Hauska loppuu siihen kun liukkaalla kaltevalla tai uraisella tien pinnalla peli lähtee kirjottamaan eikä ollakaan tutulla ja turvallisella Siwan parkkiksella vaan vauhtia on vähän reilummin ja rekan ja kaiteen väli ohituskaistalla tuntuu ahtaalta jopa sille mummovainaan starletille....
Tämä kommentti auttoi ymmärtämään pointtisi huomattavasti paremmin. Tietenkään lukosta ei ole apua silloin jos meno on muutenkin epävarmaa eikä kuski ole mikään kankkunen.
Mutta kyllä nyt sen verran pitäisi autoa osata tyyrätä ettei pikku luisu tieltä suista. Jos vauhtia on niin paljon että fysiikan lait tulee vastaan niin menee se metsään joka tapauksessa. jos taas tieltä suistuminen johtuu siitä ettei tiedä miten rattia ja polkimia käytetään niin kannattaa mennä harjottelemaan lisää ennenkun lähtee yleiseen liikenteeseen.
Myönnän kyllä että uudet renkaat auttaa paljon lukottomaankin autoon, sillä vanhojen nastakumien pito on todella on/off mallista, eli kun pito irtoaa niin kitka häviää kokonaan, joten jos toinen pyörä lähtee sutimaan niin se sitten kanssa sutii eikä toinen pyörä edes yritä. Kunnes nostaa hiukan kaasua ja hakee pitoa, jolloin saattaakin yhtäkkiä juuri eri rengas lähteä sutimaan ja auto lähteekin vetämään ihan eri suuntaan kun äsken mentiin. Myös takakallistuksenvakaajan poisto auttaa hiukan kun molemmat pyörät pysyy tiessä eikä korin kallistelu yritä nostaa toista rengasta, mutta tämä taas tekee muuten autosta kauhean ajettavan.
Mutta tämä juuri on se mielestäni hankalin tilanne kun esim risteyksestä kääntyessä ja kiihdyttäessä toinen pyörä jauhaa ja kun koittaa hakea pitoa niin ikään ei tiedä kumpi pyörä jauhaa ja yhtäkkiä saataakkin jauhaa molemmat ja perä lähtee sivulle mutta yhtäkkiä luisu tökkää kun toinen pyörä lakkaa sutimasta. Lukollisella käytös on loogista kun perä menee kaasujalan mukaan eikä yllätyksiä pääse syntymään.
Tää on toki vain mun mielipide, makuasioitahan nämäkin varmasti on. Toisia ei haittaa vaikka perä vähän luistaa ja toisilla se taas ei tule ikinä kuulonkaan

Ja itse olen kyllä ehdottomasti ihan oikean lukon kannalla mutta kemppilukon kanssakin pärjää hätätapauksessa.
Niin ja tuohon pyörintänopeuseroon vielä, että kääntyyhän telikärrykin auton perässä vaikka siinä on kaksi samansuuntaista pyörää peräkkäin joten sen ei pitäisi kääntyä. Eli kyllä se nopeusero tasaantuu kun kumi antaa periksi ja sen verran pyörä kyllä luistaa aina, että tuo nopeusero tasaantuu.