Proturbo  Autodiagnoosi

T6 kaasuläppäkotelo

  • 8 Vastauksia
  • 4545 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa volvo T6

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 188
  • www.vrcf.fi
T6 kaasuläppäkotelo
« : 08.09.2011, 18:55:04 »
Nyt ois vuorossa sitten kaasuläppäkotelon vaihto. Hämeenautosta kysyin kaasuläppäkotelon vaihtoa ja ohjelmointia, niin pelkkä työ on 200e  ??? , ahdas paikkahan se on irrottaa mutta meneekö siihen noin tunti ja toinen takaisin asennukseen?, pitääkö niitten irrottaa jäähdytin tai jotain muuta edestä kun noin kauan kestää?. Autona T6 S80 vm1999, Oisko kokemuksia?-- KIITÄN!.
« Viimeksi muokattu: 08.09.2011, 19:15:06 kirjoittanut volvo T6 »

Poissa cmalino

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 89
  • ٩(͡๏̯͡๏)۶
Vs: T6 kaasuläppäkotelo
« Vastaus #1 : 09.09.2011, 08:57:32 »
Itse olen omastani muutaman kerran ETM:n irroittanut ja kiinnittänyt ja ei siitä tarvitse poistaa kun ilmanputsarikotelo ja vähän putkia pois edestä. Ahdastahan siellä on ja ETM:n tiivisteen kanssa saa olla varovainen ettei mene huonosti. Myös ETM:n liittimen avaaminen voi olla kettumaista ahtaassa välissä siellä pohjalla. Tuohon mekaaniseen suoritukseen tuntuisi pari tuntia ehkä vähän yläkanttiin arvioidulta, mutta tuo ETM pitää kuitenkin vielä lopuksi ohjelmoida ja ottaahan sekin oman aikansa. Kannattaa muistaa että erikseen teetettynä tuo pelkkä ohjelmointi maksaa jo melkein puolet tuosta työn hinnasta.

Edit: Niin, tuossahan taisitkin mainita että hintaan kuului pelkkä työ. Ohjelmointiko tulee tuohon vielä päälle?
« Viimeksi muokattu: 09.09.2011, 08:59:43 kirjoittanut cmalino »
Nykyinen sotaratsu C30 D2 R-Design -12
Entiset Volvot: V70 2.5T -97 / S80 T6 -99 / S80 2.4 -00 / S40 2.0T -03

Poissa john_anthony

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 158
  • Volvo S80 T6 -01
Vs: T6 kaasuläppäkotelo
« Vastaus #2 : 09.09.2011, 16:11:57 »
Eikös nuita kaasuläppä boxeja saanut Sercapilta valmiiksi ohjelmoituna, vai muistanko ihan väärin? :o

Poissa volvo T6

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 188
  • www.vrcf.fi
Vs: T6 kaasuläppäkotelo
« Vastaus #3 : 09.09.2011, 16:40:32 »
Kyllä, Ohjelmat oli noin 75e ja pelkkä työ 200e, muistaakseni, tai, ehkä, kait, olikohan poisto 30e ja uusiohjelma 45e vai miten se meni  :-[. Boxi on ollu kotona odottamassa vaihtoo jo monta kuukautta ;), varmuuden vuoksi ostin boxin Englannista noin 200e, kun samalla tilasin lamdan. Kerrankin järkevä kauppa ;D, nyt hinta yli 400e mitä nyt muistan jostain lukeneeni.

Poissa cmalino

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 89
  • ٩(͡๏̯͡๏)۶
Vs: T6 kaasuläppäkotelo
« Vastaus #4 : 09.09.2011, 22:11:53 »
...nyt hinta yli 400e mitä nyt muistan jostain lukeneeni.

Aika tasan 500 euroa oli heinäkuussa rahteineen ja siitä saa 100 puntaa takaisin kun palauttaa wanhan ETM:n.
Nykyinen sotaratsu C30 D2 R-Design -12
Entiset Volvot: V70 2.5T -97 / S80 T6 -99 / S80 2.4 -00 / S40 2.0T -03

Poissa john_anthony

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 158
  • Volvo S80 T6 -01
Vs: T6 kaasuläppäkotelo
« Vastaus #5 : 09.09.2011, 23:01:54 »
Onkos nuo briteistä tilattavat boksit jo kosketusvapailla asennontunnistimilla varustettuja, vai onko vielä samaa roskaa kun nämä aikasemmatkin?

Poissa volvo T6

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 188
  • www.vrcf.fi
Vs: T6 kaasuläppäkotelo
« Vastaus #6 : 10.09.2011, 10:39:27 »
Mun on tuo Magneti Marelli (keltainen tarra),pitäishän tolla taas 200000km päästä.

Poissa cmalino

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 89
  • ٩(͡๏̯͡๏)۶
Vs: T6 kaasuläppäkotelo
« Vastaus #7 : 11.09.2011, 13:00:12 »
Onkos nuo briteistä tilattavat boksit jo kosketusvapailla asennontunnistimilla varustettuja, vai onko vielä samaa roskaa kun nämä aikasemmatkin?

Oletan että samaa roskaa ne edelleen on, ellei  Magneti Marelli ole sitten muuttanut kotelon designiä  ::)  Ulkoisesti se on ainakin ihan samanlainen kun wanha...  Mulle jäi itselleni sellainen mielikuva että ainakin niissä Autotronix:in "kosketusvapaissa" ETM:issä olisi ollut paljon muita ongelmia. En sitten tiedä millaisia noi jenkkifoorumeilla mainostetut XeMODeX:in ETM:t on.
Nykyinen sotaratsu C30 D2 R-Design -12
Entiset Volvot: V70 2.5T -97 / S80 T6 -99 / S80 2.4 -00 / S40 2.0T -03

Poissa volvo T6

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 188
  • www.vrcf.fi
Vs: T6 kaasuläppäkotelo
« Vastaus #8 : 15.09.2011, 17:25:27 »
Laitetaas tänne oireet jos se joitain auttais, eli autosta hävis tehot pintakaasulla ajaessa hetkeksi (noin 3s röpelti) ja palasi taas normaaliksi, myös jossain 120km/h kiihyttäessä tuntui kiihtyvyys loppuvan (mietti mennäänkö vai ei,röpelti) ja sit taas kiihytys jatkui normaalisti. Joskus tyhjäkäynti oli 700 (normaali)  joskus 850. Kaasuläppä vaihettiin ja autoon tuli 3 uutta ohjelmaa, nyt toimii todella hyvin eikä hyöki yhtään niin kuin ennen joskus kun paikaltaan lähti ja hipas kaasupolinta. Vikakoodi oli kaasuläpästä.
« Viimeksi muokattu: 15.09.2011, 19:22:00 kirjoittanut volvo T6 »

 

RallyBaron  Samppasport