Turbovehkeissä, joissa syystä taikka toisesta käytetään ns. paukkua, on aivan turhaa lähteä kikkailemaan liian löysillä jousilla. Tottakai käytännön mukaan mennään jousien, kuin myös nokkienkin suhteen, että sikäli turha laittaa vääränlaisia osia.
Löysät jouset saavat aikaan mm. istukkarenkaiden keinahtelua, jolloin venttiilit eivät enää pidä kunnolla. Venttiilen päät ovat myös monesti pahoin levinneet, kuten myös lukkourat piloilla venttiileistä. Miinuksena huolloissa hankala purettavuus, kun osat eivät tule pois ed. mainituista syistä johtuen.
Esim. ohjelma saattaa näyttää riittäväksi jousivakioksi vaikkapa 5,4kg/mm. Ja mukaan on laskettu kaikkien osien paino, sekä venttiilin kiihtyvyydet, mutta käytännössä se ei aina välttämättä riitä. Kaikessa on aina vähintään kaksi puolta, joten pelkkä teoriakaan ei aina tue käytäntöä.
Mutta kuinka vakavaa täytyy virittämisen olla, jos ei omista nokan mittaus laitetta? Ja lasketaanko myös moottoridynamometrin, sekä pyöräjarrun puuttuminen samaan kategoriaan. Eli ilman näitäkö ei homma yksinkertaisesti vain toimi..? Onko pitkällä käytännön kokemuksella mitään merkitystä, vaiko laitteet sen lopulta ratkaisevat?
Henk kohtaisesti suosin aina hieman topakampia jousia, mitä olisi suositukset. Ja paljoltihan osien kestävyys on myös kiinni käyttötarkoituksesta, kuin myös käyttäjästä.