Nykyinen kun on tuo 14T (TD04HL vai TD04L ?), niin millainen savotta se on vaihtaa isompaan? Käykö mikään blot-on tai lähes paikalleen? Esim. 16T varmaan olis passeli käyttöautossa, eikä herääminenkään vielä kärsi. Käykö itse ahdin suoraan vanhaan pakopesään vai miten pääsee helpoimmalla? Ohjelmanhan se vaatii kuitenkin, mutta miten tuo mekaaninen puoli?
16t kompura+keskiö käy vanhaan pakopesään JOS alkumerkintä on molemmissa sama eli esim. molemmat td04l. Ristiin ei passaa eli esim. td04l ja td04hl.
Sitten voi hommata 16T jossa on pakopesä samanlainen kuin 14T (isommissa volvoissa taitaa erot olla DP laipassa, suora,vino tai kartio ja pakosarjanlaippa perus mitsut3. Jossain uusissa s40/v50 taitaa olla pakosarjanlaippa erilainen?)
Herääminen ei hirveästi muutu, jos olet testannut t5 niin on varmaan aika lähelle samaa luokkaa kulkupuoli.
Vaihtoehto B on tietysti uuden tai kunnostetun 14T käyttäminen. Nykyinen taitaa puskea öljyä hieman läpi hajustakin päätellen.
(1l /5000km)
Tuli vielä mieleen, entäs jos hommaa edukkaasti jonkun 13T ja siihen 16T keskiön?
edit: tarkennuksena, ko. auto V70 2005 2.5T A.
13t ja 16t sama homma kuin yllä. tosin pakopesä kannattaa ahtojen nostoa silmälläpitäen olla suurinta mallia eli #7, isommalla kompurapuolella menee herkemmin tukkoon, tosin myös vähän herääminen heikkenee hengittävyyden myötä.
helpoimmin pääset alkuun, kun selvität nykyisesta ahtimesta tietoja, (mikä td04-versio, mikä pakopesän malli, mahdollisesti kokokin) ja sitten alat selailemaan nettiä mitä löytyy tilalle.