Puotilan autokorjaamo  RallyBaron

V70 geartronicin toiminnasta

• 32 Vastauksia
  • 16918 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa wilbert

• De Luxe
  • *
  • www.vrcf.fi
Vs: V70 geartronicin toiminnasta
« Vastaus #15 : 07.09.2011, 19:37:22 »
Hyvä että on "ominaisuus", mitäpä tuosta sitten stressaamaan :)
Volvoton

Poissa jleino

• Grand Luxe
  • **
  • Iso mies, munat ja kaikki
« Vastaus #16 : 07.09.2011, 20:46:10 »
Joo kyllä sitä ominaistuutena itsekkin olen pitänyt. Tosin kesällä kun käytiin naapurin -06 S60llä ajelemassa niin siinä oli toodella pehmeät vaihdot.

Siltä se omakin tuntuu mutta toisinaan taas toimii hieman kulmikkaasti. Autolla ajettu kohta 270tkm ja öljyt siihen on vaihdettu ajallaan.
-Volvo XC90 Executive -07

Poissa john_anthony

• De Luxe
  • *
  • Volvo S80 T6 -01
« Vastaus #17 : 07.09.2011, 22:47:37 »
S80:ssä kylmänä liikkeellelähtiessä nykäisee pari kertaa jos lähtee samantien liikkeelle kun laittaa vaihteenvalitsimen D asentoon, lämpimällä koneella/vaihdelaatikolla ei tätä tee, eikä myöskään silloin jos odottaa pari sekuntia vaihteen kytkemisen jälkeen ennen liikkeellelähtöä. Nähtävästi tuokin johtuu Neutral controllista kun muuten vaihtaa tosi pehmeästi joka vaihteella. ;D

Poissa peteq

• De Luxe
  • *
  • www.vrcf.fi
« Vastaus #18 : 08.09.2011, 20:29:44 »
Heipä hei kaikille! Olen uusi tällä foorumilla joten tämä on ns. eka kerta ja eikun asiaan.
Itselläni on Volvo V 70 2.5 T Classic vm.2007 ja vaihteistona Geartronic.
En ole huomannut vielä mitään nykäisyjä vaihteiston suhteen vaikka on ajettu milloin pintakaasulla milloin talla pohjassa mutta eihän sitä koskaan tiedä milloin rupeaa nykymään edellä mainitula tavalla. Ja autolla ajettu 74200 km tähän mennessä

Poissa AnttiJuhani

• Grand Luxe
  • **
  • www.vrcf.fi
« Vastaus #19 : 15.09.2011, 18:15:59 »
Mitenkäs tuo geartronicin manuaalipuoli pelaa muilla? Itsellä ainakin niin pappamainen tuo automaatti, että ei kierrätä lähellekään huippuja ja vaihtokin on todella hidas. Manuaalipuolella taas saa kaiken irti, mutta vaihdot ei onnistu sitten millään nätisti. Aina menee myöhäseksi vaihto, kun tuossa laatikossa on jonkin sortin viive. Onnistuisko laatikon ohjelman nollaamisella saamaan tuosta automaatistakin kaiken irti, koska eikös tuo ole oppivaa sorttia? Jos näin, niin voiko tehdä itse?

Autona on -02 T5 V70.

Poissa (Miksu)

• Yhteistyökumppani
  • Turbo+
  • *
  • www.carcom.fi
« Vastaus #20 : 15.09.2011, 21:56:09 »
Mitenkäs tuo geartronicin manuaalipuoli pelaa muilla? Itsellä ainakin niin pappamainen tuo automaatti, että ei kierrätä lähellekään huippuja ja vaihtokin on todella hidas. Manuaalipuolella taas saa kaiken irti, mutta vaihdot ei onnistu sitten millään nätisti. Aina menee myöhäseksi vaihto, kun tuossa laatikossa on jonkin sortin viive. Onnistuisko laatikon ohjelman nollaamisella saamaan tuosta automaatistakin kaiken irti, koska eikös tuo ole oppivaa sorttia? Jos näin, niin voiko tehdä itse?

