Ei vaan onhan tuota laitettu isolla rahalla eikä kaikki tuohon edes alkaisi..
Myydään uutta vastaavassa kunnosa oleva volvo hyvään kotiin

Jepjep...Tähän kulkineeseen on nyt uponnut lyhyen omistuskauteni aikana reippaasti yli 2 500€, pelkkiin huoltoihin/korjauksiin/renkaisiin siis. On se niin ihanaa omistaa tälläisiä Volvoja.

Noh, minkäs sille mahtaa, että vanhemmat ovat istuttaneet meikäläistä lapsuuteni näissä P2-alustaisissa vehkeissä, niin sydän sykkii näille.

Mutta tosiaan, lottoarpa pyöränlaakerien suhteen ei tuottanut voittoa. Hukkaan meni siis rahat pyöränlaakereiden osalta. Tutina jatkuu edelleen ratissa. Ja jotta veekäyräni nousisi mahdollisimman korkealle, niin Euromaster teki aavistuksen pieleen nelipyöräsuuntauksen, ratti sojottaa marginaalisesti nyt oikealle...Pitää maanantaina käydä pyytämässä asiaan korjausta.
En tiedä mitä tekisin tuolle nyt, kun ratti tutisuttaa multa mielenterveyden pilalle.
Vaihdettuja osia nyt siis:
- Taakse satulat, käsijarrunkengät, jarrulevyt ja -palat
- Eteen jarrulevyt ja -palat
- Alatukivarret
- Koiranluut
- Iskareiden yläpäät
- Etupyörien laakerit
Renkaat on käyty moneen kertaan läpi ja tasapainotettu ja niistä ei rengasliike löytänyt mitään vikaa. Uudet kumitkin asennettu, eikä vaikuttanut tutinaan. Jarrut eivät laahaa, eikä levyt ole kieroja.
Olen edelleen sitä mieltä, että kuskin puolelta kuuluu edestä tutinanopeuksissa jotakin ulinaa.
Onko ainoa mahdollinen vikapaikka enää vetoakseli? Miten sen pitäisi oireilla? Jostain luin, että saattaisi klonksua renkaat ääriasennossa samalla kun painaa kaasua, mutta mitään tälläistä ei ole, vain ja ainoastaan ratin tärinä sekä pieni ulina/vollotus kuljettajan nurkasta.
Kaikki viisaat ja vähemmän viisaat lauseet ovat tervetulluja nyt...Loppukevennys: En tiedä olisiko pitänyt itkeä vai nauraa, kun Euromasterin työntekijä sanoi "Onko tää kolariauto, kun on laitettu niin paljon uutta osaa?"
