Autodiagnoosi  Carcom Oy

Korkeat CO arvot, ja erilaisia vikakoodeja

• 12 Vastauksia
  • 2938 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Teme

• De Luxe
  • *
  • www.vrcf.fi
Korkeat CO arvot, ja erilaisia vikakoodeja
« : 22.11.2017, 11:49:05 »
Hyvin palvellut 2,5T 2006 Xc90

Kaikenlaisia huoltaja tehty ja hyvänä pidetty. Nyt riipaisi kiinni korkista CO arvoista korotetuilla kierroksilla. Ennen oli 0,03 ja ny 0,6. Käy tuo hieman rikkaalla joo, mutta ei kuulemma saa liikaa ilmaa - siis ei kyseessä ilmavuoto. IMMukin kuulemma kunnossa... sen taisivat pestä tuossa kesämmällä.

Testerin mukaan löytyi vain katalysaattorin yläraja-arvon ylittyminen muutaman kerran. Nyttemmin sisääntulwvan ilman lämpötilan vika ja TWA joku raja arvo.

Sellaisen havainnon tein tässä, että matalan akkujännitteen ollessa kuvioissa mukana tulee vikailmoja. Samoin jos ilmassa on kosteutta ollut. Sähkövika? Maadotusvika? 

Koitan ymmärtää ja olen jo firmaan antanut palautetta, että kovasti en halua heidän palveluja rahoittaa jos ei tahdo tulla selkeyttä. Ei nää pirssit nyt NIIIn vaikeita voi olla.

Ideoita?
Mä ajan vain,
Mun Volvollain.

Poissa noviisivolvoilija

• Grand Luxe
  • **
  • www.vrcf.fi
Vs: Korkeat CO arvot, ja erilaisia vikakoodeja
« Vastaus #1 : 22.11.2017, 13:38:51 »
Itsellä on S80 T6, joka jäi kiikkiin päästömittauksessa. Mitatut arvot CO ja CO2 olivat aivan järkyttävät. Autoon vaihdettiin molemmat Labda-anturit varmuuden vuoksi, ja nyt päästöt ovat todella pienet, eli läpi meni jälkitarkastuksesta.
Edit: Matala akkujännite kannattaa mielestäni hoitaa ihan ensiksi pois, eli akku tai laturi vaihtoon. Nämä Volvot kun ovat aika kranttuja varsinkin huonolle akulle...
EDIT2: Käy testauttamassa akkusi kunto jossain akkuihin perehtyneessä liikkeessä. Jos akku on kunnossa, napajännite ja lataus ok niin sitten en tiedä mitä neuvoa.
« Viimeksi muokattu: 22.11.2017, 15:10:43 kirjoittanut noviisivolvoilija »

Poissa Jorma

• Grand Luxe Touring
  • www.vrcf.fi
« Vastaus #2 : 22.11.2017, 16:23:38 »
Onko "webastoa"? Jos on, niin muutaman vuoden vanhakin akku saattaa olla ihan loppu ja startatessa napajännite laskee turhan alas ja diagnostiikka tallentaa koodeja.

Poissa Teme

• De Luxe
  • *
  • www.vrcf.fi
« Vastaus #3 : 23.11.2017, 18:48:45 »
Onhan se vanha akku jo. Ja webakin löytyy. Myös lisäparkkilaturi, mutta joo tuo jännitealenema kuullostaa loogiselta. Mistä tulee mieleen että maattopiirissä jos on heikkoutta niin mittaus puolella on takuuvarmasti heittoa.
Mä ajan vain,
Mun Volvollain.

Poissa Teme

• De Luxe
  • *
  • www.vrcf.fi
« Vastaus #4 : 24.11.2017, 09:39:06 »
Täällä istun huollolla.

Edellisen käynnin jälkeen kävin reissun heittämässä. Matkalla tuli viitteitä immiiin ja TWA:han. Välistä tuli ehdotus myös moottoriohjausjärjestelmän huollon tarpeesta. 

Yleisesti ajattelen niin, että vikakoodit toistuvat eikä ”poistu” resetoitumalla jos jokin vika oikeasti on.

Tässä pohdin myös sellaista että huonot kontaktit ECM:ssä, kuten ajoittain muuallakin kuullut olleen. Onko tässä sitten keikan paikka Rovaniemelle missä tiettävästi korjaavat noita. Ajatuksia / kokemuksia?
Mä ajan vain,
Mun Volvollain.

Poissa Teme

• De Luxe
  • *
  • www.vrcf.fi
Ratkaistu:Vs: Korkeat CO arvot, ja erilaisia vikakoodeja
« Vastaus #5 : 24.11.2017, 10:06:03 »
Noniin. Just kun sain entteriä painettua, niin huoltoukko tulee kertomaan tuomion.

Puristuspaineita 6-7.

Mutta IMMu, oli lainattu toisesta autosta kun firmankin testipalikka oli rikki.

IMMu näytti 3kg liian vähän, joten se sotki kaiken.... siksi katti antoi raja-arvot ylittäviä hälytyksiä.