Autona on -02 T5 V70.

Eipä tuohon taida mikään auttaa, pirun hidas se on vaikka kuinka koittaas ennakoida sen kepin tökkimisen kanssa.

Poissa AnttiJuhani

• Grand Luxe
  • **
  • www.vrcf.fi
« Vastaus #21 : 17.09.2011, 13:16:43 »
Eipä tuohon taida mikään auttaa, pirun hidas se on vaikka kuinka koittaas ennakoida sen kepin tökkimisen kanssa.

Pitänee sit kokeilla opettaa tuo automaatti oikeille tavoille.

Poissa Ribbe

• Lähes kalsarinsininen
  • VRCF Ry jäsen 2025
  • Polestar
« Vastaus #22 : 17.09.2011, 15:15:29 »
Se kepistä vaihtaminen on hidasta vaikka kuinka opettaa. Pitää vain opetella itse ennakoimaan ja tökätä vähän aikaisemmin sitä keppiä :).

Autona on -02 T5 V70.
Itsellä -06 mallissa kierrättää D-asennossakin ihan tappiin kierrokset kunhan vain survaisee pedalin täysin pohjaan. Pitää painaa niin pohjaan kuin vain poljin menee.
Member of team R-sport
1998 S70 2.5T -> 2006 S60 2.5T -> 2008 S80 D5 AWD -> 2014 S60 D5 AWD -> 2017 S90 D5 AWD - 2021 S90 T8 AWD

Poissa AnttiJuhani

• Grand Luxe
  • **
  • www.vrcf.fi
« Vastaus #23 : 17.09.2011, 15:29:23 »
Se kepistä vaihtaminen on hidasta vaikka kuinka opettaa. Pitää vain opetella itse ennakoimaan ja tökätä vähän aikaisemmin sitä keppiä :).
Itsellä -06 mallissa kierrättää D-asennossakin ihan tappiin kierrokset kunhan vain survaisee pedalin täysin pohjaan. Pitää painaa niin pohjaan kuin vain poljin menee.

Juu olen itsekin polkassut niin pohjaan kun saa. Nyt on alkanu kiertämään sinne 7000 asti, mutta vielä huomaa kun vääntö hiipuu ennen kun vaihtaa isommalle. Ärsyttävää esim rekan ohituksessa jos vaihtaa sopivasti vaihdetta ja jää rinnalle miettimään. Käsivalinnalla ei tosiaan tätä ongelmaa oo..

Saiko tuota itse resetoitua?

Poissa Ribbe

• Lähes kalsarinsininen
  • VRCF Ry jäsen 2025
  • Polestar
« Vastaus #24 : 17.09.2011, 16:59:27 »
Juu olen itsekin polkassut niin pohjaan kun saa. Nyt on alkanu kiertämään sinne 7000 asti, mutta vielä huomaa kun vääntö hiipuu ennen kun vaihtaa isommalle. Ärsyttävää esim rekan ohituksessa jos vaihtaa sopivasti vaihdetta ja jää rinnalle miettimään. Käsivalinnalla ei tosiaan tätä ongelmaa oo..

Saiko tuota itse resetoitua?
ööö... Siis meno hyytyy kaasupohjassa jos vaihtaa isommalle? Jotain vikaa on silloin autossa. Itse polkaisen siellä rekan takana kaasun pohjaan jolloin putoaa kakkoselle. Rekan rinnalla vaihtuu kolmoselle jolloin voi höllätä kaasun kun vauhtia alkaa olemaan aikas paljon.
Member of team R-sport
1998 S70 2.5T -> 2006 S60 2.5T -> 2008 S80 D5 AWD -> 2014 S60 D5 AWD -> 2017 S90 D5 AWD - 2021 S90 T8 AWD

Poissa AnttiJuhani

• Grand Luxe
  • **
  • www.vrcf.fi
« Vastaus #25 : 17.09.2011, 22:47:46 »
ööö... Siis meno hyytyy kaasupohjassa jos vaihtaa isommalle? Jotain vikaa on silloin autossa. Itse polkaisen siellä rekan takana kaasun pohjaan jolloin putoaa kakkoselle. Rekan rinnalla vaihtuu kolmoselle jolloin voi höllätä kaasun kun vauhtia alkaa olemaan aikas paljon.

