RallyBaron  Samppasport

V70 geartronicin toiminnasta

  • 32 Vastauksia
  • 16909 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa volvovlov

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 34
  • www.vrcf.fi
V70 geartronicin toiminnasta
« : 06.09.2011, 08:40:25 »
Ostin juuri ensimmäisen volvoni joka on -07 V70 2.5T 5-vaihteisella geartronicilla. Kilometrejä mittarissa hiukan päälle 100tkm.
Automaateista aika vähän kokemusta ja nyt kysyisin tietäjiltä jotta miksi manuaaliasennossa kolmoselta kakkoselle vaihtaessa eli moottorilla jarrutettaessa kuuluu semmoinen naksahdus/kilahdus...? Ylöspäin vaihtatessa ei kuulu mitään ylimääräisiä. Automaatilla ajaessa loota toimii melko eleettömästi mitä nyt toisinaan pienen nykäisyn pitää kakkoselta kolmoselle vaihtaessaan.

Auton ollessa paikallaan P asennosta esim. D:lle tai R:lle kytkiessä auto hivenen rytkähtää. Samaa teki pihassa aiemmin ollut automaatti-Laguna mutta se onkin toinen juttu. Voisiko "napapultti"-syndrooma selittää em. kaltaisia oireita vai onko lähinnä ominaisuus? Lootan öljyt vaihdettu 80tkm kohdalla. Kiitos vastauksista jo etukäteen.

Poissa Diesel

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 195
  • www.vrcf.fi
Vs: V70 geartronicin toiminnasta
« Vastaus #1 : 06.09.2011, 12:30:02 »
Moikka.

Niin minkäs vuoden mallia on Volvosi ?

Poissa Volvardia

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 39
  • www.vrcf.fi
Vs: V70 geartronicin toiminnasta
« Vastaus #2 : 06.09.2011, 15:14:14 »
Ostin juuri ensimmäisen volvoni joka on -07 V70 2.5T 5-vaihteisella geartronicilla.

Eikös se vuosimalli tuosta selviä eli 2007 näyttäisi olevan.
S70 2.4 SE -99

Poissa Ribbe

  • Lähes kalsarinsininen
  • VRCF Ry jäsen 2025
  • Polestar
  • **********
  • Viestejä: 12714
Vs: V70 geartronicin toiminnasta
« Vastaus #3 : 06.09.2011, 15:58:58 »
Kuulostaisi että sinulla on napapultit löysällä. Ne helposti oireilevat tuolla tavalla.
Member of team R-sport
1998 S70 2.5T -> 2006 S60 2.5T -> 2008 S80 D5 AWD -> 2014 S60 D5 AWD -> 2017 S90 D5 AWD - 2021 S90 T8 AWD

Poissa (Miksu)

  • Yhteistyökumppani
  • Turbo+
  • *
  • Viestejä: 5276
  • www.carcom.fi
Vs: V70 geartronicin toiminnasta
« Vastaus #4 : 06.09.2011, 21:32:58 »
Onko tämä viesti tullut nyt varmasti oikeaan osioon, eli onko kuitenkin uusikorinen V70 vai vanhakorinen?

Poissa d6r

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 207
Vs: V70 geartronicin toiminnasta
« Vastaus #5 : 06.09.2011, 21:43:20 »
Täytyy olla vanhakoppainen, koska uudemmissa on kuudes vaihde.

Poissa volvovlov

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 34
  • www.vrcf.fi
Vs: V70 geartronicin toiminnasta
« Vastaus #6 : 06.09.2011, 21:50:56 »
Aloittajana jatkan... Tosiaankin laitoin tohkeissani vissiin väärään osioon. Auto on vanhakoppainen eli kuuluu museo-osastolle ;) Anteeksi kovasti jos häiritsin...

Poissa jleino

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 661
  • Iso mies, munat ja kaikki
Vs: V70 geartronicin toiminnasta
« Vastaus #7 : 07.09.2011, 14:07:47 »
Jatketaanpa kuitenkin tähä ketjuun samaisesta asiasta. Mistä tuo rytkäys jothuu? Mulla tekee samaa kun esim nc kytkee vaihteen valoista lähtiessä? 

