Auton mukana tuli Nokian seiskat, koossa 195/65-15, ja ne on valmistettu 2012-vuoden lopulla, muistaakseni venäjän tehtailla. Kaikki nastat vaikuttaisivat olevan paikoillaan ja pintaa on reilustu jäljellä, ajomäärästä ei ole tietoa. Renkaat pitää ihan hyvin ja rungot on muodossaan, luultavasti ostan samanlaiset joskus tulevaisuudessakin. Veikkaisin, että näillä ajaa vielä pari talvea, sitten renkaan ikä varmaan tulee vastaan, niinkuin kaikissa. 5-6 vuotta on renkaalle nokian mukaan hyvä vaihtoväli, vaikka pintaa vielä olisikin.
Entisessä V50:ssä oli kanssa Nokian Seiskat ja ne ajoin 4 milliin, nastat olivat vielä paikoillaan, mutta pitoa ei enää ollut. Niistä ei tullut katsottua valmistusajankohtaa. Ostin siihen uudet samanlaiset. Alle laitettuna olivat hiljaiset, nopeasti muuttuivat erittäin äänekkäiksi, kunnes sisäänajon jälkeen hiljenivät ihan mukaviksi.
Eli useista HKPL 7-renkaista on kokemusta, loppuunajetuista ja uusista, ja kokemukset ovat olleet hyviä.
Rengaspaineina olen pitänyt Nokian suositusten mukaisesti sen 0,2 bar ylimääräistä, eli tuossa V70:ssä edessä 2,7 ja takana 2,8. Kuorman kanssa Volvon painesuositukset on 2,6 bar eteen ja taakse. Takana olen pitänyt kovempaa painetta, sopii omasta mielestä etuvetoon paremmin, tosin noin pienellä erolla tuskin on suurta vaikutusta.
Nii, ja muistuksena, paineet pitäisi mitata kylmästä renkaasta, taikka sitten laittaa lämpimään renkaaseen hieman enemmän painetta. Ainakin 10 vuotta olen aikanaan ajellut hieman matalilla paineilla...
Kitkoilla ajelisin, jos auto olisi vain itsellä ajossa!

Edit: Muun muassa tuollaset ohjeet löyty Michelinin käyttöturvallisuusoppaasta:
- Mikäli paine tarkistetaan renkaan ollessa lämmin, on suosituspaineeseen lisättävä 0,3 baria.
- Tarkista ja säädä paineet uudelleen renkaiden jäähdyttyä.