Mulla ton paikallaan rattia pyöritellessä klonks -äänen teki raidetangon väljä sisäpää jos ne on vielä tsekkaamatta. Rengasfirmat jotka säätää kulmia ainakin tykkää bongata noita. Mä vähän pelkään että hammastangon vaihdossa 1500 ei riittäisi sinisellä mutta kysymällä selviää.
Täällä on korjaustopicissa jonkin verran selvitetty kumman valmistajan tanko autossa on, etsitty ulkomailta sopivaa varaosaa ja faq:ssa taitaa olla tommoinenkin https://www.vrcf.fi/foorumi/index.php?topic=84508.msg1061224234#new.
Tossa on myös kiristysohje väljälle tangolle, Volvon tangon voi kai kiristää kerran https://www.vrcf.fi/foorumi/index.php?topic=26933.0.
Sisemmät raidetangot on suljettu vaihtoehdoista, hammstanko se väljä osa on ihan faktasti.

Tuosta hammastangon kiristyksestä olen lukenut, mutta samalla taisin jostain lukaista, että se kiristys voi vaikuttaa ohjauksen palautumiseen...? En näistä mitään ymmärrä, mutta ei jotenkin kuulosta kovin pitkäaikaiselta korjaukselta, itselle tätä kuitenkin korjataan ja mielellään ne korjaukset olisivat sitten kunnollisia, eikä "budjetti edellä" tehtyjä.

Lähetin äsken Biliaan ja Debiliin hintatiedustelua tuon hammastangon osalta, saa nähdä mitä vastaavat.
Mitäs, mitäs ny o tapahtunut ?
Ainakin itse tykkäsin nuilla 60-sarjan kumeila 60:sen alla kun täytti kaaren just hyvin..
Jokos se on 60:nen on paalattu ?
Heh, eivät sentään ole sun vanhat vanteet, vaikka samanlaiset ovatkin.

Tuli ostettua samanlaiset, kun halvalla omasta mielestäni sain tuon vannesarjan. 295€ koko sarja täysin uusia vanteita posteineen, eikö ole ihan kohtuullinen hinta?

Nuo rinkulat sopivat tosiaan siihen teikäläisen ex-S60:seen todella hyvin, sen takia itsekkin rupesin katsomaan noita omaan kulkimeeni...

Ajelin tuolla S60:llä Turusta Espooseen ja ihastuin jollain tapaa noihin 60-sarjan kumeihin, niin oli pakko laittaa omaankin sitten noi.
S60 ei ole paalattu, vaan hyvässä ja kovassa ajossa päivittäin Tuusula-Espoo välillä.

Se kaipailee tosin vähän huoltoa, laitan tästä sulle YV:tä lähiaikoina, jos haluat vielä tuota huoltaa...

Kaverikuva tähän loppuun.