RallyBaron  Samppasport

v70 classic 2.4 20v aut. -00 ja vikakoodit!

  • 9 Vastauksia
  • 4078 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Juice

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 134
  • www.vrcf.fi
v70 classic 2.4 20v aut. -00 ja vikakoodit!
« : 10.09.2011, 11:17:45 »
Tervehdys kaikille uudelta jäseneltä, tasapuolisesti!

Potilaana otsikon mukainen punainen paholainen jota riivaa vikakoodit: P0573 + satunnaisesti ilmestyvä P1620

P0573 eli cruise control / Brake switch "A" circuit high. Sytyttää ETS -valon joka nollautuu käynnistämällä auton uudelleen, ei vaikuta ajoon muulla kuin vakkarin tippumisella pois käytöstä.
Kokeiltu korjata vaihtamalla jarrupolkimen katkaisin (uusi orkkis palikka) ja viimeisin katkennut johto vilkkuviiksestä vakkarin johtonipusta (resume -ohjaus johto). Oletin jo että nyt selvisi mutta ei, sama homma jatkuu.

P1620: Engine Cooling Fan (FC) Low-Speed Signal. Mistä lähden tuohon etsimään vikaa? Viisaita ehdotuksia kaivataan! :)
Tuollakaan ei vaikutusta ajoon, nollaus onnistuu vain obd -lukialla!     
Volvo V70 Classic  2.4 20V aut. -00
Ford Focus 1.6 aut. -00

Poissa JanMac

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 867
  • www.vrcf.fi
Vs: v70 classic 2.4 20v aut. -00 ja vikakoodit!
« Vastaus #1 : 15.09.2011, 21:56:56 »
Tervehdys kaikille uudelta jäseneltä, tasapuolisesti!

Potilaana otsikon mukainen punainen paholainen jota riivaa vikakoodit: P0573 + satunnaisesti ilmestyvä P1620

P0573 eli cruise control / Brake switch "A" circuit high. Sytyttää ETS -valon joka nollautuu käynnistämällä auton uudelleen, ei vaikuta ajoon muulla kuin vakkarin tippumisella pois käytöstä.
Kokeiltu korjata vaihtamalla jarrupolkimen katkaisin (uusi orkkis palikka) ja viimeisin katkennut johto vilkkuviiksestä vakkarin johtonipusta (resume -ohjaus johto). Oletin jo että nyt selvisi mutta ei, sama homma jatkuu.

P1620: Engine Cooling Fan (FC) Low-Speed Signal. Mistä lähden tuohon etsimään vikaa? Viisaita ehdotuksia kaivataan! :)
Tuollakaan ei vaikutusta ajoon, nollaus onnistuu vain obd -lukialla!   

Ekasta viasta. Hakuammuntaa mutta, onko viiksen sisuksissa niitä kuparisia kytkentäliuskoja jotka ovat 850 mallissa ? Minulla vika oli niissä.
Tuohon jälkimmäiseen P1620, olisiko laakerin käyttötunnit tulleet täyteen? Jurraa ja hidastaa. Kokeile sormin pyörittämällä, pitäisi pyöriä tosi keveästi.
S80 Executive D5 AWD

Poissa Juice

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 134
  • www.vrcf.fi
Vs: v70 classic 2.4 20v aut. -00 ja vikakoodit!
« Vastaus #2 : 16.09.2011, 20:34:23 »
Just tulin katsomaan ja päivittämään viestiä mutta olihan tähän joku vastannut, great!

Eli tutkin juuri tuota P1620 vikaa kun löysin netin syövereitä juttua kasipätkästä jossa oli sama vika, siinä vika oli nirhautuneet releen signaali piuhat. Omassa autossa johdot oli ehjät tai ainakin näyttivät kun tarkasti tutkin. Kokeilin myös hyppyjohdolla maadoittaa releen signaalin nastat ja flekti kyllä pyöri omasta mielestä ihan nätisti molemmilla nopeuksilla. Tuota laakeri vika voisi kyllä olla ihan päteväkin syy, pitää käydä pyörittelemässä! Saako laakereita vaihdettua vai uus flekti??
No itse asiassa ei se kauhean kevyesti kyllä pyöri, ehkä pari lavan verran pyörähtää mitä nyt sormella saa raosta liikutettua ja jotain pientä rapsahtelua kuuluu.
Tämä vika on myös jännä siitä että se ei ilmene kuin aina silloin tällöin, monta päivää voi toimia moitteetta ennen kuin valo taas syttyy.

