Jos keräis tähän kaikki Volvot yhen otsikon alle ainakin näytille.
Volvo 240 DL STW -86
Tän hetkinen käyttökulkine, ollut omistuksessa 10.1.2008 alkaen ja olen kolmas omistaja. Tekniikka B200K+M45, vähän sohlolla Solexilla. Mitään ihmeempiä ei ole tehty, etupäästä jousia laikattu kierroksen verran ja nyt hiljan isketty eteen lasikuituinen Bross-kopio. Eteenpäin näkemisestä huolehtii xenonit niin omissa ajovaloissa kuin lisäpitkissäkin. Tottakai se ekana talvena piti ojaankin lipsauttaa pariinkin kertaan mutta ensimmäinen niistä oli kohtalokkain kun ojan pohjalla vaani kivi. Uusiksi meni oikea ajovalo, vilkku, lokasuoja, puskuri ja spoileri. Jos olisi viimisen päälle halunnut niin olisi vaihtanu valojen allakin olevan pellin, mutta se nyt peittyy suurimmaks osaks listan alle.

Ostohetken ulkonäössä, vedettävänä roikkuu kaverin 142

Sinne pamahti ja lisävalot vaihtuneet pyöreisiin

Seuraavana päivänä uudet osat paikalleen heiteltyinä

Edelliskesän menoa

Suurinpiirtein tämä hetki, kirkkaat vilkut nykyään keulilla
Volvo Amazon -67
Ostin 9.6.2009 ja toimi käyttöautona sen kesän ja seuraavan talven. Tekniikkana B20+M40. Ostettaessa ei käynyt kunnolla ja jarrutehostin vuosi jarrunesteet imusarjaan. Uudet sytkäosat ja kaasaria isolla kädellä laihemmalle auttoi käyntiin. Tehostimen ohitin kokonaan. Nyt kevään tullessa rupes kone olemaan niin loppu että laitoin teloille odottamaan kunnostusta. Ei ole paljoa ehtiny tehdä kun intti on vienyt viikot ja vkoloppuisin ei vaan ole jaksanut. Toinen kone siihen on olemassa, se tarvis vaan niputtaa loppuun ja nostaa keulille, vanha kone jo onkin nostettu pois. Kardaaniin uusin ristikot kun takimmainen oli aivan loppu. Bensalinja tarvis vetää uusiks ja kuskin jalkotilaan pistää vähän uutta peltiä. Koneeseen olinkin jo peltisarjan ehtiny ruuvata ja hyllyllä odottais myös joku solexin kakskurkkuinen misabin imusarjalla. Sisusta on yllättävän hyväkuntoinen musta vinyyli.

Ostopäivänä

Talvi-look
Volvo PV Favorit -64
Tämä onkin ollut sit ties kuinka kauan, jo jostain loppuvuodesta 2006. Tekniikkana B18+M30. Isäukkoni hommas ensin tän kaveriltaan, mutta ostin itselleni. (Tai piti ostaa, mutta päättivät sitten tehdä siitä syntymäpäivälahjan mulle) Ei ollut ajokuntoinen tullessaan ja muutenki hyvin kärsineen näköinen, mutta kaikki suurimmat hitsaukset tehtyinä. Kone tarvi paremman kaasarin vanhan sohlon tilalle ja virranjakaja puuttui kokonaan. Ne laittamalla se heräsi henkiin ja kun kävi vielä jarrut läpi ja mm. hoonasi kaikki sylinterit, sai siihen jonkinlaiset jarrut joilla vielä pysähtyikin. Autoon kasattiin siitä puretut osat kiinni ja putsattiin ja pensselimaalattiin ruostekohtia. Rupesin kuitenkin käymään koria läpi ja purin auton uudestaan, nyt siihen on tulossa mattamusta pintaan. On kyllä tuo ratkaisu kaduttanut jälkikäteen, olisi pitänyt vaan jättää valkoiseen rottalookkiin. Joka nurkassa on uudet jarrusylinterit ja pääsylinterissä korjaussarja, joten jarrutkin ovat nykyään kunnolla kondiksessa. Sisustan on joku tehnyt jossain vaiheessa uusiksi punaisella vinyylillä ja se saa sellaisena pysyä. Ainut vika sisustassa on etupenkit jotka ovat räjähtäneet alkuperäisellä punaisella kankaalla kun taas takapenkki on uudestaan verhoiltu ja uudenveroinen.Auto on ollut liikenteessä -86 vuoteen asti jolloin poistunut rekisteristä vuosipoistona alkuperäiseltä omistajalta. Omistajia rekisterissä siis vain yksi, mutta ties kuinka monta todellisuudessa.

Lähtötilanne

Suurinpiirtein nipussa

Nykyhetki