Nyt kun on todettu ettei triangle lunastanut lupauksiaan tuodaan uusi Kontio renkaat

. Paljonkohan vannetukku hehkuttaa tätä rengasta ja paljonko nuo jutut on maksaneet. Eniten huvittaa tuo mitä toisessa jutussa kerrotaa ja saman lehden toisessa artikkelissa kumotaan.
http://www.talouselama.fi/uutiset/suomessa-aloittaa-uusi-rengasvalmistaja-sama-toimitusjohtaja-kuin-vannetukulla-6543071Suomessa aloittaa toimintansa uusi rengasvalmistaja.
Keskiviikkona julkaistun tiedotteen mukaan Kontio Renkaat Oy on "
uusi suomalainen renkaiden valmistaja", jonka kotipaikka on Nokialla. Yhtiön ensimmäinen tuote on jo koeajovaiheessa, ja markkinoille uutuusrengas tulee loppukesästä.
"Tuotannon alkuvaiheessa Kontio Renkaat käyttää yhteistyökumppaneita valmistuksessa. Kun myyntivolyymit kasvavat, tavoitteena on oma tehdas Suomessa. Tuotteet ovat teknologisesti huippulaadukkaita, joten niiden valmistus on mahdollista kotimaassa. Tarkoituksena on tulevaisuudessa pitää valmistus Suomessa, ei viedä sitä pois, kuten nykyään on niin usein tapana", kertoo tiedotteessa Kontio Renkaiden toimitusjohtaja Jukka Heiskanen.
http://www.talouselama.fi/uutiset/kontio-renkaat-tavoittelee-uraa-nastarengasmarkkinoilla-tahtaimessa-on-hyodyntaa-suomalaista-korkeatasoista-suunnittelua-6543265"
Heiskanen ei ole kertonut, missä tehtaassa rengas valmistetaan. Suomessa se ei kuitenkaan tapahdu. Yhtiön tiedotteen mukaan "renkaat valmistetaan teknologialtaan kehittyneimmissä tehtaissa".
http://www.tuulilasi.fi/uutiset/suomeen-uusi-rengasvalmistaja-onko-kontio-renkaat-uusi-triangleLauri: Suunnitelma kuulostaa loogiselta. Ei täällä voi polkaista pystyyn uutta rengastehdasta ihan tuosta vaan. Hiukan ihmetyttää, että missään ei kerrota kumppanin nimeä tai kotimaata.
Jos saan veikata, niin nämä suomalaiset Kontiot ovat ehtaa Kiinan tuontia. Valmistus Suomessa on kerta kaikkiaan isänmaallinen idea, mutta samalla kovin epärealistinen. Nokian renkaatkin on siirtänyt tuotantoaan isolla kädellä halvemman työvoiman maihin, lähinnä Venäjälle.
Niko: Kontio Renkaat lähtee liikkeelle tiedotteen mukaan "niche-markkinoille" suunnatuilla renkailla, mutta tavoitteena on tuoda myyntiin Suomessa suunniteltu nastarengas kotimaisilla nastoilla. Yhtiöllä on samat pääomistajat – tai ainakin sama toimitusjohtaja – kuin nettikauppa Vannetukulla. K
ontion Renkaissahan on selviä yhtäläisyyksiä erääseen toiseen renkaaseen: Vannetukku myy kiinalaisen Trianglen renkaita ja mainostaa, että ne on Suomessa suunniteltu ja nastoitettu.
Lauri: Otamme Kontiot ilman muuta testiin heti, kun se on mahdollista. Silloin selviää, onko Kontion ja Trianglen välillä joku yhteys. Tähän suuntaan viittaa vahvasti se, että Kontiolla ja Vannetukulla on sama toimitusjohtaja - ja varmaan myös omistajat. Automaailmassa tällainen toiminta tunnetaan termillä "badge engineering." Eli myydään samaan tuotetta eri nimillä - ja eri hinnalla ynnä imagolla - monille eri asiakasryhmille.
Niko: Vannetukku on haastanut Nokian Renkaita rengaskisaan aktiivisesti viime vuosina ja Kontio-nimi puolestaan viittaa vahvasti vanhaan kunnon Nokian Jalkineiden Kontio-saappaaseen. Kyseessä on vakava yritys tuoda merkittävä rengasvaihtoehto markkinoille, mutta onko nimivalinta onnistunut?
Lauri:
Nimivalinta on lähinnä mauton mutta sopii hyvin haastajan tyyliin. Jossain lienee vielä kuluttajia, joiden mielestä on hienompaa ajaa Kontiolla kuin Triangleilla.
