Jos siellä on vaikka kylmäkäynnistimen takia eri ennakko ja muuttuu lämpimällä koneella, kun vahapatruuna löysää kylmä-ennakonsäädönvipua. Siinä kuristimessa on lukema kannassa merkittynä 0.55 yms...siinä olevalla neulanpään kokoisella reiällä säädetään paluuvirtausta ja kotelopainetta.
Mikäli on ennakot kohdallaan niin sitten tuo vika on ilmavuoto jossain polttoainejärjestelmässä. Dieselmoottori tekee juuri noin jos vetää ilmaa, että käynnistyy/käy vähän aikaa ja sammuu. Tuo VE-pumppu on muuten automaattisella ilmauksella. Johan nuo ilmakuplat siinä läpinäkyvässä letkussa kertovat, että jostain tulee ilmaa järjestelmään.
Niin jos on väärä palukuristin niin varmaan joutuu penkissä selvitellä oikean?
Monta kertaa olen D24 pumpun irroittanut ja aina on alkanut toimimaan pienen sahauksen jälkeen kun on asentanut takaisin.
Sama kokemus myös itellä
Eihän siinä vaan ole ollut kesälaadun dieseliä, joka olisi pakkasella tukkinut suodattimen ?
Suodatin vaihdettiin ensinmäisenä kun oireili
Niin unohdin kertoa että kaverin auto, olen vaan henkisenä tukena mutta hankala tukea jos ei osaa

Perusasiat mulla on kyllä jotenkin tiedossa kuitenkin värkänny näitä abaut 18v
Auto oli ihan kunnossa tai vikana siinä oli pumpussa, eli kun nuorikaveri vaihoi pumppu niin ongelmat alkoi. Eli vois kuvitella että vika on suodattimen ja suutinputkien välissä. Ainahan voi ilmestyä jotain kun nuoriharrastaja asentaa

mutta yritin kyllä katso perusasiat läpi, tuli mieleen sellainen että siinä oli laitettu jotkut läpinäkyvät mikälieletkut voiko ne tehdä tollaista vaikka ne ei vuoda ulospäin