Juhuu

Aikaa taas vierähtäny hyvä tovi ja hitaasti mutta varmasti ysiin tulee muutoksia. Osia haalittu mm. 531 kansi ja vx3 nokka, 3" immu ja isompi fööniki tuli bongattua foorumilta.
Enää suuttimet ja välijäähy niin olisi paketti kasassa. Sitten pitäisi jostain keksiä aikaa että toinen käyttäauto voisi olla poissa pelistä jonku aikaa kun alkaa näitä roplailee kasaan. Emäntäkään ei kovin innoissaan ollut kolmannen auton ostosta..

Autookin tullut asennettua vähä uutta hilpettä mm. kova vauhtipyörä, SRE -763 ja 6 lapanen jousitettu sintteri. Peräänki tuli näppästyä G80 jota vähän modasin näin ens alkuun, ajaa ehkä asiansa siihen asti kunnes kunnon lukko saadaan ostettua. Uudet talvivanteetkin tuli satsattua oikeen, valkoseks maalatut "taxi" vanteet.
Taloon saapui uusi tulokas myös. Sai 240 väistyä tieltä ja vihdoin vähän modernimpaa kalustoa tilalle vaihteeksi. Tällä sitten kehtaa lähteä vähä pitempää matkaa ajamaan myös eikä tarvitse lainata enää tuttavilta autoja.

Elikkäs V70 2.5T Summum bensiini 2008 vuosimallia ja ajettu 212tkm tällä hetkellä. Auto tuotu ruotsista muutama vuosi sitten ja olen suomessa toinen omistaja. Huoltokirja mukavasti täynnä bilian leimoja ja muutenkin asiallisesti pidetty yksilö. Pieni vekki takapuskurin "lipassa" ja vähä naarmuinen tuulilasi. Tasan kympin tuosta sai köyhtyä. Vähä nihkeesti vaihtoehtoja kun piti olla bensa eikä karvalakit innostanu. Mutta mikä tärkeintä ei tullut ostokrapulaa ja hymyssä suin sai ajaa kotia.
Hetiku rahasto sallii niin vpartsilta lähtee tilaukseen kaikenäköstä lirpaketta ja lediä

Paikalliselle venäläisellekkin pitäisi viedä tummenukseen takalsit. Luonnollisesti kun auton sai alkoi perusteellinen pesu ja jynssäys hallilla. Nahkasisustan vedin Furniture clinicin setillä, puhdistus, hoito sekä suojaus. Muovit ja kojelaudan Gyeonin sisätilan suoja-aineella. Todella hyvää tavaraa itse olen tykästynyt jättää pitkäkestoisen pinnan ja ei ime lähellekkään niin paljoan pölyä pinnat.
Ulkoa perus kinnastelut ja savetukset sekä vähä raudanpoistoa vanteista. Jonka jälkee koneella valkosta Poorboys pintaan ja perään vielä valkonen fusso. Maalipinta yllättävän hyvässä kunnossa eikä kiven iskuja muutamaa lukuunottamatta keulassa.
Perus huoltoaki tullut tehtyä kun auton saanu. Filtterit ja öljyt vaihdettu ja öljyksi valikoitui Castrollin 5w30 mitä oli huoltokirjan mukaa käytetty aikasemminkin. Itse en niiin välitä noista longlife öljyistä kumminkin tulee vaihdettua kerran vuodessa joka tapauksessa. Laatikkoon öljyt vielä jossain vaiheessa vaihdan ja tulpat katsastaa läpi että miltä näyttää.