Kesällä ostettu ärräläinen ei pienen seisoskelun jälkeen suostu enään lähtemään käyntiin. Aloitetaampa ihan alusta niin tulee mahdollisimman kattava kuva ongelmasta.
Kesäkuussa ostettu auto ajettiin reilu 100km ongelmitta ostopaikalta kotiin. Jäi sitten ulos seisomaan ajan ja tilan tilan puutteen vuoksi reiluksi kuukaudeksi. Tämän aikana autosta irroitettiin ja myytiin vanhat ajovalot ja vilkut edestä sekä takaa. Autoa oli myöhemmin tarkoitus siirtää, mutta ei suostunut edes starttaamaan ja antoi vikakoodin IMM-321 = Initiating signal absent from ECM.
Auto hinattiin muutama viikko sitten kotitalliin ja uudet valot ruuvailtiin paikoilleen. IMM-321 koodi katosi ja auto starttasi normaalisti avaimesta kääntämällä. Ei kuitenkaan suostunut lähtemään käyntiin. Tarkastelu siirtyi polttoaineen saantiin ja jakotukin päästä venttiiliä painamalla ei tullut kuin pieni loraus ainetta.
Polttoainepumppu ei pitänyt normaalia pientä hurinaa, kun käänsi virrat päälle joten sulake tarkastettiin, ei löytynyt vikaa sieltä. Seuraavaksi kokeiltiin toisella pa-pumpun releellä tuloksetta. Sen jälkeen kokeiltiin syöttää hyppyjohdolla 12v releen paikalle pinnille nro. 87 niin pumppu alkoi pyöriä ja kuulosti normaalilta. Mittailun tuloksena siis on että pa-pumpun releelle ei tule virtaa.
Tämän jälkeen kokeiltu vielä toisella virtalukonpohjalla tuloksetta. Voiko ajonesto katkaista virran tulon pumpun releelle? Ajoneston ohitus? Kaikki Vinkit ovat tervetulleita!
Siinäpä vielä kuva kyseisestä kulkineesta.
