Minä olen niin epätäydellinen että teen virheitä ja jos paremmat renkaat pelastaa joko minun tai jonkun muun, niin eikö se ole hyvä.
Ajatusmallisi ei uppoa mun päähän, kukaan ei ole täydellinen ja harva tarkoituksella mokailee liikenteessä, vai mitä tuumaat?
Siis joo kyllä, minäkin allekirjoitan täysin tuon, että hyvät renkaat on tottakai "elinehto", mikäli liikutaan sillä marginaalilla (vaikka ei ulosmitattaisi mitään, vaan yllättävä tilanne).
Minä nyt vain puutuin siihen, ettei kolari ollut suoraan renkaiden syy. Kolari oli eteentulijan syy (ainakin kertoman perusteella).
Ja eiköhän olla sinun(kin) kanssa aika samaa mieltä, että kyllä kovinkin moni tuolla liikenteessä ihan tiedostetusti ajaa sitä +5 - 15km/h ylinopeutta, tulee kolmion takaa eteen "kyllä mä vielä kerkeän" -periaatteella ja ajelee punaisia päin sanoen "vanhoilla vihreillä vielä yksi mahtuu...".

Tullut seurattua kaverin (liikenneopettaja) ammattia vierestä nyt parivuotta. Vika on asenteissa ja käytöksessä. Myöskin siinä asenteessa, että ajetaan niillä 1mm turvarajalla olevilla pyörillä "koska ovat vielä lailliset". Minäkin ajoin yhden talven, koska ei yksinkertaisesti ollut rahaa ostaa uusia renkaita joulun alla (ainiin, ei pitäisi ajaa autoa ollenkaan).