Onko siis näin että napapultit voivat olla löystyneet> josta välys. Voiko niitä itse kiriä? Vai onko tämä ominaisuus kuten se nykäisevä vaihto kakkoselta>kolmoselle. Varsinkin jos kiihdyttää kevyesti pinta kaasulla.

Ko. auto -01 Geartronic T5
-Volvo XC90 Executive -07

Poissa ATK

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 41
  • www.vrcf.fi
Vs: V70 geartronicin toiminnasta
« Vastaus #8 : 07.09.2011, 15:04:17 »
Aloittajana jatkan... Tosiaankin laitoin tohkeissani vissiin väärään osioon. Auto on vanhakoppainen eli kuuluu museo-osastolle ;) Anteeksi kovasti jos häiritsin...
Eikös tämä nimenomaan tullut oikeaan osioon, jos kerran on -07 mallia?

Poissa volvovlov

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 34
  • www.vrcf.fi
Vs: V70 geartronicin toiminnasta
« Vastaus #9 : 07.09.2011, 15:08:53 »
Meni aluksi tuonne uudempien puolelle josta ylläpito sitten siirsi tänne.

Poissa wilbert

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 67
  • www.vrcf.fi
Vs: V70 geartronicin toiminnasta
« Vastaus #10 : 07.09.2011, 15:58:45 »
Kappas. Itsellänikin nykäisee vähän kakkoselta kolmoselle, onkohan tämä tosiaan ominaisuus? Alaspäin vaihdot on huomaamattomia, eikä muita oireita ole. Vaihteistoöljyt juuri vaihdettu ja laatikon softa päivitetty. Kärry on V70 2.5T Geartronic- 04.
Volvoton

Poissa Ribbe

  • Lähes kalsarinsininen
  • VRCF Ry jäsen 2025
  • Polestar
  • **********
  • Viestejä: 12714
Vs: V70 geartronicin toiminnasta
« Vastaus #11 : 07.09.2011, 16:07:56 »
Itselläkin välillä nykäisee juurikin tuo 2-3 vaihdos. Riippuu miten kiihdyttää. Tuota teki kun ostin auton 96tkm ajettuna eikä ole muuttunut mihinkään suuntaan kun mittarissa on 169tkm. Eli olen pitänyt ominaisuutena. Sopivalla kaasun käytöllä tuota nykäisyä ei esiinny.
Member of team R-sport
1998 S70 2.5T -> 2006 S60 2.5T -> 2008 S80 D5 AWD -> 2014 S60 D5 AWD -> 2017 S90 D5 AWD - 2021 S90 T8 AWD

Poissa wilbert

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 67
  • www.vrcf.fi
Vs: V70 geartronicin toiminnasta
« Vastaus #12 : 07.09.2011, 16:32:15 »
Jep. Näköjään kun kaasua keventää vaihdon kulmilla niin vaihtaa pehmeästi. CVT-Multista kun vaihdoin niin kaikki nykäisyt huomaa :)
Onkohan tän ikäisissä vielä tuota Neutral Controlia, ja häviääkö se laatikon softan päivityksellä? En vaan juuri eroa toiminnassa huomannut päivityksen jälkeen. Uutta softaa testeri kuulemma tarjosi kumminkin, että uudempi siellä nyt on.
Volvoton

Poissa d6r

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 207
Vs: V70 geartronicin toiminnasta
« Vastaus #13 : 07.09.2011, 17:56:49 »
AW55:n Neutral control poistui turbomalleista 2002 ja vapaastihengittävistä 2003. Teki kuitenkin comebackin 2006 alkaen käytetyssä TF80:ssa.

Poissa Säppo

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 247
  • www.vrcf.fi
Vs: V70 geartronicin toiminnasta
« Vastaus #14 : 07.09.2011, 18:33:15 »
Kakkoselta kolmoselle vaihtaminen on jotenkin Aisinin laatikoille hankala paikka. Joskus tulee terävämpiä nykäisyjä, paitsi silloin kun ei tule. Nykäiseehän tuo mullakin aina välillä, etenkin jostain syystä silloin, jos aivan höyhenkevyellä kaasulla kiihdyttää.

 

Samppasport  Futurez