Autoracing  KL-varaosat

B200ET turbon öljynpaluuputki vuotaa!?

  • 14 Vastauksia
  • 5219 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa sale

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 128
  • www.vrcf.fi
B200ET turbon öljynpaluuputki vuotaa!?
« : 10.09.2011, 11:52:29 »
Vaihdoin eilen tiivisteet siihen molempiin päihin, kahtottiin paikallaan että ei vuoda.

Äsken kävin ajamassa sillä ja nyt se alapää vuotaa taas. Se tiiviste oli vähän niinkuin pullahtanu sieltä ulos.

Se kyllä meni asentaessa ihan oikein sinne.

Niin minkähän takia se ei nyt pysy siellä. Onko neuvoa?

Siniseltä ostin tiivisteet.

Jos joku viittis neuvoa nopeesti  :-[ jos sen sais tänään vaikka vielä kuntoon
"Ja nyrkkisääntönä näissä hommissa kannattaa aina muistaa, että budjetti ja aikataulu on aina kerrottava kolmella"

Poissa Kökkö

  • Mr. Paljus
  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 685
  • #lihavatpojat
Vs: B200ET turbon öljynpaluuputki vuotaa!?
« Vastaus #1 : 10.09.2011, 12:23:07 »
oot törmännyt yleisempään vikaan kuin uskotkaan :D

oon itse tehnyt sinne sellasen patentin että pitää sitä putkea siellä lohkossa paikallaan ja pistinköhan siihen juureen vielä loctiten "porkkanaliimaa"
Volvo 940 B230FT -92 (960-look projekti), Volvo V50 1.6D Kinetic -08, Volvo C30 D2 R-Design, Ford Anglia -64

Poissa sale

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 128
  • www.vrcf.fi
Vs: B200ET turbon öljynpaluuputki vuotaa!?
« Vastaus #2 : 10.09.2011, 12:40:58 »
Kuuluukos siellä olla sit painetta niin paljon et se pystyy pullauttamaan sen tiivisteen pois sieltä?

Eli jos nyt avaan ja putsaan sen laitan sinne sen tiivisteen ja jotain tiiviste paskaa niin se pysyy siellä? Tai ainakin pitäis pysyä.

Vituttaa nää paska rottelot välillä  :peetu: *tumppuun->
"Ja nyrkkisääntönä näissä hommissa kannattaa aina muistaa, että budjetti ja aikataulu on aina kerrottava kolmella"

hevonen

  • Vieras
Vs: B200ET turbon öljynpaluuputki vuotaa!?
« Vastaus #3 : 10.09.2011, 12:56:37 »
Kyllä sen pitäis pysyä jos huohotus on auki.
Jotkut on sitä liimailleet ja jotkut laittaa kahta tiivisterengasta päällekkäin...

Poissa sale

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 128
  • www.vrcf.fi
Vs: B200ET turbon öljynpaluuputki vuotaa!?
« Vastaus #4 : 10.09.2011, 12:58:17 »
Mistäs se huohotus putki löytyy? Mietin itekkin et jos se on tukossa
"Ja nyrkkisääntönä näissä hommissa kannattaa aina muistaa, että budjetti ja aikataulu on aina kerrottava kolmella"

Poissa Kökkö

  • Mr. Paljus
  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 685
  • #lihavatpojat
Vs: B200ET turbon öljynpaluuputki vuotaa!?
« Vastaus #5 : 10.09.2011, 13:04:22 »
Mistäs se huohotus putki löytyy? Mietin itekkin et jos se on tukossa
Toiselta puolelta moottoria

Kyllä sen pitäis pysyä jos huohotus on auki.
Jotkut on sitä liimailleet ja jotkut laittaa kahta tiivisterengasta päällekkäin...

Mulla oli ainakin semmonen holoholo sinne että ei se olis pysyny.

... jaanii korjataan vielä sen verran että omassa tapauksessa oli osa letkua putken tilalla
Volvo 940 B230FT -92 (960-look projekti), Volvo V50 1.6D Kinetic -08, Volvo C30 D2 R-Design, Ford Anglia -64

hevonen

  • Vieras
Vs: B200ET turbon öljynpaluuputki vuotaa!?
« Vastaus #6 : 10.09.2011, 13:11:57 »
Mistäs se huohotus putki löytyy? Mietin itekkin et jos se on tukossa
Niin se huohotinpönttö on lohkossa kiinni kahdella pultilla siellä imusarjan alla melko takana. Siitä lähtee orkkistapauksessa letku ilmanputsarikotelon kylkeen.
Siinä imusarjan kohdalla on sellainen muovihaara josta lähtee pikkuletku imusarjaan. Katoppa ettei siellä haaroituksessa ole vielä sisällä se kuuluisa liekkilukko joka tukkeutuessaan voi tehdä tuon. Jos se sihti on siellä haaran sisällä, heitä se pois kokonaan.