Tuo P1620. Jos tuo kasipätkän viiksi on sellainen suora ja hieman kulmikas mitä äkkiä googletin niin samanlainen on kyllä tässä, viiksen päästä säädetään nopeutta + ja - ja lisänä vipukatkaisin RESUME - ON - OFF.  Tälläinen: http://www.nettivaraosa.com/auton-varaosat/1169426
Saako sen viiksen pään purettua eli lähteekö se takakansi kampeamalla auki??
Volvo V70 Classic  2.4 20V aut. -00
Ford Focus 1.6 aut. -00

Poissa JanMac

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 867
  • www.vrcf.fi
Vs: v70 classic 2.4 20v aut. -00 ja vikakoodit!
« Vastaus #3 : 18.09.2011, 20:22:06 »
Jep, takakantta vaan keikuttamaan auki. Aika tiukassa on koska sisällä monta muovipiikkiä pitämässä paikallaan. Itse en saanut sisuksia mahtumaan ulos
ilman +/- napin irroittamista.
Varo siinä kohtaa koska napin korvakeet ovat ohutta muovia, huomioi myös paikalleenlaitettaessa että sillä on väliä kuinka päin se nappi tulee !
S80 Executive D5 AWD

Poissa Juice

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 134
  • www.vrcf.fi
Vs: v70 classic 2.4 20v aut. -00 ja vikakoodit!
« Vastaus #4 : 19.09.2011, 19:04:51 »
Tuli sitten tuokin purettua eli onnistui suht helposti ja kaikki pysyi ehjänä, joka on toisaalta ihme! :D
Pari piuhaa kolvasin ja tarkistin loput, joudun viiksen kylläkin toisen kerran purkamaan kun yksi liuska tais vähän kolvatessa saada lämpöä sen verran kun ei suostu vakkari menemään päälle.
Toivon mukaan vika olis nyt siinä eli ratkaisu tuohon P0573 vikakoodiin.

Niin joo, tietääkö kukaan saako niitä (jäähdyttimen) flektin laakereita vaihdettua??
Käytetyt flektit kun tuntuu olevan kovissa hinnoissa niin harrastus pohjalta vaihtaisin mieluusti pelkät laakerit!
Volvo V70 Classic  2.4 20V aut. -00
Ford Focus 1.6 aut. -00

Poissa JanMac

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 867
  • www.vrcf.fi
Vs: v70 classic 2.4 20v aut. -00 ja vikakoodit!
« Vastaus #5 : 19.09.2011, 19:42:24 »
Käytetty flekti 40e ? Laakerit laakeriliikkestä jos paketin suikin vaan saa rälläköityä auki, 10e. Itse vaihdoin koko paketin kun sopivan luovuttajan löysin.
S80 Executive D5 AWD

Poissa Juice

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 134
  • www.vrcf.fi
Vs: v70 classic 2.4 20v aut. -00 ja vikakoodit!
« Vastaus #6 : 19.09.2011, 20:07:26 »
Mistä noin halvalla saa flekti! Halvin varaosahaussa 60.
No joo, onhan se toki helpompi vaihtaa koko klimppi mutta eikö moottoria tosiaan saa purettua ::)
Volvo V70 Classic  2.4 20V aut. -00
Ford Focus 1.6 aut. -00

Poissa Juice

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 134
  • www.vrcf.fi
Vs: v70 classic 2.4 20v aut. -00 ja vikakoodit!
« Vastaus #7 : 22.09.2011, 19:54:07 »
Päivitetään...

Pitkästä aikaan moottorivalo syttyi. Kokeilin tällä kertaa laittaa obd -lukijan perusasetuksiin ennen koodin lukua. Koodi olikin nyt  P1115 eli Engine Coolant Temperature (ECT) Sensor Circuit Intermittent High Voltage/IAT - B Circuit High Input eli olisikohan vika sittenkin lämpötila anturissa??
Minkä hintainen tuo anturi on ja saako vain alkuperäisenä tahi voiko tuota mitatta jotenkin paikoillaan??

Cruisen ongelmat jatkuu. Viiksi vaihdettu toiseen ehjään ja eipä ollut apua. Kai sitä voisi kaasuläpppäkotelon putsata varmuuden vuoksi ::)
Volvo V70 Classic  2.4 20V aut. -00
Ford Focus 1.6 aut. -00

Poissa Juice

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 134
  • www.vrcf.fi
Vs: v70 classic 2.4 20v aut. -00 ja vikakoodit!
« Vastaus #8 : 25.09.2011, 14:39:21 »
Lämpötila anturi vaihdettu,orkkis Volvolta. Vaasan Automaassa tingitty hinta 48 euroa ja harakiriä ei saa mistään, voiko pitää paikkansa??

Putsasin samalla jarrupolkimen asennontunnistimen (tehostimessa) ja toistaiseksi ETS ei ole syttynyt! (pieni epäilys että minulla olisi jäänyt joskus kyseisen tunnistimen pikaliitin löysälle kun sitä on pitänyt rassata)

Peukut pystyssä jälleen kerran toivotaan parasta ;D 
Volvo V70 Classic  2.4 20V aut. -00
Ford Focus 1.6 aut. -00

Poissa Juice

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 134
  • www.vrcf.fi
Vs: v70 classic 2.4 20v aut. -00 ja vikakoodit!
« Vastaus #9 : 05.10.2011, 21:05:32 »
Loppuunveto.... mitä ilmeisemmin!

P0573 eli ETS -valo ei ole enään syttynyt jarrupolkimen asennon tunnistimen rassauksen jälkeen, ilmeisesti ollut hieman jumissa?! 

P1620,  moottorivalo ei ole syttynyt lämpötila-anturin vaihdon jälkeen!

Kiitos kaikille neuvoja antaneille!
Volvo V70 Classic  2.4 20V aut. -00
Ford Focus 1.6 aut. -00

 

Autodiagnoosi  Carcom Oy