Carcom Oy  Ateho

V40 2.0t -04 savuttaa ja "kermaa" öljytikussa

  • 7 Vastauksia
  • 1331 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Alessandro

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 15
  • www.vrcf.fi
V40 2.0t -04 savuttaa ja "kermaa" öljytikussa
« : 26.11.2017, 13:48:21 »
Elikkäs auto savutellut reilummin tässä jonkin aikaa, savu vaaleaa/harmaata. Jäähdytysnestettä ei ole kyllä mielestäni hävinnyt, mutta öljytikun yläosassa oli äsken jonkun verran vaaleaa "kermaa". On tullut ajettua melko paljon nyt lyhyttä pätkää, voiko johtua siitä, vai onko esim. kannentiivisteessä vika? Vai kenties jossain muussa? Ja autolla ajettu 262tkm.
« Viimeksi muokattu: 26.11.2017, 13:55:04 kirjoittanut Alessandro »
Volvo V40 2.0t aut. -04

Poissa kupari s40

  • VRCF Ry jäsen 2019
  • Grand Luxe Touring
  • *
  • Viestejä: 760
  • Hi Tech, Low Life
Vs: V40 2.0t -04 savuttaa ja "kermaa" öljytikussa
« Vastaus #1 : 26.11.2017, 15:24:05 »
Avainsana lyhyttä pätkäajoa. Aja pitempi lenkki niin alkaa haihtua kosteus.

Kannen tiiviste jos kuplii ja painetta paisarissa, myös pakokaasun hajua voi tuntua korkin avattua. Pitäs nostaa lämpömittariakin lämpimänä enemmän etenkin tk ylös puolivälistä.
Omat autot Volvo S40 2.0T (0,65bar)  -00 ja Saab 9000 CS 2.3T -93 (customsoftalla)
Emännällä Volvo S60 t5 -01
Imatralla apuja saa icarsoft vol2 Volvo/Saab obd-lukijal ja vgate scantool + torque pro

Poissa Alessandro

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 15
  • www.vrcf.fi
Vs: V40 2.0t -04 savuttaa ja "kermaa" öljytikussa
« Vastaus #2 : 27.11.2017, 20:44:32 »
Tuli nyt tsiigattua tuo paisari käydessä; ei kuplinut, eikä haissut pakokaasu. Kermaakaan ei juurikaan ollut mittatikussa. Ilmeisesti siis juurikin tuosta lyhyestä ajosta kondensoitunut sitä vettä.
Volvo V40 2.0t aut. -04

Poissa juhahoo

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 83
  • www.vrcf.fi
Vs: V40 2.0t -04 savuttaa ja "kermaa" öljytikussa
« Vastaus #3 : 30.11.2017, 20:14:45 »
MIkä on mielestänne "lyhyt ajo"?, Mulla kanssa tulee sumua putkesta ja ajelen ehkä 15km pätkiä max. Oiskos siellä kanssa vettä öljyn seassa? Putsasin tuon huohotussysteemin ja siellä oli tätä keltaista kermaa aika paljon.
Vaikuttaako tuo vesi muuten miten päästöarvoihin?
Viikonloppuna vaihtelen öljyn ja kerron miten tuo vaikutti.
--------------------------
Volvolla vuodesta 2001

Poissa Kovalchuck33

  • Grand Touring
  • *
  • Viestejä: 2161
Vs: V40 2.0t -04 savuttaa ja "kermaa" öljytikussa
« Vastaus #4 : 30.11.2017, 20:52:19 »
Eikös ne kosteudet haihdu öljyn seasta kun käy ajamassa välillä pidemmän lenkin reippaalla kaasulla.

Poissa Orlov

  • VRCF Ry jäsen 2018
  • Grand Touring
  • *
  • Viestejä: 1683
  • www.vrcf.fi
Vs: V40 2.0t -04 savuttaa ja "kermaa" öljytikussa
« Vastaus #5 : 30.11.2017, 21:21:59 »
Olettaen, että tiivisteet on kunnossa(öljykorkki/mittatikku), niin ainoa mihin se kondensio poistuu on imusarjaan johdettu huohotus. Kyllä se vesi(öljy)pitää saada kiehumispisteeseen, joka on tietty korkeampi, paineistettuna. Mutta eiköhän se höyrysty jo alemmillakin lämpötiloilla muiden kaasujen seassa ??? Kuinka paljon sitten on alipainetta vapaassa öljytilassa, huohotuksen ansiosta(jos se on kunnossa)?
« Viimeksi muokattu: 30.11.2017, 21:40:32 kirjoittanut Orlov »

Poissa Triplakoo

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 18
  • www.vrcf.fi
Vs: V40 2.0t -04 savuttaa ja "kermaa" öljytikussa
« Vastaus #6 : 25.12.2017, 16:48:47 »
Missä tuo huohotin sijaitsee? onko helppo putsata?

Poissa Kovalchuck33

  • Grand Touring
  • *
  • Viestejä: 2161
Vs: V40 2.0t -04 savuttaa ja "kermaa" öljytikussa
« Vastaus #7 : 25.12.2017, 19:22:18 »
Se on mielestäni imusarjan takana ja löytyy kun seuraa venttiilikopasta lähtevää mustaa muoviletkua, joka lähtee eteenpäin moottoria edestä katsottuna.

Kuvassa 5-koneen huohotin, mutta oletan että 4 sylinterisessä se on samassa paikassa:


 

Carwist  Race.fi