Voit kokeilla onko huohotus auki kun otat sen letkun irti sieltä putsarikotelosta ja otat öljyntäyttökorkin pois ja sitten puhallat siihen letkuun. Jos hönkii hyvin läpi, se on auki

Poissa sale

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 128
  • www.vrcf.fi
Vs: B200ET turbon öljynpaluuputki vuotaa!?
« Vastaus #7 : 10.09.2011, 13:38:41 »
Hyvin hönki läpi. Varmaan ei auta kun laittaa siihen sitä tiiviste sontaa paljon.

Käykös sinne normi o renkaat vai onkohan se menny mikskään minkä eilen sinne laitoin
"Ja nyrkkisääntönä näissä hommissa kannattaa aina muistaa, että budjetti ja aikataulu on aina kerrottava kolmella"

hevonen

  • Vieras
Vs: B200ET turbon öljynpaluuputki vuotaa!?
« Vastaus #8 : 10.09.2011, 14:50:21 »
Hyvin hönki läpi. Varmaan ei auta kun laittaa siihen sitä tiiviste sontaa paljon.

Käykös sinne normi o renkaat vai onkohan se menny mikskään minkä eilen sinne laitoin
Sehän on profiililtaan suorakulmainen, niinkuin olisi letkusta leikattu siivu. O-rengas ei tiivistä niin hyvin. Eipä nuo kyllä helpolla hajoa jos ovat niitä alkuperäisiä oransseja... :o

Poissa sale

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 128
  • www.vrcf.fi
Vs: B200ET turbon öljynpaluuputki vuotaa!?
« Vastaus #9 : 10.09.2011, 15:42:15 »
Joo on sellanen oranssi. No laitoin sen sinne ja sit ostin motonetistä jotain loktiten tiiviste liimaa ja laitoin sitä aimo annoksen.

Sit se huohotinletkunb päässä oleva suodatin oli melko tukossa niin putsasin senkin.

Jos ei nyt pidä niin sit saa vuotaa  >:(

Kauankohan tossa aineessa menee kuivaa ku ei lue ohjeessa. Riittääkö 4 tuntia?
"Ja nyrkkisääntönä näissä hommissa kannattaa aina muistaa, että budjetti ja aikataulu on aina kerrottava kolmella"

Poissa sale

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 128
  • www.vrcf.fi
Vs: B200ET turbon öljynpaluuputki vuotaa!?
« Vastaus #10 : 10.09.2011, 23:10:54 »
Pistin kaks tiivistettä ja sit tiivisteliimaa. Kyllä se nyt ainakin toistaiseks pysy kun tossa ajelinkin sillä.
"Ja nyrkkisääntönä näissä hommissa kannattaa aina muistaa, että budjetti ja aikataulu on aina kerrottava kolmella"

Poissa Baba

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 5
  • www.vrcf.fi
Vs: B200ET turbon öljynpaluuputki vuotaa!?
« Vastaus #11 : 29.09.2011, 16:31:51 »
Joo itellä oli sama ongelma. Pistin Reilusti sikakittiä väliin ja hyvin on pitäny.

Poissa Turbo 242

  • Global Moderator
  • Polestar
  • *
  • Viestejä: 10155
  • Teiden tukko
Vs: B200ET turbon öljynpaluuputki vuotaa!?
« Vastaus #12 : 30.09.2011, 05:43:06 »
Kuuluukos siellä olla sit painetta niin paljon et se pystyy pullauttamaan sen tiivisteen pois sieltä?

Ahtimen öljynpaluuputkessa olla painetta. Jos sinne kertyy painetta, öljyt menee todennäköisesti ahtimen kautta pakoputkeen.

Joo itellä oli sama ongelma. Pistin Reilusti sikakittiä väliin ja hyvin on pitäny.

Itsellä on kanssa 242:ssa sikaliimaa siinä liitoskohdassa. Hyvin pitää. O0 940:ssa on ahtimen vaihdon yhteydessä laitettu uusi tiiviste, yksi kappaletta, ja hyvin on pitäny. Ilman sikaliimaa.
Volvo 242 -77 2.3T, Volvo 940 -98 2.3T, Volvo V60 -15 D4 AWD R-Design aut, Asuntovaunu Adria 613 UL -04 (SFC 141540)

Poissa Sharedoc

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 127
  • www.vrcf.fi
Vs: B200ET turbon öljynpaluuputki vuotaa!?
« Vastaus #13 : 18.10.2015, 21:51:16 »
Volvon B230FK/FT -turbon öljynpaluu on tosi v-mäinen asennettava. Volvon alkuperäinen korkkitiiviste on prceestä. Se murtuu asentaessa ja tulee sitten öljyn mukana ulos. Kokeiluni perusteella kuminen rengastiiviste on parempi ratkaisu. Motonet myy kumisia rengastiivisteitä isoa laatikkoa 14 euron hintaan. Siinä on loppuelämäksi kumitiivisteitä.

Useiden kokeilujen jälkeen sain asennettua pitävästi näin: ota turbo irti pakosarjasta (4 mutteria). Löysää kaksi ylintä turbon-pakoputken-liitännän kiristinmuttereista. Väännä turboa noin 3-4 cm irto pakosarjasta ja työnnä puupalikka turbon ja pakosarjan väliin. Mene auton alle. Turbon öljynpaluuputki pitäisi olla noin 1 cm aukon ulkopuolella. Pujota kumirengastiiviste kokoa joka juuri ja juuri menee putken pään ympärille. Työnnä se putkessa noin 12 mm suulta olevaan korokkeeseen asti. Ota sitten yhtä kokoa isompi rengas  ja työnnä se edellisen viereen. Sitten vielä yksi samaa kokoa kuin ensimmäinen ja työnne edellisten viereen. Sitten vedä pensselillä tiivisteliimaa kolmen kumirenkaan päälle. Vapauta puupalikat turbon ja pakosarjan välistä. Väännä turbon paluuputki aukkoonsa. Pulttaa turbo kiinni pakosarjaan, kiristä pakoputken liitos. Paukuta turbon paluuputki puupalikalla ja vasaralla aukkoonsa niin pitkälle kun menee kohtuudella.

Käynnistä auto. Käy ajamassa. Katso pitääkö.



« Viimeksi muokattu: 18.10.2015, 21:58:19 kirjoittanut Sharedoc »
Volvo 940 SE 2.3 B230FK/AW71L 270tkm -97
Exät Volvo 245 SE B200F/AW70 -90, Volvo 945 B230FK/AW71L -98, Volvo 945 2.3 B230FK/M90 -96, Volvo 245 GL B200F/M47 -90, Volvo 745 TIC -90 B230FT/AW71L, Volvo 245 -86 B200K/M45, Volvo 242 -81 B21A/M45, Volvo 245 -77 B21A/BW35, Volvo 145 -72 B20/BW35

Poissa puliukk0

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2892
  • Luftmassenmesser Hitzdraht-Jetronic
Vs: B200ET turbon öljynpaluuputki vuotaa!?
« Vastaus #14 : 19.10.2015, 14:18:58 »
Volvon B230FK/FT -turbon öljynpaluu on tosi v-mäinen asennettava. Volvon alkuperäinen korkkitiiviste on prceestä. Se murtuu asentaessa ja tulee sitten öljyn mukana ulos. Kokeiluni perusteella kuminen rengastiiviste on parempi ratkaisu. Motonet myy kumisia rengastiivisteitä isoa laatikkoa 14 euron hintaan. Siinä on loppuelämäksi kumitiivisteitä.

Useiden kokeilujen jälkeen sain asennettua pitävästi näin: ota turbo irti pakosarjasta (4 mutteria). Löysää kaksi ylintä turbon-pakoputken-liitännän kiristinmuttereista. Väännä turboa noin 3-4 cm irto pakosarjasta ja työnnä puupalikka turbon ja pakosarjan väliin. Mene auton alle. Turbon öljynpaluuputki pitäisi olla noin 1 cm aukon ulkopuolella. Pujota kumirengastiiviste kokoa joka juuri ja juuri menee putken pään ympärille. Työnnä se putkessa noin 12 mm suulta olevaan korokkeeseen asti. Ota sitten yhtä kokoa isompi rengas  ja työnnä se edellisen viereen. Sitten vielä yksi samaa kokoa kuin ensimmäinen ja työnne edellisten viereen. Sitten vedä pensselillä tiivisteliimaa kolmen kumirenkaan päälle. Vapauta puupalikat turbon ja pakosarjan välistä. Väännä turbon paluuputki aukkoonsa. Pulttaa turbo kiinni pakosarjaan, kiristä pakoputken liitos. Paukuta turbon paluuputki puupalikalla ja vasaralla aukkoonsa niin pitkälle kun menee kohtuudella.

Käynnistä auto. Käy ajamassa. Katso pitääkö.

Kyllä mulla on ollut ihan kumisia tiivisteitä vakiona ja nekin mitä tilannut uudestaan.

Pistää sen uuden orkkis tiivisteen, tippa öljyä ja painaa lohkoon putken kiinni. Sitten ahtimen puolelle ja pinnat puhtaina uusi tiiviste sinnekkin.

Näin on toiminut ainakin kahdessa autossa.
-Toyota Prius -04 "Ekopönttö"
-Nissan 200sx S13 1JZ-GTE VVTi '92
-Wäärin Wirittäjä #2 / Helsinki Highriders #1 (Kouvolan korottajien alajaos)

 

Samppasport  Futurez