Litra per 22tkm ei ole kyllä mitään. Varmasti ärsyttävä homma mutta hyvin pientä on tollanen kulutus. Puoli desiä jo höyrystyykin 1tkm aikana 
Joo eihän tuo paljoa ole. Lähinnä onko se normaalia uudessa autossa. Jos on niin sitten pitää tulla litran purkki öljyä määräaikaishuollon mukana. Mutta katsotaan nyt kun pian pääsen ensimmäiseen huoltoon ja sitten "toiselle" huoltovälille.
Jos tuo aiemmin keskusteltu 1l/1000km on myös normaalia jollain merkillä niin sitten pitää tulla 30tkm huoltovälillä 28litraa öljyä huollossa mukana ja sitä lisätään sitten joka tankilla

Asiaakin niin olin viime viikolla Joensuussa reissussa ja moottorin vikavalo syttyi taas. Maanantaina vein Turun Keskusautohallille ja tänään sain pois. Vika jälleen AdBlue-järjestelmässä. Sinne muodostuu jotain ureakiteitä, jotka tukkii järjestelmää. Talviajan ongelma ja kuulemma tehtaalta ei ole tullut mitään ratkaisua ongelmaan, joten eivät voi tehdä muuta kuin puhdistaa. Onko tätä muissakin autoissa? V90? Missä autoissa tätä koko AdBlueta on käytössä? Ja tosiaan edellisen kerran järjestelmää putsattiin 8tkm sitten.
Hieman huono maku taas jäi kun AdBlue-tankki oli autoa viedessä puolillaan ja nyt noudettaessa jäljellä 1/4. Ja kaks päivää meni ja sijaisautoksi tuli V40 D2. Vanhan S40:n kanssa sain tuolta aina niin loistavaa palvelua

Halvassa Essential-huollossa oli välillä korjattu vaikka mitä ilmaiseksi

Niin ja toistakin asiaa; nyt on parin viikon ajan näytössä vilahdellut teksti tyyliin "Ohjaustehostin vajaa teho". En ole kyllä sellaista oikeasti huomannut. Se siis vain vilahtaa noin sekunnin ajan mittaristossa, mutta valikkoon jää kyllä pysyvämpi merkintä kunnes auton käynnistää uudelleen. Saa nähdä alkaako tuo tehdä oikeasti kiusaa.