Tämä(kin) topic on kyllä kunnon väärinymmärtäjien kaatopaikka:
Eli jos v90:n perästä otettaisi pätkä pois takalasin yläreunasta suoraan alas leikaten, olisi tuloksena välitön hitti pussihousujen keskuudessa, kun tuloksena olisi pysty perä? 
Eih...

Siis puhtaasti kyse käytännöllisyydestä. Se, että nykyään autot myydään ulkonäöllä (ei uskoisi, kun japanialaisia katsoo...), on jo tullut selväksi. Sitä en ymmärrä, miksi jotkut eivät ymmärrä joillekkin sen farmarin olevan puhtaasti käytännön sanelema kompromissi, jota nämä luiskaperät eivät enään täytä.
"Osta paku", ei edelleenkään ole mitenkään validi vaihtoehto, ellei:
- Ole yhtä ketterä kuin henkilöauto
- Ole yhtä käyttäjäystävällinen kuin henkilöauto
- Ole yhtä mukava kuin henkilöauto
- Kuljeta viittä ihmistä yhtä mukavasti kuin henkilöauto
Äh ja puh, ajatellaan vaikka näin. Kumpaan menee isompi kuution muotoinen kaappi penkit kaadettuna, V90 vai viimeinen V70? Entäs penkit pystyssä?
Joo, V90 tavaratila on iso, mutta farmarin statuksella myytävän auton ideologiaa vastaan taistelee tuo täysin hukkaan heitetty tila takakontin takaosan yläpuolella. Miksiei sitä voi hyötykäyttää? Mikä sen hyötykäytössä on niin väärin?
"Eikait kukaan itse kuskaa tavaroitaan, varsinkaan tämän tason autolla". No mikä helvetin järki on sitten ylipäätään suunnitella:
- Aukeavaa auton takaosasta isointa osaa kattavaa takaluukkua, kun pieni luukku riittäisi
- Kaatuvia penkkejä, eihän kukaan mitään kuskaa itse

Luiskaperä myy tutkimusten mukaan paremmin. Merkille on tietenkin aina parempi, että myynti vetää. Rehti wagon on silti aina pysyvästi helpompi/parempi lastata kuin tuo segon, mikäli kappaleen äärimitat alkavat lähestyä tavaratilan äärimittoja.
...tuloksena olisi auto joka ei edes yritä teeskennellä että siinä on takakontti. Siinähän olisi Lancian perä silloin...
korjasin:
