Jaahas, tätä autoa on alkanut taas kaikessa hiljaisuudessaan vaivata mystinen tärinä....

Parhaiten tulee esiin seuraavissa tilanteissa:
- Noin 80km/h nopeudessa juuri kun turbiininlukko on kytkeytynyt ja "vedättää"/kiihdyttää niin että turbiininlukko pysyy kytkettynä.
- 120km/h ja suuremmissa nopeuksissa kun kiihdyttää voimakkaasti/kaasu pohjassa.
- Kun ajaa tasaisesti 160km/h tai kovempaa.
Yhteinen tekijä lienee suuri teho/vääntö, 4./5. vaihde ja kytkeytyneenä oleva turbiininlukko. Tärinä alkaa tosiaan vasta kun turbiininlukko kytkeytyy. Mainittavaa tärinää ei esiinny tasaista nopeutta ajessa esim. 100-120km/h nopeudella, vaan tärinä vaatii omien havaintojeni mukaan kasvaneen väännön/tehon. Pahimmillaan tärinä on sitä luokkaa, että jopa vieressä istuva parempi puolisko huomaa kysyä, että "miks toi ratti tärisee?"

Voimakkaiten tärinä välittyy tosiaan rattiin, mutta tuntee selvästi myös pehvassa ja pahimmillaan huomaa että jopa sivupeili tärisee.

Pitääkö tässä nyt oikeasti alkaa pelkäämään vaihteiston puolesta? Vaihteiston toiminta on muuten kaikinpuolin kunnossa ja öljyt juuri sitä mitä pitääkin.

Vaihteiston alatuki lienee parhaat päivänsä nähnyt, mutta voiko muka joku tukikumi aiheutttaa kuvantunlaisia oireita? Varsinkin kun oireet tulevat vain kun turbiininlukko on päällä...