Elekma  Autoracing

D5 Common rail paineensäätöventtiili

• 7 Vastauksia
  • 2672 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Jorma

• Grand Luxe Touring
  • www.vrcf.fi
D5 Common rail paineensäätöventtiili
« : 24.11.2017, 15:40:33 »
Epäilen ko. paineensäädössä ongelmaa, satunnainen "hörähtely" tyhjäkäynnillä. Voiko painetta mitata/seurata jollain OBD lukijalla, muulla kuin Vidalla?

Koneen tehot vähän nypytteli aiemmin syksyllä, mutta siihen auttoi polttoainesuodattimen vaihto. Suodattimen vaihdon jälkeen ei ole tullut enää vikailmoituksia, mutta aivan puhtaasti ei vedä loppuun asti nelosella tai vitos-vaihteella kaasu pohjassa. Minulla on tankin pumppuun pakko-ohjaus eli saan pumpun pyörimään kytkimellä myös ajon aikana. Se auttaa jonkin verran.
« Viimeksi muokattu: 24.11.2017, 16:06:51 kirjoittanut Jorma »

Poissa anssi68

• Hallituksen jäsen
  • Valvoja
  • Turbo+
  • *
  • Volvo V70
Vs: D5 Common rail paineensäätöventtiili
« Vastaus #1 : 24.11.2017, 15:58:22 »
Tuossa pitäisi olla tuo arvojen seurantamahdollisuus:
https://www.elekma.com/icarsoft_i906_volvo_vikakoodinlukija

Sama laite löytyy ebay, yms nettikaupat....
Harrastekäyttis: Volvo V70 2,5T geartronic 2007

Poissa Renki

• De Luxe
  • *
  • www.vrcf.fi
« Vastaus #2 : 25.11.2017, 08:15:27 »
Kyllä se tuo mulla hörähtelee tyhjäkäynnillä vaikka pannussa on tehot tallessa ja kaikin puolin kunnossa, nyt ajellut täysillä tankeilla ja aina puolessa välin tankannut liekö auttanut kun poistunut kelikin on kyllä kylmentynyt ja kuun asentokin voi olla oikea

Poissa Jorma

• Grand Luxe Touring
  • www.vrcf.fi
« Vastaus #3 : 25.11.2017, 09:28:52 »
Kyllä se tuo mulla hörähtelee tyhjäkäynnillä vaikka pannussa on tehot tallessa ja kaikin puolin kunnossa, nyt ajellut täysillä tankeilla ja aina puolessa välin tankannut liekö auttanut kun poistunut kelikin on kyllä kylmentynyt ja kuun asentokin voi olla oikea

Minäkin voin sanoa, että tehot on varmaan tallessa, mutta liekö herkkä korva tai perstuntuma, joka aistii, että 100% kaikki ei ole ok. Tehoja on jonkin verran vakiota enemmän, valkeakosken meetissä vuosia sitten penkitettiin 515Nm. Voihan olla että nilkka suorana 3500-4000rpm polttoaineen kulutus on enemmän kuin systeemiin on aikoinaan suunniteltu. Minulla on työmatkalla yksi hyvä paikka, jossa turboa voi putsailla eikä tarvitse ajaa juurikaan ylinopeutta. Jyrkkä ylämäki joka jatkuu loiventuen satoja metrejä. Mäki on sen verran jyrkkä, että vain todelliset harrastajat viitsisi ajaa sitä ylös polkupyörällä, 90% taluttaisi. Ennen mäkeä kun kiihdyttää nelosella ja keskellä mäkeä vitosta pesään ja kaasu pohjaan niin moottori saa antaa kaikkensa. Pitäisi keksiä jokin edullisempi ratkaisu oloarvojen seurailuun kuin aiemmin neuvottu vikakoodinlukija. Minulla nimittäin on jo BSR vikakoodinlukija (1-sarjaa) enkä viitsisi toiseen investoida.

Poissa anssi68

• Hallituksen jäsen
  • Valvoja
  • Turbo+
  • *
  • Volvo V70
« Vastaus #4 : 25.11.2017, 09:55:09 »
Jaa, sitten taitaa olla vähissä vaihtoehdot tuossa livedatan seuranassa..
Harrastekäyttis: Volvo V70 2,5T geartronic 2007

Paikalla Mustalaatikko

• VRCF Ry jäsen 2025
  • Turbo+
« Vastaus #5 : 26.11.2017, 16:48:16 »
Mulla ei hörähtele tyhjäkäynnillä -03 D5 paitsi jos on dieselsuodattimen vaihtanut just ja ilmaa vielä linjoissa.
v70 D5 -03 AT (käyttis), Toyota Hiace D4D 65kw -06, V70 2.5 10v -98, 855 2.5 10v -94 (ex), Renault Clio RN1.2 -95 (ex)

Poissa Jorma

• Grand Luxe Touring
  • www.vrcf.fi
« Vastaus #6 : 26.11.2017, 19:59:51 »
Jaa, sitten taitaa olla vähissä vaihtoehdot tuossa livedatan seuranassa..

Yep, yksi ei-aivan-laillinen on käväissyt mielessä.

Poissa mheguli

• Grand Luxe
  • **
  • www.vrcf.fi
« Vastaus #7 : 30.11.2017, 09:17:12 »
Halpis-OBD -mokkula ja Torquen täysversio Android-kännykässä näyttävät myös rail-paineen. Torque osaa jopa tallentaa jonkinlaista logia.

Proturbo  Autodiagnoosi