Futurez  Kulkukoira

850 (1995) automaatti ei vaihda kylmänä isommalle

  • 4 Vastauksia
  • 2278 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa vkona

  • VRCF Ry jäsen 2025
  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 271
  • www.vrcf.fi
Volvo 850 vuodelta 1995 automaattivaihteisto ei vaihda kylmänä (-8 asetetta) isommalle vaihteelle.
Pakki toimii normaalisti. Lämmettyään alkaa toimimaan normaalisti.

Vaihteiston mittatikun avustuksella havainnot, että öljyt ovat terveen punaiset, määrä on ok, eivätkä haise palaneelle.

Onko kellään vastaavanlaisia kokemuksia? Ja tietoa mistä tuo voisi johtua, ja millä korjautuisi (vaihteiston asentotunnistin ongelma?).

Poissa Maxxxed

  • Valvoja
  • Turbo+
  • *
  • Viestejä: 6196
  • Tjuurboooo
    • Teemu Lehtisaari Photography
Vs: 850 (1995) automaatti ei vaihda kylmänä isommalle
« Vastaus #1 : 19.01.2018, 12:29:10 »
Vilkuttaako koskaan "pakkovaihteen" nuolta?

Voisin kallistua silti vaihteistoöljyihin.. Mahdollista kondenssivettä kertynyt.

Omassa vanhassa ja edeltävässä v70:sessä oli tikussa vielä ihan punaista mutta oli jo ruskeaa muuten.

Melkeenpä kun tikussa on rusehtavaa niin laatikossa se on jo mustaa.
Volvo S40 T4 1997 (Kilpuri)
Bmw G31 530e LCi M-Sport 2021 (Käyttis)

Poissa vkona

  • VRCF Ry jäsen 2025
  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 271
  • www.vrcf.fi
Vs: 850 (1995) automaatti ei vaihda kylmänä isommalle
« Vastaus #2 : 19.01.2018, 12:53:33 »
Ei vilkuta mitään nuolta.
Onko tuo 'pakkovaihteen nuoli' se keltainen, mikä palaa kun esim. laittaa kepin D sijasta 3-vaihteelle.
Ja huoltomerkintöjen mukaan vaihteistoöljy oli vasta vaihdettu (auton ostin elokuussa).

Poissa vkona

  • VRCF Ry jäsen 2025
  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 271
  • www.vrcf.fi
Vs: 850 (1995) automaatti ei vaihda kylmänä isommalle
« Vastaus #3 : 04.02.2018, 10:37:02 »
Tämä minun 'automaatti ei vaihda isommalle' ongelma johtui ilmeisestikin siitä, että turbolta tulevat ohuet alipaineletkut olivat aikalailla entiset.
Kaikki olivat pehmenneitä ja kahdessa oli myös 1-2 senttiä pitkä halkeama.
Ehkä ongelmana olikin se, että moottori ei ottanut kierroksia johten pakkasesta ja letkujen kunnosta, eikä siis siksi vahtaut isommalle vaihteelle - tämä on siis vain arvailua. Lisäksi ajoin vain taajamassa, joten kovin runsasta kaasupolkimen käyttöä en kokeillut.

Nyt kun vaihdoin nuo 4 kappaletta letkuja, niin näillä (-15 astetta) pakkasilla auto ja laatikko toimivat ongelmitta.
Lisäksi turbolta välijäähdyttimelle menevässä letkussa oli myös halkeama - sekin on nyt vaihdettu ehjään.

Poissa Jamiska

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 27
  • www.vrcf.fi
Vs: 850 (1995) automaatti ei vaihda kylmänä isommalle
« Vastaus #4 : 19.04.2018, 02:31:37 »
Tämä minun 'automaatti ei vaihda isommalle' ongelma johtui ilmeisestikin siitä, että turbolta tulevat ohuet alipaineletkut olivat aikalailla entiset.
Kaikki olivat pehmenneitä ja kahdessa oli myös 1-2 senttiä pitkä halkeama.
Ehkä ongelmana olikin se, että moottori ei ottanut kierroksia johten pakkasesta ja letkujen kunnosta, eikä siis siksi vahtaut isommalle vaihteelle - tämä on siis vain arvailua. Lisäksi ajoin vain taajamassa, joten kovin runsasta kaasupolkimen käyttöä en kokeillut.

Nyt kun vaihdoin nuo 4 kappaletta letkuja, niin näillä (-15 astetta) pakkasilla auto ja laatikko toimivat ongelmitta.
Lisäksi turbolta välijäähdyttimelle menevässä letkussa oli myös halkeama - sekin on nyt vaihdettu ehjään.

Noin niitä ongelmia ratkotaan,asiaa 8)

 

Elekma  Autoracing