600 egee ne kysyy nyt vianetaintöineen asian hoitamiseen.

Ainii - käytti leimalla samalla. Mutta se on ihan eri tarina miksi...
Mä ajan vain,
Mun Volvollain.

Poissa Mustalaatikko

• VRCF Ry jäsen 2025
  • Turbo+
« Vastaus #6 : 03.12.2017, 10:36:26 »
Onko siinä nyt koneremppa tulossa vai mitä?
v70 D5 -03 AT (käyttis), Toyota Hiace D4D 65kw -06, V70 2.5 10v -98, 855 2.5 10v -94 (ex), Renault Clio RN1.2 -95 (ex)

Poissa Procar

• Yhteistyökumppani
  • De Luxe
  • *
« Vastaus #7 : 03.12.2017, 11:43:23 »
Puristukset jos tuollaset niin ei kyllä kunnossa olis kone, epäilen hieman noita tuloksia... no hyvä että tuli imm vaihdolla kuntoon...

Poissa Teme

• De Luxe
  • *
  • www.vrcf.fi
« Vastaus #8 : 03.05.2018, 12:22:00 »
Noniin

IMMun vaihto auttoi huomattavasti.  Aikaisemmin mainitsin huoltoukolle intake air temperature sensor - vikailmoituksista. Meinas, että se liittyy sisäilman lämmittimen toimintaan.

Nyttemmin ko huoltoukko ei ole enää firman palveluksessa, ja eipä se seuraajansa edeltäjästään kovin mairittelevia kertonut. Tuijotti liiaksi tietokoneeseen.

Mutta nyttemmin tuo lämpötilan mittaus (piiri) on antanut merkkiä. Meinasin kurkata mittarin kanssa, että mitäs on tilanne oikeasti. Vai pitääkö oikeasti änkeä ECUn kimppuun. Vissiin samanlainen juttu tässä bensakoneessa, kuin naftakoneessa - mistä luin toisaalta

Lienee se palikka siellä välijäähdyttimen (?) likellä.. Tapansa mukaan hankalassa paikassa.

No kerron kun selviää. Ja vinkkiä saa antaa.
Mä ajan vain,
Mun Volvollain.

Poissa volvotdi

• Yhteistyökumppani
  • Grand Touring
  • *
  • Tampere - Pori
« Vastaus #9 : 03.05.2018, 12:34:31 »
Siis antaako se kummasta imuilman lämpötilatunnistimesta koodia?
Honda CR-V 2.2i-dtec Exe Adv AT Black Edition -14, BMW 520d - 13.

Lisäätehoa.fi

Poissa Teme

• De Luxe
  • *
  • www.vrcf.fi
« Vastaus #10 : 03.05.2018, 17:38:48 »
Mikäli oikein ymmärrän niin siitä nokimmaisesta.
Mä ajan vain,
Mun Volvollain.

Poissa Teme

• De Luxe
  • *
  • www.vrcf.fi
« Vastaus #11 : 09.05.2018, 19:03:47 »
Noniin. Päivitetäämpä tätäkin topikkia vähäsen.

Tuossa merkkiuskollisella koodilukijalla katsoin tuota anturia ja näkymä oli -87 astetta. Niin paljon pakkasella näin vapun jälkeen ei olla, ja kun voisin vielä kuvitella että jotenkin tuota arvon pitäisi muuttuakin kun kaassua polkaisee.

Saksanmaalta tulossa (kunhan kusti polkee) uutta osaa tilalle. Halavemmalla  uutta sieltä kun käytettyä täältä
Mä ajan vain,
Mun Volvollain.

Poissa Teme

• De Luxe
  • *
  • www.vrcf.fi
Vs: Korkeat CO arvot, ja erilaisia vikakoodeja - Ratkaistu
« Vastaus #12 : 16.05.2018, 20:15:43 »
Tuli vaihdettua se sisääntulevan ilman lämpötila-anturi uuteen Bosch merkkiseen. Tuli kyllä Suomeen kolmessa päivässä - ja kulki Suomessa viikon ennen kuin sain sen käsille.

Hieman piti etsiä ko osaa, mutta sieltä se sitten löytyi. T15 avaimella (kulmamallinen räikkä) nitkun nitkun ja ruuvi irti. Ennen uutta osaa paikoilleen laittaessani mittailin vastusmittarilla ja olihan tuossa uudessa ja vanhassa eroa. Uusi paikoilleen ja käyntiin - ei näkyny vikavaloa ei. Pieni kokeilu ja hyvä ettei jäänny kumeista pinnat maantiehen - sen verran kaakit heräsi. *karkuun->  :sundaydriver:

Kiitos mukana olleille. Toivottavasti tämä avittaa jotakuta muutakin.

Ainii, se varaosaliike: autonvaraosat24.fi antoi edullisimman version. Tuo postin hitaus taas  :peetu:
Mä ajan vain,
Mun Volvollain.

Carcom Oy  Elekma