ja imusarjantiiviste. Ruuttaa vaikka koneen käydessä jotain jarrupesua tai vastaavaa sinne sarjan tiivisteelle, jos on vuotoa niin käynti muuttuu kun vikakohta löytyy.

 

RallyBaron  Samppasport