No ei hyydy täysin, mutta huomattavasti vähentää tehoja lähellä sitä vaihteen vaihto hetkeä. Viimiset tuhat kierrosta kiekkamittariin nousee aika hitaasti ja ennen ei noussu ollenkaan kun vaihto jo ennen aikoja. 2-3 vaihto nimenomaan kyseessä, 3-4 alkaa olla vauhti jo niin kova että ei ole tullut kokeiltua. Mutta käsivalinnalla tätä ei tapahdu. Eli laatikko ei luista kuitenkaan, ja autossa on tehot tallessa. Joku sielä automaattipuolella vaan tekee tästä niin pappamaisen.
« Viimeksi muokattu: 17.09.2011, 22:52:09 kirjoittanut AnttiJuhani »

Poissa AnttiJuhani

• Grand Luxe
  • **
  • www.vrcf.fi
« Vastaus #26 : 19.09.2011, 16:49:16 »
No ei hyydy täysin, mutta huomattavasti vähentää tehoja lähellä sitä vaihteen vaihto hetkeä. Viimiset tuhat kierrosta kiekkamittariin nousee aika hitaasti ja ennen ei noussu ollenkaan kun vaihto jo ennen aikoja. 2-3 vaihto nimenomaan kyseessä, 3-4 alkaa olla vauhti jo niin kova että ei ole tullut kokeiltua. Mutta käsivalinnalla tätä ei tapahdu. Eli laatikko ei luista kuitenkaan, ja autossa on tehot tallessa. Joku sielä automaattipuolella vaan tekee tästä niin pappamaisen.

No nyt kun on taas 500km takana tästä edellisestä postauksesta niin on ruvennu kiertämään loppuun asti täysillä tehoilla D-valinnalla. Kai se oli vaan oppinu huonoille tavoille :). Pitänee silti käydä nollauttaan vielä.

Poissa jleino

• Grand Luxe
  • **
  • Iso mies, munat ja kaikki
« Vastaus #27 : 17.11.2011, 21:18:42 »
Tänään kävin Oulun Wetterillä Neutral Controlin poistamassa. Tuli todella miellyttävä kyllä :) Asentaja neuvoi  vielä keventämään alkuunsa (ekat kymmenen kilsaa huollosta lähtiessä) aina vaihdon hetkellä niin oppii kevyet vaihdot jatkossakin. Laatikko siis resetoitui aiemmista opeistaan.

Hintaa tuli hieman vajaa 70€. Tämä olisi kannattanut tehdä jo ajat sitten.
-Volvo XC90 Executive -07

Poissa AnttiJuhani

• Grand Luxe
  • **
  • www.vrcf.fi
« Vastaus #28 : 18.11.2011, 08:34:06 »
Tänään kävin Oulun Wetterillä Neutral Controlin poistamassa. Tuli todella miellyttävä kyllä :) Asentaja neuvoi  vielä keventämään alkuunsa (ekat kymmenen kilsaa huollosta lähtiessä) aina vaihdon hetkellä niin oppii kevyet vaihdot jatkossakin. Laatikko siis resetoitui aiemmista opeistaan.

Hintaa tuli hieman vajaa 70€. Tämä olisi kannattanut tehdä jo ajat sitten.

Mikäs se semmonen neutral control on?

Poissa d6r

• De Luxe
  • *

Samppasport  Futurez